Toon posts:

ARC probleem Sony KD-55XD7005 met Denon AVR-X1200W

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• hugo2708
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-09 11:44
Hallo allemaal, ik heb al van alles geprobeerd om mijn net aangeschafte Sony Bravia KD-55XD7005 via de ARC aansluiting te verbinden met mijn receiver Denon AVR-X1200W.

De Denon instellingen heb ik aangepast ook volgens deze site: http://denon-uk.custhelp....v-audio---arc-%26-optical

vervolgens op de tv ingesteld dat het geluid niet via de tv moet lopen naar via het audio systeem. Een om via Bravia Sync geprobeerd mijn receiver te binnen. Die zegt dan: de tv heeft een "toelaten" commando verzonden naar de aangesloten hdmi set. Deze controleerbare set wordt in de lijst vermeld. Maar daar staat geen hdmi apparaten aangetroffen, controleer de verbinding.

Ook een nieuwe hdmi kabel gekocht met arc en ethernet ondersteuning: http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_vivanco-hdmi-kabel-met-ethernet-1-5-m-1317386.html

ook dan werkt het niet. Ik heb de stekkers er een paar minuten uit gehad en er weer in zodat alles opnieuw is opgestart. Helpt ook niet.

Beide apparaten hebben de laatste firmware update.

Heeft er iemand nog een idee? Ik zou denken hoe moeilijk kan het zijn, maar blijkbaar best lastig. Ik zie best veel mensen die problemen hebben om ARC werkend te krijgen, maar de oplossing heb ik nog niet gevonden.

Alvast bedankt voor de hulp!

Alle reacties

• Sjoerd001
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:05
Hmm. Ik heb een Bravia 55 inch (iets andere serie dan jij) met Denon AVR X-1200W. ARC werkt prima, als ik ergens instellingen moet checken, let me know.

Weet nog wel dat ik een beetje heb gezocht in de instellingen van de TV en dit ergens onderaan stond in het hoofdmenu op een onlogische plek. Als ik op mn Sony afstandbediening de TV selecteer dan schakelt zowel de TV als Denon over en hoor ik dus het geluid van de TV via de Denon. 'TV Audio' staat er dan bij de receiver.

Maar laat even weten als ik een instelling moet checken voor je.

• hugo2708
Als je nog ideeën over mogelijke instellingen hebt Sjoerd, dan hoor ik het graag!

Coolblue is ook aan het meedenken in een oplossing, om alles uit te sluiten hebben zij een kabel toegezonden waarvan zij zeker weten dat het niet aan de kabel ligt:
http://www.kabelstore.nl/...utm_campaign=notspecified

Maar ook daarmee is er niets verbeterd, ook niet nadat de stekkers van de apparaten eruit waren geweest.

Bij HDMI-set up van Denon staat alles met ARC gewoon aan. HDMI-audio is dan grijs (niet aanpasbaar) en staat op AVR.

Bij ingangen aanwijzen staat bij TV-audio in de kolom HDMI een X en die is niet aanpasbaar. Dat lijkt mij goed, want als je op geluid van de TV wil moet die via de monitor/ARC aansluiting naar binnen.

Als ik handmatig alleen ARC aanzet bij van de HDMI bedieningen dat zegt Denon: "HDMI-bediening TV niet gevonden. Controleer instellingen van HDMI-bediening op uw TV en zorg dat u de HDMI-ingang op uw TV gebruikt."

En ik gebruik om de Sony HDMI3 en dat is echt de ARC uitgang. Daar kan ik bij Bravia Sync apparaten toelaten kiezen, maar dan krijg ik: "De TV heeft een "toelaten" commando verzonden naar de aangesloten HDMI set. Deze controleerbare set wordt in de lijst vermeld"
Maar in de lijst staat: "Geen HDMI-apparaten aangetroffen. Controleer de verbindingen."

Ik hoop dat ik een of andere instelling over het hoofd heb gezien 8)7 waardoor het zo op te lossen is. Bij Sony zie ik verder niet zoveel instellingen...

Alle tips zijn welkom!

• hugo2708
Opgelost!

Het blijkt te komen door mijn relatief oude media player. Als die aan staat werkt ARC, als ik die EM7080 uitzet, dan stopt ARC met werken... (Media player aangesloten op Denon). Ook met een nieuwe kabel blijft dat zo, dus nu heb ik de HDMI kabel maar uit de media speler gehaald, dan werkt het ook, zo vaak gebruik ik die toch niet meer. Misschien gaat het wel goed als ik de media player direct aansluit op de tv, maar dat probeer ik nog wel een keer.

Blijkbaar kan zo'n ander apparaat, aangesloten op hdmi veel, invloed hebben op de functionaliteit van ARC...

Dus als er meer mensen een probleem hebben met ARC haal eerst alle niet strikt noodzakelijke hdmi apparaten uit je versterker!

• -=marauder=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-11 13:12
Ik weet dat het een tijdje geleden is, maar ik wil je even bedanken @hugo2708. _/-\o__/-\o__/-\o_

Als sinds oktober doet mijn ARC het al niet meer, ik was zo'n beetje ten einde raad!
Denon gaf mijn Supra HDMI kabel en de Sony KD-49XD7004 de schuld.(ik heb ze een stuk of 10 keer gebeld)
Sony hield het op de Denon AVR-X2300W receiver.
Ik heb zelfs een rollback van firmware geprobeerd op de receiver.
Maar het was dus 1 van de devices aan de reciever, dank je!

• geert_schrijver
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-12 19:32
Ook namens mij bedankt! Dit was het probleem ook bij mijn denon x2500h in combinatie met een Sony xd 9005 televisie! Ik had een mediaplayer aangesloten op mijn receiver en toen ik die eruit haalde werkte alles!
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers is samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer onderdeel van DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee