Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Software voor films afspelen met dvd op win98se .

Pagina: 1
Acties:

• hobbyist-pc
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-08 13:05
Beste,

Na langzoeken kom ik terug hier terecht , mijn excuus . Weet er iemand een free programma en te downloaden om op mijn pc met win 98se te zetten ..
Alles klinkt natuurlijk in jullie oren ouderwets maar ik zo dat graag in orde krijgen ,i
Pc is een pentium lll 900mhz . 512 Mb . .
Wie kan me helpen , kleine tip is misschien al ruim voldoende en bedankt

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:17
Powerdvd of vlc

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

welkom op t.net

je hebt nu al windows 98 draaien op je bak? en zoekt daarvoor software? of juist een aantal floppies voor de installatie van windows zelf?

er is zat 'abandon warez' te vinden en tootjes,
cd'tjes bakken met nero? muziek met winamp? compimeren met arj? tekenen met cobal?

wat is de bedoeling?

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 20-12-2016 20:35 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• hobbyist-pc
Beste,

Ik heb gewoon een dvd speler geplaatst ,deze wordt herkend ( kan er zelf muziek met afspelen , maar nu wil ik er films meeafspelen , meer niet . Is meer testen of dat nog gaat , . Met dank

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
http://www.oldapps.com/VLC_Player.php?system=Windows_98

verder niet bekend met deze site, gebruik op eigen risico

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-11 23:00

Baggeraar

Wat een gebagger..

windows media player 9 kan je gewoon nog downloaden vanaf verscheidene sites lijkt mij. Genoeg voor een DVD'tje af te spelen.
http://www.oldapps.com/wi...ld_windows_media_player=6

[ Voor 23% gewijzigd door Baggeraar op 20-12-2016 21:28 ]

• hobbyist-pc
Iedereen bedankt , ik kijk dat morgen na .
Geef zeker een berichtje terug .
Dank en goede avond

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan denk is VLC en Media Player Classic. Desnoods een wat oudere versie ivm te nieuwe technieken voor toen wat nu heel gewoon is. En anders idd PowerDVD versie 5 ofzo.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• hobbyist-pc
Beste,

Hoor terug , welk software ik ook installeer steeds krijg ik de melding " het apparaat dat op systeem is aangesloten werkt niet " nu is het zo dat hij de de dvd wel ziet , kan muziek afspelen , en data lezen . Mijn dvd speler is een LITEON DVD -ROM LTD 122 .
Ik heb gewoon Windows geinstalleerd met de dvd rom in , maar mijn vraag is moet ik de driver ook installeren van de DVD wil ik films kunnen afspelen . Ik kijk uit naar een reactie , wie kan mij helpen

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb nog ergens misschien wel een powerdvd 4 en die is misschien nog wel geschikt Windows 98 want ik kwam nog wat oude versies tegen. Dm anders mij maar.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• hobbyist-pc
Beste, bedankt , maar is het zo dat er een specifieke driver nodig is voor de dvd rom om heb hem te doen werken als dvd ( films)???

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Misschien regio code.
Test met diverse dvd's.
Voor dvd afspelen had je ook een licentie nodig, dit was meestal via een software matige dvd speler.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik kom nog deze tegen (eerste hit bij 'windows 98 play dvd'): https://support.microsoft.com/en-us/kb/188513. Aparte driver e.d. nodig blijkbaar voor iig video playback support.

• hobbyist-pc
Ik heb de computer gekregen en heb alles afgeveegd en Windows 98 se op geplaatst met een cd en dvd speler . Muziek afspelen met alle 2 is ok. Maar misschien is er wel een speciale toelating nodig om films aftespelen met de dvd of driver En waarschijnlijk gaat het nog niet als ik de driver heb voor de liteon. Geeft het dan nog zin dat ik verder zoek??? . Graag jullie mening .

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je mijn link nog gelezen of niet? En daarna met mijn termen verder gekeken? Ik denk dat je daar al een aardig eind komt voor je antwoord. Je bent namelijk niet de eerste die dit doet en probeert.

• hobbyist-pc
Ik heb dat gelezen en voor zover ik uitmaak is het met mijn huidige configuratie niet mogelijk . Dank . Mijn Engels is niet zo goed maar dat maak ik toch dat er uit . Ben ik juist ? Dank

Waarschijnlijk zal er vroeger win xp op gestaan hebben , maar ben dat vergeten ,graag nog een antwoordje aub

[ Voor 23% gewijzigd door hobbyist-pc op 21-12-2016 22:39 ]

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

hobbyist-pc schreef op woensdag 21 december 2016 @ 22:36:
Ik heb dat gelezen en voor zover ik uitmaak is het met mijn huidige configuratie niet mogelijk . Dank . Mijn Engels is niet zo goed maar dat maak ik toch dat er uit . Ben ik juist ? Dank

Waarschijnlijk zal er vroeger win xp op gestaan hebben , maar ben dat vergeten ,graag nog een antwoordje aub
waar?

kijk; wanneer je die bak ook met een optische schijf hebt kunnen installeren [..] kan het niet anders dan dat jouw hardware ondersteund kan worden.

wat voor films(files?) wil je afspelen? dvd's? divx? fipjes? wat?

vaak is het ontbreken van codecs een probleem. in windows 98 tijdperkt, maakte we nogal eens gebruik van codec packs. het ontgaat mij beetje wat je doel is, en wat niet werkt.

wil je "echt frotten" met die oude hardware, en er nog iets bruikbaars mee doen? waarom niet een (oude!!) linux variant installeren? bedoel - wat heb je te verliezen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:26
En als je toch een reinstall gedaan hebt, waarom 98SE? XP draaide hier prima op. Lijkt me toch iets handiger...

Anders Linux?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Had je in die tijd niet überhaupt zo'n MPEG kaart nodig voor het decoden i.v.m. snelheid van processor e.d ?

Default blanke hetero

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ebayzo schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 09:35:
Had je in die tijd niet überhaupt zo'n MPEG kaart nodig voor het decoden i.v.m. snelheid van processor e.d ?
Nee, dat was niet echt nodig, mits je videokaart maar mpeg support had. Heel in 't begin was dat niet, maar dan hebben we 't over pentium 1 tijdperk. Toen ter tijd heb ik nog eens met zo'n DXR3 kaart van Creative op een P90 vloeiend DVDs kunnen spelen. Maar met een 900MHz systeem met een videokaart met MPEG2 support moet je gewoon DVDs kunnen spelen met PowerDVD, WinDVD, Zoran SoftDVD en vast nog wel meer dingen die ik niet meer ken.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

himlims_ schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 01:56:
[...]

waar?

kijk; wanneer je die bak ook met een optische schijf hebt kunnen installeren [..] kan het niet anders dan dat jouw hardware ondersteund kan worden.
Zoals in mijn link te lezen valt, kan het lezen van optische media nog prima werken, maar het afspelen van een video DVD niet vanwege missende onderdelen. Codecs, firmware, drivers, iets. Het aanroepen van mscdex om je CD uit te lezen op een DVD drive werkt gewoon. Zo kan je Windows 98 SE nog installeren. ;)

• hobbyist-pc
Iedereen bedankt voor de informatie, ik ga dat probleem weg denken , en op win xp computer afspelen , was gewoon een test voor mezelf en dat zal niet lukken ,voorgaande op jullie deskundige uitleg , toch bedankt .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Waarom zou het niet lukken? DVDs afspelen onder Win98 is echt niet heel spannend, zolang je maar aan de minimale hardware eisen voldoet.

• hobbyist-pc
Beste TERWE. _DAN

Begin terug te twijfelen of niet verder zou doen, na je uitspraak "waarom zou het niet lukken . " ik voldoe aan de minimale hardware , nl plll 900mhz ram 512 Mb u's moederbord en speciale kaart voor video asus 7100
Kun je ommschrijven waarom het niet werkt . Mijn dvd is in orde plaats hem zelf in een andere pc met wel Xp .
Een fiet is zeker er is weinig te vinden over dvd op win 98 .

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

hobbyist-pc schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:44:
(...) Een feit is zeker er is weinig te vinden over dvd op win 98 .
Waarschijnlijk hebben jij en ik dan iets afwijkende ideeen bij "weinig"... Ik kom namelijk aan dik 5 miljoen resultaten.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Had je op 98 niet een commerciele mpeg2 codec nodig, zoals bij powerdvd meegeleverd werd?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 13:17:
Had je op 98 niet een commerciele mpeg2 codec nodig, zoals bij powerdvd meegeleverd werd?
Dat, of het ging via een hardwarematige decoder (heel in 't begin). Maar grote kans dat in de software voor dat ding die mpeg2 codec ook al inzit.

Die heb je volgens mij wel nodig, omdat 't anders niet wilde lukken.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Met (eerdere versies?) van Mediaplayer Classic moet het wel lukken?
Deze heeft de meest gangbare codecs ingebouwd.
Software-update: Media Player Classic 6.4.9.0

• hobbyist-pc
Bedankt iedereen het afspelen van films op win 98 is gelukt . Met de linkhttps://tweakers.net/downloads/12151/media-player-classic-6490.html
Met dank aan iedereen . Mijn dag is geslaagd . Dank zei jullie
Pagina: 1