Digitale vidiocamera bij de Aldi

Pagina: 1
Acties:

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-03 09:01

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Topicstarter
Bij de Aldi gaat vanaf 4 juli een digitale video camera in de verkoop voor 1.098 gulden.
linkje
Met 320k pixels is dat flink minder dan de cams die je meestal ziet, maar ik ben benieuwd of dat voldoende is. (640*480=300k)

Is dit een aanrader of een afrader en waarom?

ff niets

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Het is natuurlijk net wat je zoekt, een goedkoop dingetje om af en toe eens een plaatje te schieten, of ga je echt hobby hebben in monteren en dergelijke.... Want in het laatste geval moet je toch echt dieper in je buidel tasten :-P

Dat dan weer wel......

• JvS
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Digitale camera?
8 mm. systeem
Lijkt nog niet eens hi-8.. :P

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FlipFlap
  • Laatst online: 08-03 09:01

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

Topicstarter
We hebben het wel over de Aldi. Vanwege de 320.000 pixels ga ik er vanuit dat het een digitale camera betreft.

Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar dan hoor ik het graag

ff niets

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:22
Het is geen digitale fotocamera, maar een digitale videocamera.

What a fine day for Science! | Specs

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 01 juli 2001 17:09 schreef Huntor het volgende:
Het is geen digitale fotocamera, maar een digitale videocamera.
Het is geen digitale videocamera.. Dan moet het een DV-cam zijn. Dat bedoelde ik in mijn eerste post ook...

Verwijderd

Het is ook geen digitale videocamera, maar gewoon een mono video 8 camera.

Niet doen, ook al is de prijs aantrekkelijk (tenzij je af en toe een familie filmpje wil maken)

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:10 schreef JvS het volgende:

[..]

Het is geen digitale videocamera.. Dan moet het een DV-cam zijn. Dat bedoelde ik in mijn eerste post ook...
Dus ook geen DV-cam, maar gewoon video 8 (is dus slechter dan Hi-8)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Ziet er weinig digitaal uit..

is een Hi-8 of soortgelijk iets.

Gezien de scart-adaptor en het ontbreken in de omschrijving is ie zelfs mono :r

Nuh, spaar maar beter door voor een cam met firewire en stereo sound imho

Edit: jezus, wat is iedereen snel, * DJSmiley is tikking, en post t, en hoppa, al 5 lui ofzo die t zelfde zeggen voor me :)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Als je geld wilt uitgeven aan een MiniDV cameraatje , geef dan ietsje meer uit en koop een Panasonic, JVC of Sony . Praktisch alle modellen van deze merken zijn goed.
Je moet na de hand van wat je er mee wilt er 1 uitzoeken die de funties hebt die jij zoekt (manual focus bijvoorbeeld).

Heb zelf een Sony DRC-PC100 . Deze heeft 1,1 Megapixel CCD , Carl Zeiss lens, Manual Focus NightVision en ook nog eens 64 MB memory voor (1280x1024) foto's. Dat is wat ik precies nodig heb.

Als je alleen wilt filmen en niet teveel met de knopjes wilt prutsen kan je gaan voor bijvoorbeeld een DVL100 van JVC. Die heeft ook een goede kwaliteit, maar dan met AutoFocus.
De beste camera voor een fatsoenlijk bedrag met de nodige functies is volgens mij de Panasonic NV-DS25 voor ƒ1750,-

Let heel goed op wat je koopt. Elke camera heeft zijn eigen plus en minpunten. De minpunten kunnen er vaak zorgen voor een miskoop...

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

[quote]
De minpunten kunnen er vaak zorgen voor een miskoop...
[/quote]

Geldt toch voor alles :P

• ALH
  • Laatst online: 20:20

ALH

Sorry hoor, maar Hi8/Video8 en Mono dat zijn gewoon dingen die zwaar uit de tijd zijn: ouderwets lelijk kwalitatief slecht ding is het :r

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

• violator_
Op zondag 01 juli 2001 17:17 schreef Toverstaf het volgende:

[..]

[/b]
Geldt toch voor alles :P
Een camera vindt ik toch een zwaardere aanschaf dan bijvoorbeeld een cd-writer.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:01 schreef FlipFlap het volgende:
Bij de Aldi gaat vanaf 4 juli een digitale video camera in de verkoop voor 1.098 gulden.
linkje
Met 320k pixels is dat flink minder dan de cams die je meestal ziet, maar ik ben benieuwd of dat voldoende is. (640*480=300k)

Is dit een aanrader of een afrader en waarom?
kan nooit veel byzonders zijn

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:08 schreef FlipFlap het volgende:
We hebben het wel over de Aldi. Vanwege de 320.000 pixels ga ik er vanuit dat het een digitale camera betreft.

Ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben, maar dan hoor ik het graag
het is niet eens een dv-cam en een beetje webcam heeft meer dan 320.000 pixels dus echt helder beeld zal het nooit worden

• violator_
Op zondag 01 juli 2001 17:20 schreef sub-zero het volgende:

[..]

het is niet eens een dv-cam en een beetje webcam heeft meer dan 320.000 pixels dus echt helder beeld zal het nooit worden
Het is niet te vergelijken met een webcam. Het ding zou best wel eens heel leuk beeld kunnen hebben. Een webcam gebruikt goedkope storingsgevoelige CCD's en hardware/software compressie. met 300.000 pixels is de resolutie zeker goed te noemen voor TV materiaal. .. maar ben ook bang dat er wel een kloterig iets is aan deze camera waarom hij zo goedkoop is.

• DrDrax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:58

DrDrax

Bacdafucup

Het merk van de cam "medion"waar ken ik dat van :?

DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:22 schreef violator_ het volgende:

[..]

Het is niet te vergelijken met een webcam. Het ding zou best wel eens heel leuk beeld kunnen hebben. Een webcam gebruikt goedkope storingsgevoelige CCD's en hardware/software compressie. met 300.000 pixels is de resolutie zeker goed te noemen voor TV materiaal. .. maar ben ook bang dat er wel een kloterig iets is aan deze camera waarom hij zo goedkoop is.
ja het woordt ALDI zecht genoeg lijkt me maar helder beeld zal ie nooit geven

Verwijderd

heb zelf een jvc 720k pixels 10x zoom optiche
300 x digitaal
dv-in / out btw dv-in staat standaard by alle digitalen cams uit en kan je zelf niet aan zetten zonder de cam te flashen

• ALH
  • Laatst online: 20:20

ALH

Op zondag 01 juli 2001 17:23 schreef Dr.Drax het volgende:
Conrad ofzo >:) ?

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Verwijderd

tja wie weet waar dat vandaan komt waarscijnlijk by een of andere chinees die die dingen in zijn vrije tijd in elkaar schroeft

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is hetzelfde merk als de pc's enzo. Alle elextronica van de aldi is van medion geloof ik. (die Gf2 was dat iig wel).

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 17:32 schreef JvS het volgende:

[..]

Dat is hetzelfde merk als de pc's enzo. Alle elextronica van de aldi is van medion geloof ik. (die Gf2 was dat iig wel).
allemaal goedkope zooi dus

Verwijderd

Ach ja, het is geen eerste klas camera, maar zoals ik al zei: voor een familie filmpje is i goed zat.

En om nou te zeggen dat Hi8 helemaal uit de mode is..... Ik heb laatst nog bij een ruinie het verschil gezien tussen Hi8 en Digital 8. Verschil van beeldkwaliteit op een grootbeeld tv (maakt veel verschil, hoe groter het beeld hoe duidelijker je de verschillen ziet) was niet te zien.
Voordeel van Digital8 is alleen dat je zoveel kopietjes kan maken als je wilt zonder kwaliteits verlies.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

1100 piek voor een hi8 cam is niet eens zo goedkoop (je kunt A merken kopen voor een paar 100 gulden meer).
Wil je een (modernere) miniDV cam, dan moet je flink dieper in de buidel tasten (vanaf zo'n 2500). Heb zelf een Canon MV30 (f 3000). Andere goede (betaalbare) merken zijn Panasonic, Sharp, Sony (beetje overrated, die Karl Zeiss lenzen waar ze mee schermen zijn helemaal niet zo goed) of JVC.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• violator_
Van cheape cd-r discs die ze (ook) bij Aldi verkopen ?? :)

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:31
volges mij is lifetec en medion 1.....mijn pa heeft een laptop van medion....medion is gewoon de naam voor de duurdere dinge (boven F500 ofzo)...en lifetec voor die die eronder zitten.. :?

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

Camera is voor de duidelijkheid: Video 8.
Al staat er ook een plaatje op de camera met Digital studio. Dat zullen wel een paar special functies zijn die er op zitten....

Ik heb 2 pc's gekocht bij de ALdi,
Pentium 900 genaamd: Lifetec,
Pentium 1Ghz heette Medion,

Niks mis mee, werken perfect. Met alleen maar A-merken kwaliteitsspul erin en geassembeeerd door Medion.

Lifetec is de serviceorganisatie: http//:www.lifetec.nl
Ook niets op aan te werken, perfecte service.

Toch zou ik voor een andere camera gaan, gewoon een A-merk kiezen...320.000 pixels was 6 jaar geleden al de standaard.

:P

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

Verwijderd

Verkoopt eigenlijk elke Aldi winkel pc spullen (van die aanbiedingen)

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-02 15:28

Opa

Nu Multifocaal!

Op woensdag 10 oktober 2001 20:19 schreef EB het volgende:
Camera is voor de duidelijkheid: Video 8.
Al staat er ook een plaatje op de camera met Digital studio. Dat zullen wel een paar special functies zijn die er op zitten....
We hebben het hier overigens niet over het krantje van deze week, maar van 4 juli.

Is omhooggeschopt...

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• EB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-12-2025

EB

CU online

[..]

We hebben het hier overigens niet over het krantje van deze week, maar van 4 juli.

Is omhooggeschopt...
[/quote]

Oeps, ik zie het....
Toch lijkt het erop dat dit weer exact dezelfde videocamera is (320.000 pixels)

Dan toch maar even de vraag:
Zijn er mensen die hem gekocht hebben en er al gebruikservaring ermee hebben opgedaan?

Dat wil ik toch wel even weten..

:)

-- MacBook Pro, iPhone 12 Pro Max, Denon AVR-X4200W, KEF, iPad Pro 12.9,, Kitesurfing (Mirns/Workum/Flevo - DM me voor contact, zoek nog beginnende kiters om mee het water op te trekken.. :-) --

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:44

Bluppy2

Hip!

Op donderdag 11 oktober 2001 19:06 schreef EB het volgende:
[..]

Is omhooggeschopt...
Oeps, ik zie het....
Toch lijkt het erop dat dit weer exact dezelfde videocamera is (320.000 pixels)

Dan toch maar even de vraag:
Zijn er mensen die hem gekocht hebben en er al gebruikservaring ermee hebben opgedaan?

Dat wil ik toch wel even weten..

:)
[/quote]

quoten is ook een vak :D

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Pagina: 1