Duron boot problemen met Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 11:53
Hallo medetweakers,
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een nieuw systeempje gekocht maar het werk half. Ik heb dit gekocht:
AMD Duron 600
AOpen HQ-08 (kast)
Asus A7V mobo

nou krijg ik start problemen met Windows 2000. Ik heb hem al geinstalled (6 keer over, de ene keer met FAT en met cdrom of diskettes, andere keer met NTFS met cdrom of disks), mar niets helpt. Ik heb overigens de ze HD: Maxtor 13,6 GB Udma 66 - 7200Rpm , misschien kan dat wat uitmaken. Ik heb ook al gepribeert de HD in de IDE drive te doen, werkt ook niet. Tijdens het opstarten krijg ik dan een blauw scherm met W2k. Ik draai nu Windows 98 (vet bagger dus als je w2k gewent bent), en daar doet die wel. Ik heb nog geen bios-updates gedaan. Toen die dee ben ik gelijk naat T.net gagaan voor het nieuws en daarna naar GoT om deze topic te openen. DDus please help, zodat ik weer verder kan, thanks en afwachtend Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif
Milenco

• Milenco
Mooi, net een nieuwe BIOS uit, kan hem alleen niet downen. Zou iemand hem please ff op een HTTP willen gooien?
Thanks

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Klik

Welke foutmelding krijg je precies bij windows 2000? Daar kan je soms best veel uithalen.

• Milenco
Hij doet nog steeds niet Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif. Heb nieuwste bios erin, maar nog steeds blauw scherm tijdens installen..

Verwijderd

wat is een FAT?

• Milenco
FAT32 daar draait win95/98 op, op NTFS Windows NT en 2000

Verwijderd

euh je HD werkt dus wel met 98. probeer eens een update te doen vanaf 98 met de CD. als eht goed is kan je m dan ergens anders neerzetten(andere partitie)en je kan dan een dual oot hebben. Probeer dat eens. Veel succes.(win2k draait overigens ook op FAT32 hoor)

ThaVinnY

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:46

Orac

Ik mis je papa.

Als je vanuit Win98 de update checker van Win2000 opstart, krijg je dan ook fouten?Win2000 is namelijk net als NT4 veel kritischer op je hardware.

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-09 17:30

riffey#4

aka Beever#4

Hier draait W98SE en W2K dualboot op A7V met Duron600@850.
Ik heb er niks byzonders voor hoeven doen.
Enige wat misschien niet standaard is is dat ik de meegeleverde 80 aderige IDE kabel voor de HDD gebruikt heb.
Pas vandaag heb ik het nieuwe bios geflashed waarmee je die ultra100 uit kunt schakelen.
Geen idee dus waarom ie het bij jou niet doet.

Verwijderd

Probeer eens plug & play O.S uit te zetten in de BIOS. W2000 neemt dan de IRQ's van de BIOS over. Het is een probleem van W2000. W2000 veegt vaak alle kaarten onder 1 IRQ als je P&P O.S. niet uitzet en als je een kaart hebt die niet met gedeelde IRQ's kan werken gaat de boel hangen als je pech hebt. Helpt dit niet dan kan je ACPI ook nog uitzetten. Als je meerdere O.S.en gebruikt verdient het zowiezo aanbeveling om P&P O.S. uit te zetten... Het is overigens een bekend W2000 probleem volgens mij (zie c't nr. 5nl).

• Milenco
Ik heb play en play OS uitgezet en Windows 2k van Win98 geinstalled. Ik kreeg tijdens installen deze error:
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
Toen heb ik Play & Play OS weer aangezet en hij ging gewoon verder met installen, Vaag of wat?
K thnx, W2k doet dus weer. nu nog m'n DUron hoger dan 650 krijgen

Verwijderd

Als je meerdere O.S.en op een PC gebruikt verdient het echt het P&P O.S. uit te schakelen! Vooral als je er nog Linux o.i.d. bij wilt! Als je W2000 de volgende keer schoon installeert het P&P O.S. uitschakelen in je BIOS.
Pagina: 1