Toon posts:

Beolab 8000 met bose 901 equalizer kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

ik heb een NAD versterker (c375bee) met daarbij een set bose 901 serie 6 speakers. Nu heb ik ivm de ruimte een set Beolab 8000 speakers gekocht. Dus de Beolabs aangesloten en spelen maar. Prachtig geluid maar ik kwam erachter dat ik de bose equalizer nog aangesloten had. Toen ik deze losgekoppeld had was het geluid een stuk minder. Mijn vraag is nu, kan ik de bose equalizer gewoon aansluiten bij mijn Beolabs 8000, zonder problemen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:56
Ah Bose 901s met de Bose equalizer erbij. Waren leuke speakers in de tijd. De drivers die Bose gebruikte waren full range dus er was een equalizer nodig om de beperkte drivers te compenseren. De EQ curve lijkt nog het meest op de bekende V vorm (veel bass, weinig mid, veel hoog).

Back on topic: Het zal geen kwaad kunnen de equalizer te blijven gebruiken (mits het geluid niet gaat vervormen of overstuurd gaat klinken). Ik zou echter zelf even kijken of je kunt wennen aan het geluid van de 8000s zonder equalizer. Het midden en hoog van die B&O is echt goed. Kwa laag kan ik het voorstellen dat je wat correctie wilt; het zijn geen speakers voor vette bassen.

Hoe je het ook doet: als het voor jou mooi klinkt lekker zo houden :-)