...
Bios resetten en dan nog een keer proberen.
Misschien ook even handig om specs te vermelden. Niet elk mobo heeft onboard graphics. Bij sommige mobos moet de cpu dit verzorgen en dan moet de cpu dit wel doen.
Misschien ook even handig om specs te vermelden. Niet elk mobo heeft onboard graphics. Bij sommige mobos moet de cpu dit verzorgen en dan moet de cpu dit wel doen.
[ Voor 66% gewijzigd door .Maarten op 20-12-2016 17:27 ]
Oke dus de batterij eruit halen? Ik zal het proberen. Het moet dan wel werken lijkt mij, maar dan moet ik de BIOS opnieuw instellen en dat voorkom ik liever.
...
Dan een videokaart plaatsen en de bios checken / instellen.
Ik heb een onboard kaart in de processor en al eerder gebruik van gemaakt, maar nu kan ik niets in de BIOS aanpassen met zwart beeld. Er is geen losse videokaart aanwezig.
...
Dan zit er niet heel veel anders op dan toch de bios resetten.
Oke dan ga ik dat doen. Hoelang dient het batterijtje eruit te zijn?
...
Pc helemaal stroomloos maken. Dus stekker eruit en even een keer op de aan knop drukken.
Daarna batterijtje er even 10 seconden oid uit.
Daarna batterijtje er even 10 seconden oid uit.
Helaas krijg ik nu nog steeds geen beeld. Al staat er nu niet meer de melding: geen signaal in beeld. Zucht
...
Het kan ook zijn dat je windows nu probeert te starten maar iets niet kan laden en hierdoor zwart blijft. Gewoon herstarten en meteen de bios in proberen te komen.
Top bedankt. De bios kom ik nu in, maar w via DVI. Na de bios is er geen beeld meer, al zie ik heel kort het Windows 10 logo.
Update.. ondanks het 'zwarte' beeld kon ik inloggen (ondanks niets zien toch het Windows wachtwoord intypen). Dus ik zit in Windows, maar wel via DVI.
Update.. ondanks het 'zwarte' beeld kon ik inloggen (ondanks niets zien toch het Windows wachtwoord intypen). Dus ik zit in Windows, maar wel via DVI.
[ Voor 38% gewijzigd door Luxicon op 20-12-2016 18:02 ]
...
Het kan een instelling in de bios zijn. Maar probeer eerst eens de videokaartdrivers allemaal te verwijderen met DDU (http://www.guru3d.com/fil...uninstaller-download.html) en daarna de drivers opnieuw te installeren.
Dat zal ik direct doen. Opzich kan het er nu mee door, maar HDMI hoort te werken.
Ps. Ik ga dit straks verder updaten. Ik zal controleren of HDMI bij een andere monitor wel werkt. Oftewel, misschien ligt het probleem bij de monitor zelf.
Ps. Ik ga dit straks verder updaten. Ik zal controleren of HDMI bij een andere monitor wel werkt. Oftewel, misschien ligt het probleem bij de monitor zelf.
[ Voor 51% gewijzigd door Luxicon op 20-12-2016 18:16 ]
...
Update: (probleem opgelost)
Nadat ik een ander scherm aangesloten heb via HDMI, kreeg ik daar wel beeld mee. Nadat ik opnieuw via HDMI aan heb gesloten op het scherm waar ik geen signaal kreeg, is dat nu wel het geval. Zonder dat ik instellingen heb zitten wijzigen, heeft het probleem zich dus opgelost door eerst een ander scherm via HDMI aan te sluiten.
Nadat ik een ander scherm aangesloten heb via HDMI, kreeg ik daar wel beeld mee. Nadat ik opnieuw via HDMI aan heb gesloten op het scherm waar ik geen signaal kreeg, is dat nu wel het geval. Zonder dat ik instellingen heb zitten wijzigen, heeft het probleem zich dus opgelost door eerst een ander scherm via HDMI aan te sluiten.
...
Pagina: 1