Omvormer via relais starten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erdnarosa
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 25-11-2020
Mijn vraag
..Hallo,
Ik wil een victron omvormer 350W in de camper plaatsen.
Ik had eerst gedacht om de kabel door te knippen en een massasleutel te plaatsen, omdat ik de kabel niet graag doorknip overweeg ik om dat via een relais te doen, of is dat geen goed idee?
Kan iemand mij advies verstrekken?
alvast bedankt
gr erdnarosa

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:57
Om te beginnen is dit meer een topic voor in Elektronica en een specifiek model omvormer zou ook handig zijn. Ik neem aan dat het om de Phoenix Inverter 12/350 gaat?

Er zit trouwens een tweepolige remote on/off aansluiting op als je de omvormer aan/uit wilt schakelen, naast een reguliere aan/uit schakelaar.

Als je de omvormer permanent in wilt bouwen met mogelijkheid hem van de batterij te ontkoppelen zul je sowieso aan de slag moeten gaan met kabels, schakelaars/relais, etc. In dat geval is het makkelijker om gewoon de connector te verwijderen als dat nodig is.

Over het algemeen is het onnodig om een omvormer van de batterij te kunnen ontkoppelen. Als de camper de stalling in gaat haal je over het algemeen de huishoud accu er uit. Als de camper niet in de stalling staat is de remote on/off genoeg. De omvormer in mijn auto hangt gewoon permanent aan de accu en is uitgeschakeld als ik hem niet nodig heb.

[ Voor 48% gewijzigd door MewBie op 21-12-2016 07:36 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-10 12:54
AZ >>> EL

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.