dremel vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33
Ik heb net een dremel gekocht en nu was hier laatst toch een topic over dremels en blowholen?
Kan ik die daar goed voor gebruiken?
Welk opzetstukje dan en zit er ook iets bij dat 40 delige set dan ik daarvoor kan gebruiken?

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09 08:54
slijpschijven...

• stinger
In de handleiding staat dat ze niet geschikt zijn voor bochten. Moet ik dan rechte hoekjes maken enrechts wegslijpen met slijpsteen?
Kan ik 1 van die frezen er niet voor gebruiken?
Btw hoe herken ik die wazige frezen? Hout en metaal frezen zien namelijk exact hetzelfde uit.

• -MAD-
  • Laatst online: 04-09 09:50
Euhm zat er geen handleiding bij Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif

• ro__
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01-2008

ro__

WalkDont'Walk.......

Ik zou die frezen niet voor te grote stukken gebruiken, want daar slijten ze behoorlijk van. En aangezien ze stukken duurder zijn dan die slijpschijven...
Met die schijven kun je niet de hoek om, maar niet al te scherpe bochten kun je er wel mee maken hoor, gewoon een vaste hand en een beetje oefenen.

• stinger
handleiding zat er wel bij jah maar sommige van die dingen lijken belachelijk veel op elkaar en n dat boekje staat niet wat erbij geleverd is

• DawnRazor
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-06 08:40
Lijkt me behoorlijk klote om met een freesje die blowhole eruit te kappen. Die dingen happen snel op plaatstaal. Wat ik zou doen is met zo'n slijpschijf een ruw gat eruit 'zagen' en dan met een schuur-rol (een asje met een rubber cilindertje aan t einde waar je een schuurhoesje overheen kan schuiven) t gat netjes afwerken. Niet teveel kracht zetten daarmee anders 'graaft' ie zich in en ziet t er alsnog niet uit...

cheers

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Als ik jou was zou ik met een los ijzerzaagje vlak langs de rand zagen (zaagje zonder handvat, gewoon aan beide kanten met de hand beetpakken). Dat gaat sneller en nauwkeuriger. Het kleine randje (onnauwkeurigheden) dat dan overblijft kan je mooi wegwerken met de dremel d.m.v. een van de slijpstenen (eentje met een cilindrische vorm werkt wel makkelijk). Alles met de dremel weghalen is vragen om problemen denk ik.

• stinger
eerste 2 gaten zitten erin
gaat lekker zegmet die dremel

Verwijderd

Wat kost zo'n dremel eigenlijk?

• stinger
239 piek met
40 delig set

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-08 07:38
voor blowholes zou ik eerder een decoupeerzaag gebruiken.

-goedkoper (zowel aanschaf apparaat als verbruik zaagjes/slijpschijven)
-makkelijker (iedereen kan met een decoupeerzaag omgaan)
-sneller

daarna afwerken met een normale vijl.

Verwijderd

Er was toch zo'n ander merk wat goedkoper en beter was dan Dremel?

• stinger
ja proxon zeiden ze maar echt goedkoper was het niet.
Dremel accessoires krijg je overal en proxon heeft totaal andere dingen vor erop te zetten heb ik gezien

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Stinger: ik begrijp dat je met je dremel er dus daadwerkelijk 2 120mm gaten in hebt gekregen? Hoeveel zaagjes/slijpsteentjes heb je daarbij gebruikt? En wat kosten die los? Ik wil dat ook wel een keer proberen, over een week of 2 heb ik er ook een... Ik geloof alleen niet dat daar 40 accessoires bij zitten, maar weet dat niet zeker, heb 'm namelijk gespaard bij een supermarkt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Het is met Dremmel en Proxxon net als met computerhardware... Door zoeken verdien je snel enige tientjes. Sorry, Proxxon is net iets fijner. Je moet de doorslijpschijven gebruiken.

• stinger
nee ik heb 2 8cm gaten erin gemaakt
ik heb 3 gewone slijpschijfjes verbuikt (geen heavy duty die zin dikker).
Ging best snel en die schijfjes kosten 11 gulden per 20
heavy duty kost 12 gulden per 20 :-)
Pagina: 1