Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook keuze

Pagina: 1
Acties:

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Beste,

Ik ben me de laatste weken/ maanden aan het orienteren op het kopen van een nieuwe laptop. Nu heb ik als basissysteem al een redelijk computer met twee beeldschermen. De laptop wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor tekstverwerking, internet en tekeningen maken met autocad en revit. Mijn budget is 900-1300€.

Mijn voorkeur gaat uit naar een macbook 13". Dit omdat ik nu een macbook air 13" te leen heb en het zo fijn werkt. Alleen zijn er zo vele soorten, types en uitvoeringen dat ik niet meer weet welke ik moet kiezen. Op basis van voorkeuren kan ik dan beter de Air of Pro kiezen?

Heb al diverse reviews gelezen hier en daar uit lijkt dit mij de beste keuze:
pricewatch: Apple MacBook Pro 13,3" Retina (2015) 2,7GHz 128GB

Jullie nog op- of aanmerkingen op deze keuze? Bedankt alvast.

[ Voor 34% gewijzigd door asdf25 op 20-12-2016 21:07 ]

• WillemE
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-11-2018
Hallo ASDF25

Ik ben zelf ook aan het kijken naar een MacBook en het is een hele studie ;-)

In jouw prijsrange vallen diverse typen met elk hun eigen voor- en nadelen.

Ja kan gaan voor de MacBook 12" met Retina scherm. Maar dan moet je wel kunnen leven met één poort. Als je die toch niet gebruikt heb je een superlichte computer met uitstekend beeld en geluid.

Een andere optie is de MacBook Air. Het beeld valt nu wel ietsjes tegen. Maar dat is eigenlijk het enige nadeel. Want de Air heeft een waanzinnig lange batterijduur en is redelijk betaalbaar. Ook heb je meer poorten.

De MacBook Pro 13" 2015 is een prima aanschaf. Laat nergens echt steken vallen en er zijn goede deals te vinden. Je hebt alle poorten, een redelijk lange batterijduur (ivm Air), uitstekend Retina scherm en de prijs valt mee (ongeveer 1.300). Enige nadeel is 128 GB geheugen. Dat is gewoon erg mager, zeker aangezien het OS ook al zo'n 25GB in beslag neemt.

Als je de upgrade kiest naar de 2015 MBP 13 met 256 geheugen kom je dicht in de buurt van de 2016 MBP zónder touchbar. Mediamarkt heeft er een actie mee: 1544 euro incl btw. Het scherm en het geluid is uitstekend. Ook is de SSD razend snel. Batterijduur schijnt tegen te vallen (alhoewel minder erg dan de MBP 2016 met Touchbar). En je hebt slechts 2 poorten (USB-3).

Kortom, de keuze is reuze. Objectief gezien is de MBP 13" 128 GB (2015) de beste keuze. De MB 12" zou ik overslaan (en direct voor de nieuwe MBP gaan). Maar als je thuis al een toptoestel hebt staan en je een fijne laptop voor onderweg wenst is de MacBook Air een uitstekende keuze. Enige nadeel is eigenlijk het scherm (in vergelijking met de concurrentie is het overigens gewoon goed).

Succes met de keuze!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19:33
De batterij duur van mijn 2016 non touchbar valt anders helemaal niet tegen :)

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Zeker een interessant vraagstuk.

Ik raad je ook nog even aan te kijken naar de nieuwe Dell XPS13 (Kaby Lake) evt mét het 4K scherm. Prachtige machine, maar geen Mac.