Windows10 komt met fraai vastlopend opstartscherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-04-2024
Mijn vraag

Windows10 start opeens met dit scherm op:

Afbeeldingslocatie: http://www.endurancedatabase.nl/plaatjes/windowsopstartkl.jpg

ctrl alt delete levert geen taskmanager op, met iedere toetshandeling verdwijnt het beeld en komt weer terug.
Virusscanner F-secure van xs4all levert soms een generic trojan op, maar na verwijderen hetzelfde resultaat. Als ik opstart in de foutmodus, kom ik wel binnen.
Bij de processen zie ik dan geen bijzondere dingen, ik ben wel de zoekfunctie van de programma's kwijt. Een eerdere herstelpunt levert nog steeds hetzelfde resultaat.

reindu

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Croga

The Unreasonable Man

Ziet er uit als een standaard lock screen.....

Heeft je default user een password? Zo niet, kun je die in Safe mode wel aanmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizai
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Betreft het een laptop of desktop?
Maak je gebruik van wifi? Probeer in dat geval eens op te starten nadat je de wifi driver hebt verwijderd.

Alle randapparatuur (usbsticks/printers) ontkoppeld?

Anjunabeats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Dat scherm is normaal hoor. Toets indrukken, dan schiet-ie omhoog, daarna wachtwoord invoeren/gebruikersnaam aanklikken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Desktop.
Ik kende het fenomeen lockscreen niet, ik ben een thuisgebruiker. Inderdaad, windowstoets L, en ja hoor, dit scherm. Maar ook daar vast, dus geen mogelijkheid tot inloggen. Ben nu op zoek in de instellingen om dat hele locken uit te zetten.
Toch raar.

reindu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

reindu schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:23:
Desktop.
Ik kende het fenomeen lockscreen niet, ik ben een thuisgebruiker. Inderdaad, windowstoets L, en ja hoor, dit scherm. Maar ook daar vast, dus geen mogelijkheid tot inloggen. Ben nu op zoek in de instellingen om dat hele locken uit te zetten.
Toch raar.
En als je met de muis het venster omhoog sleept? Pijltjestoets naar boven? Enter/spatie? Werkt voor mij. Dit lockscreen bestaat al sinds Win8 trouwens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Ik heb het gevonden in C:\Windows\SystemApps. gewoon de folder Microsoft.LockApp_cw5n1h2txyewy een andere naam geven.

Eén uur later: alles mis! De problemen zijn alleen maar groter geworden. Bij normaal opstarten komt hij in het lock screen, waar je niets kan, maar de foutopsporings mode komt er nu ook in Toen in vredesnaam maar systeemherstel aangeklikt, maar na een half uur meldt windows, dat dat ook niet kan: er is niets veranderd, zegt hij.

[ Voor 50% gewijzigd door reindu op 20-12-2016 23:29 ]

reindu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

Croga

The Unreasonable Man

reindu schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:56:
Ik heb het gevonden in C:\Windows\SystemApps. gewoon de folder Microsoft.LockApp_cw5n1h2txyewy een andere naam geven.

Eén uur later: alles mis! De problemen zijn alleen maar groter geworden. Bij normaal opstarten komt hij in het lock screen, waar je niets kan, maar de foutopsporings mode komt er nu ook in Toen in vredesnaam maar systeemherstel aangeklikt, maar na een half uur meldt windows, dat dat ook niet kan: er is niets veranderd, zegt hij.
Als je zelf gaat rommelen in de Windows folder dan kun je er natuurlijk van uit gaan dat er dingen kapot gaan..... Waarom heb je in vredesnaam zitten rommelen met de systeem bestanden?!?

Wellicht dat het terug hernoemen van de folder werkt. Zo niet dan zou ik je sterk adviseren om te formateren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05 18:15
Mijn advies is een reinstall. Lekker schoon opnieuw beginnen en niet zomaar prutsen aan Windows Systemapps.

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je geen lockscreen wil zien zal je een lokaal account moeten hebben zonder wachtwoord, of automatisch inloggen instellen via netplwiz.

Gaat dat niet lukken, dan zal je eraan moeten wennen. It's here to stay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reindu
Dank aan iedereen. Jullie hebben gelijk, mijn rommelen met systeembestanden maakte het alleen maar erger en ik kwam er niet meer uit.
Ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt en een SSD gekocht, en Windows opnieuw geïnstalleerd. De eigen bestanden stonden op de NAS, dus er was niet veel verloren.

Dat het beginplaatje van dit topic nu niet te zien is, komt omdat mijn website op de Synolgy NAS een virus (Virus Trojan.Html.Iframe.na) gekregen heeft, je valt met computers wel van het ene probleem in het ander.

reindu

Pagina: 1