Toon posts:

maxtor schijf aan het gas??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een maxtor schijf die soms bij het opstarten al niet gaat spinnen.. en soms kapt ie er gewoon mee.. als ik dan even aan het voedingskabeltje ruk dan spint ie weer op.. heb ook al verschillende voedingskabels gebruikt.. nu werkt ie even goed, hopen dat dat ook zo blijft.

Maar heeft iemand ervaring met dit probleem want ik word er gek van als ik in een game zit en hij opeens TIK zecht en er mee kapt :r

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:20
probeerem is op een andere kabeltje aan te sluiten, en alsie vaker probs heeft met opspinnen in het begin; je kan in je bios instellen dattie ff een paar secondes w8 op je hd (HD delay heeft het bij mij (ASUS P3B-F))

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 01 juli 2001 17:25 schreef Helox-in-a-box het volgende:
probeerem is op een andere kabeltje aan te sluiten, en alsie vaker probs heeft met opspinnen in het begin; je kan in je bios instellen dattie ff een paar secondes w8 op je hd (HD delay heeft het bij mij (ASUS P3B-F))
Heb al een zooitje kabels geprobeerd.. maar hij draait nu al een tijdje goed! Ik moet de voedingskabel er een beetje schuin insteken dan doet hij het (tot nu toe) perfect!

Ik denk dat het gewoon aan de aansluiting van de schijf zelf licht.. zal wel weer eens een beetje brak zijn..

Verwijderd

Zal idd wel een breukje zijn daaro..
Overigens kan het het kabeltje zijn.. kunnen ook gaar zijn..
Ik zou iig geval gewoon even voor de garantie gaan.

Verwijderd

Ik had dit ook met een Seagate. Uiteindelijk is een van de voedingspinnen van dat ding in een stekkertje blijven hangen. Ik heb hem er weer aan vast gesoldeerd en nu doet hij het weer prima.
Dus misschien zit bij jou zo'n pin (een beetje) los.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:53
Op maandag 02 juli 2001 00:26 schreef edwinv het volgende:
Ik had dit ook met een Seagate. Uiteindelijk is een van de voedingspinnen van dat ding in een stekkertje blijven hangen. Ik heb hem er weer aan vast gesoldeerd en nu doet hij het weer prima.
Dus misschien zit bij jou zo'n pin (een beetje) los.
Kheb al 7 Maxtors in m'n handen gehad en nog nooit heeft 1tje een dergelijk probleem gegeven :)

BTW kunnen de oorzaken zijn:
kabelbreuk in de voedingskabel of Flat-cable (ook al andere geprobeerd??), gammel stekkertje van je voedingskabel, voedingsconnector van je HDD toch beetje weird.

Verder zou ik ut niet weten. Gezien je nu een ander voedingskabeltje of connectortje (wat is het nou?) gebruikt lijkt mij het probleem daar gezeten te hebben. Hopelijk issut al opgelost ja ;)

Verwijderd

Connectortje van de hd zat klem in stekkertje, toen ik stekkertje lostrok bleef 1 pin achter in het stekkertje (was dus van de hd afgebroken). Die heb ik er weer aan gesoldeerd, probleem opgelost.
Ik zou dit niet aan andere mensen aanraden.

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-05 13:53
Op maandag 02 juli 2001 14:52 schreef edwinv het volgende:
Connectortje van de hd zat klem in stekkertje, toen ik stekkertje lostrok bleef 1 pin achter in het stekkertje (was dus van de hd afgebroken). Die heb ik er weer aan gesoldeerd, probleem opgelost.
Ik zou dit niet aan andere mensen aanraden.
Niet aan te raden voor mensen die niet of niet goed kunnen solderen bedoel je. Dit is zeeer secuur werkje, en je moet ook heel voorzichtig zijn dat je niet andere onderdelen raakt per ongeluk, dus een strakke hand vereist.

Voor mij zou zoiets piece-of-cake zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet ondertussen oorzaak, die aansluiting waar je je voedingskabel insteekt is brak.
Kheb nu gvd wel bad sectors.. en geen garantie meer bij winkel :(
is maxtor bellen nog een optie?

/joepie 100ste post :D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als-ie nog geen 3 jaar oud is kun je zelf bij Maxtor een RMA aanvragen, anders kan je leverancier dat doen.
Reken wel op lange wachttijden, Maxtor (liever gezegd de importeur) doet errug rustig aan met kleinere (lees kleiner dan 20GB) schijven.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1