Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor internetten en tekstverwerking van 400 euro

Pagina: 1
Acties:

• MishaT
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 23-11 09:33
Hoi!

Ik wil graag een laptop kopen voor mijn moeder. Het budget is 400 euro. Hetgene waar ze hem voor gaat gebruiken is internetten, mailtjes beantwoorden en veel tekstverwerking (op windows). Vamwege de tekstverwerking is het daarom belangrijk dat de laptop in ieder geval geen slecht toetsenbord heeft (hoeft ook niet bovengemiddeld te zijn). Verder blijft de laptop veel op dezelfde plek staan.

Wie kan mij helpen?

Groetjes, misha

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-11 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Pricewatch kan je helpen.

Bepaal eerst wat meer eisen denk ik.
Een laag resolutie scherm vind ik persoonlijk niet fijn. Dus minimaal Full HD.
Als je de laptop zelf alleen gebruikt zonder externe monitor vind ik zelf 15,6" een fijne maat.
Wat is je opslag eis?
Zou Atoms vermijden.Deze worden nog wel eens aangeboden in goedkope laptops. Maar zijn met een paar multitask taken snel verzadigd.
Zelfde geld eigenlijjk voor de Celerons en Pentiums met een N nummer (N3700).
Deze zijn opzich wel redelijk snel (draai hem zelf op mijn NUC). Maar als je wat meer gaat doen kom je ook gauw op een bottleneck uit.

Voor Internetten en Word (O365) heb je echt niet veel nodig.
Zou kijken naar een normale Pentium (4400 serie bv). Zijn soms goedkoper dan een i3. Maar prima voor de taken die je wenst.
Ook maakt vaak een SSD veel uit in je snelheid belevenis. Opstarten, openen en opslaan van documenten etc.

Daarom soms beter om budget wat te stretchen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.