Blizzard heerst de pan uit

Vroeger dacht ik daar wel anders over. In de tijd van de eerste Command and Conquer heerste westwood in mijn ogen wel boven Blizzard.
Van WC1 heb ik alleen de demo gespeeld en van WC2 wel redelijk wat maar C&C1 vond ik toch veel beter omdat beide partijen heel verschillend zijn en omdat de verhaallijn zo uitgebreid is.
Westwood is juist succesvol begonnen met dune2 en daarna natuurlijk C&C, maar uiteindelijk komt het erop neer dat ze met C&C (heette eigenlijk Tiberium Dawn), RA1, RA2 en TS vier keer hetzelfde hebben gemaakt. Jammer dat ze de boel zo hebben uitgemolken (wil niet zeggen dat ik de spellen verrot vind, C&C, RA1 en TS heb ik allemaal gekocht). Dune2000 heb ik nooit gespeeld maar het scheen dus echt niet geweldig te zijn (dune2 was veeeel beter). Naar Dune Emperor ben ik erg benieuwd, hopelijk geeft het weer het echte dune2 gevoel.
Blizzard is eigenlijk in al die tijd juist steeds meer omhooggeklommen. Ze hebben zich echt ontwikkeld tot een van de besten. Met StarCraft, Warcraft en Diablo 1 & 2 hebben ze alleen maar hits gehad en naar WarCraft III ben ik ook benieuwd.
Alleen jammer van WCIII dat er van de initiele 6 rassen maar vier zijn overgebleven. Zelfs het Demon ras, waarvan je er in een van de trailers ook eentje ziet, zijn uit het spel gehaald. Vreemd eigenlijk omdat volgens mij het verhaal juist over de Demons ging.
Naja, misschien hebben ze de demons gewoon maar weer geheim gehouden en de hoop dat niemand er meer aan denkt, dan is het bij de release een extra verrassing
[edit: ff wat dingen veranderd waar ik eigenlijk niet lang genoeg over had nagedacht

]