Toon posts:

Epson mondjes schoonmaken....

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van Epson 750 Photo en eigenlijk ben ik daar best tevreden over. Echter, gisteren miste ik plotseling een paar kleuren. Dus heb ik een nieuwe cartridge geplaatst, maar dat loste mijn probleem niet op. Ik heb al een keer of 20 de koppen schoon laten maken. Maar nog steeds zonder resultaat. Nu heb ik gehoord, dat er een schoonmaak cartridge in de handel is.

Mijn vraag: wie heeft hier (goede) ervaringen mee en waar kan ik zo'n setje kopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
Heb hetzelfde gehad met een epson 600, heb hem uit elkaar gehaald (spuitkop is alleen vanuit de bodem te bereiken) en hem schoon gemmakt met acetonvrije nagellak remover. Werkt weer prima.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op zondag 01 juli 2001 16:58 schreef Bart-01 het volgende:
Heb hetzelfde gehad met een epson 600, heb hem uit elkaar gehaald (spuitkop is alleen vanuit de bodem te bereiken) en hem schoon gemmakt met acetonvrije nagellak remover. Werkt weer prima.
Ik wou al zeggen: nagellakremover lost plastic op, NOOIT gebruiken, maar toen las ik: acetonvrij :P

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Een wattestaafje met een beetje alcohol kan ook wonderen doen.

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:38

SveNRG

Onderweg

Mijn Epson 760 maakt zwarte vlekken op de prints... ik ga hem ook uit elkaar schroeven en schoonmaken.

Kan iemand me trouwens alsjeblieft vertellen waar dat hendeltje voor is aan de buitenkant? deze heeft twee standen: 0 en + en als ik hem omhaal gaat de printkop iets omhoog of omlaag. Op welke stand moet ik hem zetten?

All that you know, is at an end

• bitbasher
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 12:01

bitbasher

meh

voordat je gaat schroeven:

er is ook een 'power-clean' (zo noemde die epson-pipo het tenminste) je heb de gewone clean functie als je op een knopje drukt, als je datzelfde knopje indrukt _terwijl_ de printer print (ff een printje in kleur printen) dan blaast'ie alles net ff iets beter door...

bron: epson helpdesk ;)

.

Verwijderd

Op dinsdag 19 februari 2002 17:17 schreef Svenergy het volgende:
Mijn Epson 760 maakt zwarte vlekken op de prints... ik ga hem ook uit elkaar schroeven en schoonmaken.

Kan iemand me trouwens alsjeblieft vertellen waar dat hendeltje voor is aan de buitenkant? deze heeft twee standen: 0 en + en als ik hem omhaal gaat de printkop iets omhoog of omlaag. Op welke stand moet ik hem zetten?
Als je er erg dik papier/envellopes in doet kun je dat hendeltje omhoog zetten, er is dan iets meer ruimte tussen de rollers en de spuitkoppen waardoor de afdrukkwaliteit goed blijft (en de kans op een paper jam iets kleiner).

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:38

SveNRG

Onderweg

Bedankt voor de tips!
Openschroeven en schoonmaken heeft wel alles verholpen trouwens. Er zat zwarte inkt op de rollers. En nu doet 'ie het weer prima! :)

All that you know, is at an end

Pagina: 1