Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:06
Hallo Tweakers,

Ik ga over een aantal weken naar Denemarken, alleen gaat hierbij 1 leuk probleem mee en dat is mijn mobiele abbo..
Zo ver ik vaker wel eens lees op Tweakers gaan mensen in het land van bestemming een prepaid abbo afsluiten, omdat dat veel goedkoper is (10 euro voor 100MB bij Tele2.. 8)7).

Nu vraag ik me dus eigenlijk af welke provider ik het beste kan nemen en hoe ik dit het beste kan doen, want ik ben een leek op dit gebied :9

Ik hoor graag iets van jullie, want het zou behoorlijk helpen!
Ik ga vanmiddag zelf nog wat info proberen te winnen, alhoewel ik bang ben dat ik niet veel slimmer ervan wordt :P

Met vriendelijke groeten

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:40
Ik zou een vodafone sim nemen en dan een 1GB online only bundel van 10 euro, je krijgt nu tijdelijk 1GB extra.(niet voor de EU)
Bundel is 30 dagen geldig.

[ Voor 5% gewijzigd door ASW1 op 21-12-2016 10:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mosin schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:06:
Ik ga vanmiddag zelf nog wat info proberen te winnen, alhoewel ik bang ben dat ik niet veel slimmer ervan wordt :P
Normaal ga je altijd eerst wat informatie winnen en daarna pas een topic openen. Begin je 'informatiewinproces' in ieder geval eens hier: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland.

Mijn mening / 2 centen. Vorige zomervakantie heb ik een NL Vodafone prepaid sim gehaald en heb ik voor 10 euro 1GB internet in Europa gekocht voor één maand, hiermee had ik meer dan voldoende. Is de reis echter langer dan één maand, kan het goedkoper zijn om een lokale sim te halen.

Deze bundel dus:
ASW1 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:39:
Ik zou een vodafone sim nemen en dan een 1GB online only bundel van 10 euro, je krijgt nu tijdelijk 1GB extra.
Bundel is 30 dagen geldig.
Die 1GB extra is wel alleen geldig in Nederland:
Voor € 10 krijg je nu 1 GB voor in Nederland, en 1 GB voor in Nederland en de EU. Dat is Jingle all the way!

[ Voor 26% gewijzigd door rens-br op 21-12-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
rens-br schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:41:
[...]

Normaal ga je altijd eerst wat informatie winnen en daarna pas een topic openen. Begin je 'informatiewinproces' in ieder geval eens hier: [Ervaringen] Mobiel internet in het buitenland.

Mijn mening / 2 centen. Vorige zomervakantie heb ik een NL Vodafone prepaid sim gehaald en heb ik voor 10 euro 1GB internet in Europa gekocht voor één maand, hiermee had ik meer dan voldoende. Is de reis echter langer dan één maand, kan het goedkoper zijn om een lokale sim te halen.

Deze bundel dus:

[...]

Die 1GB extra is wel alleen geldig in Nederland:

[...]
Dat begrijp ik, heb het wat druk dus vandaar deze keer.
Wat jij zegt is dit dus: https://www.vodafone.nl/s...epaid/you/sim-you-l.shtml ? Alleen die extra 1,5GB krijg ik er niet bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:44

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mosin schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:46:
Dat begrijp ik, heb het wat druk dus vandaar deze keer.
Wat jij zegt is dit dus: https://www.vodafone.nl/s...epaid/you/sim-you-l.shtml ? Alleen die extra 1,5GB krijg ik er niet bij?
Je krijgt die er wel bij, maar die is alleen te gebruiken in Nederland. Overigens als je alleen data wilt en niet bellen & sms'en kun je beter deze afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:55

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

Mosin schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:06:
....
Zo ver ik vaker wel eens lees op Tweakers gaan mensen in het land van bestemming een prepaid abbo afsluiten, omdat dat veel goedkoper is (10 euro voor 100MB bij Tele2.. 8)7).
.....
Waar je die 10 euro voor 100 MB vandaan haalt voor Denemarken is mij een raadsel. Bij Tele2 dus ook prepaid kost dat momenteel 10 euro voor 1000 MB. Scheelt een factor 10.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:02
Afhankelijk van hoeveel data je nodig denkt te hebben kan je kiezen voor een bundel kopen bij een NL provider. Of een lokale simkaart aanschaffen.

Zo heb ik voor Zweden & Denemarken een Zweedse Tre sim (eBay) waarop je maximaal 50GB (60eu) kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik zie net dat ik het helemaal fout heb gezien, vanuit de shop van Tele2 is 1000MB 10 euro. Heb me flink verkeken.. Ik denk dat ik met een losse sim-kaart dan uiteindelijk niet zo veel voordeel meer haal.
Meende dat het vorig jaar stukken duurder was (ook in Denemarken geweest).
Pagina: 1