Toon posts:

Geen geluid meer na update naar windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb mijn pc geupdate van Win7 naar Win10, maar nu heb ik geen geluid meer.
Ik heb de update van de drivers gedraaid en er staat dat het apparaat correct werkt.
recht onderin staat een rood kruis bij het luidsprekertje en de melding dat er geen luidspreker is aangesloten.
In het venster met afspeelapparaten staat alleen AMD HMDI OUTPUT en verder geen luidsprekers of iets dergelijk.
Ik heb het internet afgespeurd en van alles geprobeerd maar ik krijg het niet opgelost.
Alvast bedankt,
mvg Rens

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:40
Hoe ziet het er uit in Apparaatbeheer onder de categorie "Audio-invoer en -uitvoer"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie in apparaatbeheer nergens Audio-invoer en -uitvoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:31
in apparaatbeheer geen onbekende apparaten? of gele uitroep tekens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, alles lijkt daar goed te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

rondje google?

http://www.ibtimes.co.uk/...ues-after-upgrade-1513693

schijnen nogal wat geluidgerelateerde issues te zijn bij menig W10 upgrade.

[ Voor 29% gewijzigd door Fraggert op 21-12-2016 07:59 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al van alles geprobeerd wat ik op internet kan vinden, het probleem is dat er altijd vanuit gegaan wordt dat de luidsprekers bij de afspeelapparaten staan. Bij mij staan ze daar niet meer, alleen de amd hdmi output.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:31
probeer eventueel als de pc aanstaat, de speakers van de achter naar de frontjacks te wissellen en terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
En als je de drivers van de fabrikant download en installeerd? En/of via apparat Beheer de huidige eerst nogmaal verwijdereren, en dan opnieuw installeren?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 15:52
Rechtermuisknop op het speakertje onderin, en dan afspeelapparaten. staat daar de juiste luidspreker actief? Switchen tussen bepaalde afspeelapparaten wil ook wel eens helpen..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers verwijderen en installeren heb ik geprobeerd. werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BTFD schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:31:
Rechtermuisknop op het speakertje onderin, en dan afspeelapparaten. staat daar de juiste luidspreker actief? Switchen tussen bepaalde afspeelapparaten wil ook wel eens helpen..
Als ik daar in de lijst met afspeelapparaten kijk staat er alleen de AMD HDMI OUTPUT en verder niks. Ook niet onder "niet geinstalleerde" of "uitgeschakelde apparaten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Wat voor PC heb je? Is het een kant en klare Dell, Asus, Acer, HP o.i.d. ga dan naar de website van de fabrikant en zoek de laatste drivers aan de hand van het type nummer.
Is het een zelf samengestelde, zoek dan de drivers van je moederbord op de website van die fabrikant.
Niet Windows zelf laten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
centr1no schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:46:
Wat voor PC heb je? Is het een kant en klare Dell, Asus, Acer, HP o.i.d. ga dan naar de website van de fabrikant en zoek de laatste drivers aan de hand van het type nummer.
Is het een zelf samengestelde, zoek dan de drivers van je moederbord op de website van die fabrikant.
Niet Windows zelf laten zoeken.
Dat heb ik geprobeerd, maar op de site van hp kan ik bij mijn pc alleen kiezen voor win7 en win8 als besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:03:
[...]

Dat heb ik geprobeerd, maar op de site van hp kan ik bij mijn pc alleen kiezen voor win7 en win8 als besturingssysteem.
Dus je hebt alleen de drivers van HP geprobeerd ??

Of heb je de drivers van de fabricant van de chip gepakt, bv Realtek?

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Renegade666 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:50:
[...]

Dus je hebt alleen de drivers van HP geprobeerd ??

Of heb je de drivers van de fabricant van de chip gepakt, bv Realtek?
Ik heb eerst de drivers van realtek geprobeerd, toen dat niet werkte heb ik het op de site van HP geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand meer een idee?

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
Kijk in Apparaatbeheer ook eens onder Systeemapparaten, is daar iets te vinden m.b.t. High Definition Audio-besturing?
Eventueel eens deinstalleren en dan opnieuw naar nieuwe hardware scannen.

Ik vond op een forum het volgende met dezelfde beschrijving als jouw probleem: "This Windows 10 PC is connected to a Sanyo television. HDMI connection for sound. I turned OFF the television and turned it back on. And rebooted/off/on the Windows 10 PC. I don't get it but sound did come back."

Dus hang de PC eens aan een TV via HDMI en zet de TV eens aan/uit/aan en dan de PC aan/uit/aan.
Dat hielp in dat geval.

[ Voor 6% gewijzigd door Masimo op 22-12-2016 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Je hebt onder de afspeelapparaten toch wel de opties "Uitgeschakelde apparaten weergeven" en "Niet-aangesloten apparaten weergeven" aan staan he?
Of onder apparaatbeheer de "verborgen apparaten weergeven"?
Pagina: 1