ASUS geld-terug-garantie niet geldig in België(?)

Pagina: 1
Acties:
  • 932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:29
Vorig jaar kocht ik in December 2015 een laptop bij Bol.com

Er was een Asus promotie gaande die luidt:

Indien er binnen het jaar een defect was, wordt de laptop hersteld onder garantie en krijgt u het aankoop bedrag terug.

Ik kon met succes registeren voor deze actie: ik kreeg een registratie nummer toegestuurd na het opgeven van:
- mijn factuur
- mijn naam en adres.

Nu heb ik mijn laptop moeten laten herstellen en wil ik gebruik maken van de actie.

Ik stuur mijn factuur, registratienummer en RMA bon door en nu wordt mijn claim niet aanvaardt omdat ik in Belgie woon.

Na ettelijke mails en een telefoongesprek wordt ik afgewimpeld dat ze de claim niet kunnen toepassen door een fout in hun administratie.

Heeft iemand hier nog ervaring mee? Eerlijk gezegd een schande een klant zo voor te liegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:08

Kek

3flix

wat zeggen de kleine lettertjes? want die zullen er zeker wel zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Wat stonden er in de voorwaarden van deze promotie? Dat je ook woonachtig moet zijn in Nederland?
Daarnaast vind ik het vreemd dat ze eerst een andere reden aangeven dat de claim niet aanvaard wordt en daarna omdat het een fout in hun administratie is.

Ik zou navragen waarom een fout in hun administratie moet leiden tot het niet aanvaarden van de claim. Mij lijkt garantie op zijn plaats als je ook voldoet aan de voorwaarden.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
De kleine lettertjes luiden dat ik idd in Nederland moest wonen, maar mijn registratie (met Belgisch adres) werd destijds wel vrolijk aanvaard. Achteraf geclaimd als de fout in hun registratie.

Mijn laptop is hersteld, dat is het probleem niet.

[ Voor 12% gewijzigd door brecht_vb op 20-12-2016 14:48 . Reden: (laptop hersteld) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:43:
Ik stuur mijn factuur, registratienummer en RMA bon door en nu wordt mijn claim niet aanvaardt omdat ik in Belgie woon.

Na ettelijke mails en een telefoongesprek wordt ik afgewimpeld dat ze de claim niet kunnen toepassen door een fout in hun administratie.

Heeft iemand hier nog ervaring mee? Eerlijk gezegd een schande een klant zo voor te liegen.
https://offers.asuspromot...l/pages/reliability/terms
De actie is alleen toegankelijk voor inwoners van Nederland.
Oke, het afwimpelen met een smoesje over een fout in de administratie is wellicht niet netjes. Maar gezien de gestelde voorwaarden staan ze imho wel in hun recht door de claim te weigeren.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:47:
De kleine lettertjes luiden dat ik idd in Nederland moest wonen, maar mijn registratie (met Belgisch adres) werd destijds wel vrolijk aanvaard. Achteraf geclaimd als de fout in hun registratie.

Mijn laptop is hersteld, dat is het probleem niet.
Helaas heb je dan weinig meer te brengen. Je voldeed dus niet aan de voorwaarden en blijkbaar wist je dat ook. Dat je het wel probeert is prima, maar niet hun probleem. Sorry :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:03

g0tanks

Moderator CSA
Ik vrees dat je inderdaad pech hebt. De reactie van ASUS is niet netjes, maar het is ook gedeeltelijk jouw verantwoordelijkheid om destijds de voorwaarden te lezen.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Laatste week lukte mijn claim registratie niet omdat mijn Belgisch rekeningnummer niet aanvaard werd.

(Toen ging de bal aan het rollen)

Maar hun registratieformulier lust wel een adres uit Belgie, geen probleem! Registratie aanvaard!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:54:
Laatste week lukte mijn claim registratie niet omdat mijn Belgisch rekeningnummer niet aanvaard werd.

(Toen ging de bal aan het rollen)

Maar hun registratieformulier lust wel een adres uit Belgie, geen probleem! Registratie aanvaard!
Ja, dat bedoelen ze dus ook met "fout in de administratie". Maar goed. Zoals hierboven al aangegeven waren de voorwaarden vooraf duidelijk. Je hebt gegokt en verloren. Jammer maar niet meer dan dat.

Ps. Imho heeft die "foute administratie" dus helemaal niets te maken met de reden dat ze niet uit kunnen / willen betalen maar puur met het feit dat het niet mogelijk had moeten zijn dat je je in eerste instantie hebt kunnen registreren. Wat dat betreft schets je het onterecht wel heel erg suggesties in je openingspost

[ Voor 22% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 15:01 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Ik heb niet gegokt, een lelijke veronderstelling: ik had geen flauw benul dat ik op een nederlandse website aan het registreren was.

Nogmaals: het webformulier en de administratie had geen probleem met mijn Belgisch adres.

[ Voor 26% gewijzigd door brecht_vb op 20-12-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ze hebben je geaccepteerd dus zullen ze je ook de bijbehorende voordelen moeten bieden. Ok, je hebt de voorwaarden niet 100% gelezen wellicht, maar Asus breekt zelf met die voorwaarden door je te accepteren. Das geen fout in hun administratie, maar in hun toelatingsprocedure. Gewoon blijven zeuren, je had immers de laptop ook nooit gekocht als je niet kon deelnemen aan de actie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:58:
Ik heb niet gegokt, een lelijke veronderstelling: ik had geen flauw benul dat ik op een nederlandse website aan het registreren was.

Nogmaals: het webformulier en de administratie had geen probleem met mijn Belgisch adres.
Maakt toch niet uit. Al was het een franse site. Jij gaat bij registratie akkoord met de voorwaarden en deze stellen duidelijk dat het enkel geldt voor inwoners van Nederland.
Aikon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:59:
Ze hebben je geaccepteerd dus zullen ze je ook de bijbehorende voordelen moeten bieden. Ok, je hebt de voorwaarden niet 100% gelezen wellicht, maar Asus breekt zelf met die voorwaarden door je te accepteren. Das geen fout in hun administratie, maar in hun toelatingsprocedure. Gewoon blijven zeuren, je had immers de laptop ook nooit gekocht als je niet kon deelnemen aan de actie. ;)
Dat TS de voorwaarden niet heeft gelezen is natuurlijk niet het probleem van Asus. Hij gaat akkoord met deze voorwaarden. Dat hij ze schijnbaar niet leest is in dat geval dus dom!
Benieuwd hoe de post van TS was geweest als Asus in de voorwaarden had gezet dat inwoners van België 1000 euro moeten betalen om van de actie gebruik te maken. ;)

Wat betreft het niet kopen van laptop als hij niet mee kon doen is natuurlijk onzin! Hij had van te voren kunnen weten dat hij niet mee kon doen. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Aikon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:59:
Je kan je ook afvragen wat de registratie voorstelt (wettelijk gezien) en of deze überhaupt geldig is aangezien TS niet aan de voorwaarden voldoet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
@Switchie

Gezien mijn registratie in december 2015 gelukt is, qualificeer ik voor de actie. Ze geven zelf toe dat ze hier de fout in zijn gegaan.

Ik moet niet opdraaien voor hun fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:08

Perkouw

Moderator General Chat
AK -> SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:08:

Maar zij moeten wel opdraaien voor jouw fout (het niet lezen van de voorwaarden om te kwalificeren)? Beetje meten met 2 maten, niet?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

@Switchie

Gezien mijn registratie in december 2015 gelukt is, qualificeer ik voor de actie. Ze geven zelf toe dat ze hier de fout in zijn gegaan.

Jij kwalificeert je niet want je voldoet niet aan de voorwaarden. Snap echt dat je baalt maar probeer aub niet recht te praten wat krom is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
@Switchie

Gezien mijn registratie in december 2015 gelukt is, qualificeer ik voor de actie.
Zoals ik het zie ben je nooit gekwalificeerd geweest voor de actie en is je registratie ook nooit geldig geweest. Dat je 'per ongeluk' toch een registratiecode hebt gekregen betekent niet automatisch dat je onvoorwaardelijk mee mag doen aan de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Hun adminitratie/registratie proces staat krom, niet het mijne. Gezien mijn registratie foutloos ging, was ik mij van geen kwaad bewust.

Als er mij toen op gewezen was, was er geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Het is ook niet zo dat de voorwaarden 100 kantjes lang is, dit waren 24 punten. Die had je prima even door kunnen lezen..

Het is niet de fout van asus dat je ergens mee akkoord gaat zonder dat je weet wat dat is...

Als de voorwaarden 100en pagina's lang was geweest met juridisch geneuzel dan had ikhet nog begrepen. Maar anderhalf a4tje had je wel even door kunnen scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoe is de registratie verlopen dan?

Naam
adres
posctcode en plaats?

Of was er ook een selectie box om een land te kiezen?

Als het alleen adres, postcode en plaats is, kun je dan verwachten dat daar een controle opzit of het wel echt een adres in NL is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:13:
Hun adminitratie/registratie proces staat krom, niet het mijne. Gezien mijn registratie foutloos ging, was ik mij van geen kwaad bewust.

Toen je akkoord ging met de voorwaarden gaf je feitelijk aan "Ik ga akkoord dat deze actie alleen voor Nederlanders is maar ik probeer het lekker toch"
Dat je deze niet gelezen hebt is toch echt jouw probleem vrees ik.

Neem gewoon je verlies en stop je tijd in positieve dingen. Kunt blijven trappen en schreeuwen wat je wilt maar dit is trekken aan een dood paard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

@Switchie

Dat doe je ook niet, je hebt immers geen noemenswaardige schade opgelopen (behalve wat tijd hooguit). De aanschaf van de laptop heb je op basis van een actie gedaan waar jij de voorwaarden niet van hebt gelezen. Dat is je eigen fout en niet die van Asus. Dat de registratie na aanschaf (je had immers de factuur al) gelukt is brengt daar geen verandering in.

Je kan heel flauw gaan doen, maar uiteindelijk ben jij als eerste de fout in gegaan door de voorwaarden niet te lezen. Je verwacht van Asus dat ze hun fouten oplossen, wees dan andersom ook zo flink om je eigen fout toe te geven en neem je 'verlies'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
g0tanks schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:07:
[...]

Je kan je ook afvragen wat de registratie voorstelt (wettelijk gezien) en of deze überhaupt geldig is aangezien TS niet aan de voorwaarden voldoet.
Tuurlijk stelt het wettelijk weinig voor allemaal. Maar goed, Asus schept voorwaarden voor registratie, maar laat je wel registreren als je daar duidelijk niet aan voldoet. Ik zou zeggen: beide partijen handelen te goeder trouw maar maken fouten. Laat TS gewoon meedoen aan de actie. Er is geen goede reden om te weigeren naar mijn mening.
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:04:
[...]

Maakt toch niet uit. Al was het een franse site. Jij gaat bij registratie akkoord met de voorwaarden en deze stellen duidelijk dat het enkel geldt voor inwoners van Nederland.

[...]

Dat TS de voorwaarden niet heeft gelezen is natuurlijk niet het probleem van Asus. Hij gaat akkoord met deze voorwaarden. Dat hij ze schijnbaar niet leest is in dat geval dus dom!
Benieuwd hoe de post van TS was geweest als Asus in de voorwaarden had gezet dat inwoners van België 1000 euro moeten betalen om van de actie gebruik te maken. ;)

Wat betreft het niet kopen van laptop als hij niet mee kon doen is natuurlijk onzin! Hij had van te voren kunnen weten dat hij niet mee kon doen. :?
Ik zeg nergens dat het een probleem voor Asus is dat TS de voorwaarden niet leest. Rustig maar. Om TS dom te noemen is ook weer zoiets. Jij leest wel altijd de voorwaarden begrijp ik? En het is helemaal niet perse onzin om iets te kopen omdat daar goede voorwaarden aan verbonden zitten. Dat is het hele doel uberhaupt van de actie: meer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:13:

Denk je nou werkelijk dat er iemand stuk voor stuk alle registraties door zit te nemen om te kijken of er niet toevallig een Belg tussen de mazen van het net glipt? Neem je 'verlies' en lees in het vervolg de voorwaarden voor het kwalificeren eerst door. Scheelt je een hoop frustratie en ons wat slap gezever.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:13:
En hoe is de registratie verlopen dan?

Naam
adres
posctcode en plaats?

Of was er ook een selectie box om een land te kiezen?

Als het alleen adres, postcode en plaats is, kun je dan verwachten dat daar een controle opzit of het wel echt een adres in NL is?
- Mijn volledige naam en adres
- Bol.com factuur: bol nederland -> mijn adres in Belgie (ter controle :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Asus staat dan ook bekend om alles in het werk te stellen om onder hun garantieverplichting uit te komen. Heb 2x in een vergelijkbaar schuitje gezeten.
-Mobo met 3 jaar FABRIEKSgarantie. Leverancier failliet en in jaar 3 (maand 26 ofzo) aanspraak proberen te maken maar natuurlijk zonder succes.
-Nog een keer een vergelijkbaar verhaal, mobo defect na 24 maanden + 1 dag, ik denk wederom Asus te contacteren voor garantie. Helaas zonder succes. Gelukkig was MyCom wel zo coulant om me garantie te bieden (en kreeg een dag later, na testen een nieuw mobo, pluim voor MyCom)

Die ene keer dat ik wel succesvol aanspraak heb op de reparatie van een Asus mobo was ik hem 8 weken kwijt.

Mijn advies, mijd Asus en koop gigabyte/msi/asrock. Minstens de kwaliteit en een pak betere aftersales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
eL_Jay schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:18:
Asus staat dan ook bekend om alles in het werk te stellen om onder hun garantieverplichting uit te komen. Heb 2x in een vergelijkbaar schuitje gezeten.
-Mobo met 3 jaar FABRIEKSgarantie. Leverancier failliet en in jaar 3 (maand 26 ofzo) aanspraak proberen te maken maar natuurlijk zonder succes.
-Nog een keer een vergelijkbaar verhaal, mobo defect na 24 maanden + 1 dag, ik denk wederom Asus te contacteren voor garantie. Helaas zonder succes. Gelukkig was MyCom wel zo coulant om me garantie te bieden (en kreeg een dag later, na testen een nieuw mobo, pluim voor MyCom)

Die ene keer dat ik wel succesvol aanspraak heb op de reparatie van een Asus mobo was ik hem 8 weken kwijt.

Mijn advies, mijd Asus en koop gigabyte/msi/asrock. Minstens de kwaliteit en een pak betere aftersales.
Echter is in dit geval de laptop toch wel netjes door ASUS gerepareerd? Alleen willen ze, naar mijn mening nog steeds terecht, niet voldoen aan de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Aikon schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:17:
[...]

Tuurlijk stelt het wettelijk weinig voor allemaal. Maar goed, Asus schept voorwaarden voor registratie, maar laat je wel registreren als je daar duidelijk niet aan voldoet. Ik zou zeggen: beide partijen handelen te goeder trouw maar maken fouten. Laat TS gewoon meedoen aan de actie. Er is geen goede reden om te weigeren naar mijn mening.

[...]

Ik zeg nergens dat het een probleem voor Asus is dat TS de voorwaarden niet leest. Rustig maar. Om TS dom te noemen is ook weer zoiets. Jij leest wel altijd de voorwaarden begrijp ik? En het is helemaal niet perse onzin om iets te kopen omdat daar goede voorwaarden aan verbonden zitten. Dat is het hele doel uberhaupt van de actie: meer verkopen.
Ik noem TS absoluut niet dom. Akkoord gaan met iets waarvan je niet weet wat het inhoud vind ik echter wel een domme actie. Kun je toch niet ontkennen denk ik?

En nee, ik lees zeker niet altijd de voorwaarden maar je ziet mij ook niet piepen als ik door dit nonchalante gedrag een keer het deksel op de neus krijg. In dat geval vind ik het ook niet meer dan terecht als mensen zeggen; "Tja Switchie... dat was best wel dom he" Waarop ik uit volle borst zal antwoorden "Yes klopt... heb je helemaal gelijk in"

[ Voor 7% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
g0tanks schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:21:
[...]

Echter is in dit geval de laptop toch wel netjes door ASUS gerepareerd? Alleen willen ze, naar mijn mening nog steeds terecht, niet voldoen aan de actie.
Ik ben van mening dat dit direct kenbaar gemaakt zou moeten worden. Nu heeft TS geruime tijd semi-terecht gedacht dat hij deel uitmaakte van de actie.

Als in de communicatie tussen Asus en TS stond dat TS met de genoemde gegevens ingeschreven stond voor de actie is Asus 100% fout. Communicatie van een bedrijf gaat altijd boven AV. (ook bij prijsfouten die bijv tgtbt zijn, helaas snap niet elke rechter dat)

Als in de AV van een autohandel staat dat ze geen garantie leveren, maar ik kom overeen met de verkoper
6 maanden bovag garantie. Dan hebben ze die garantie te leveren los van wat hun voorwaarden zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 20-12-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een kleine titelfix uitgevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 07:16
brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:18:
[...]

- Mijn volledige naam en adres
- Bol.com factuur: bol nederland -> mijn adres in Belgie (ter controle :') )
Kijk, ASUS gaat niet van iedereen alle adreslijnen controleren. Ik snap dat het een kleine moeite is om de vraag "land" te stellen en als dat niet gelijk is aan NL dat dan de registratie niet mag doorgaan. Maar aangezien er in de voorwaarde staat dat je een Nederlands adres moet hebben, hebben ze wel een punt.

Wij organiseren ook regelmatig acties, en hierin staat ook altijd in de voorwaarden dat je in België of Luxemburg moet wonen (Belux-organisatie). Dit heeft uiteindelijk gewoon met potjes geld te maken, ASUS Nederland wilt niet dat er kosten naar Belgische gebruikers gaan :p. Klinkt heel bot, maar ik ben bang dat het niet anders is.

Momenteel kijk ik ook naar wasmachines, en in Nederland zijn er wat geld terug acties (ik woon nu nog in Nederland, maar verhuis per 1/1 naar België). Maar als ik in België de wasmachine bestel (waarmee ze aan mijn nieuwe woning leveren), dan krijg ik ook geen geld terug :(. Jammer, maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Dat met die 'potjes geld' begrijp ik goed genoeg. Ik werk zelf op projecten in het buitenland, budget x en y, enz...

ASUS heeft hier een frats begaan maar wil er niet voor opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jugger naut
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:31:
Dat met die 'potjes geld' begrijp ik goed genoeg. Ik werk zelf op projecten in het buitenland, budget x en y, enz...

Jij hebt de voorwaarden niet doorgelezen. Ik snap dat je nu een gratis product wil maar dat ga je niet krijgen, het is toch niet heel ingewikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:31:

Even een heel bot antwoord, maar door het niet doorlezen van (en voldoen aan) de voorwaarden is toch ook wel het begaan van een frats.

Ja het is lullig dat je het bedrag niet terugkrijgt, was een leuk extraatje geweest, maar je laptop is gefixt en je hebt exact hetzelfde 'product' als dat je gehad zou hebben als je in België had gekocht. Neem aan dat de kans op geld terug bij defect niet de belangrijkste reden voor de aankoop was.

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Inderdaad, die geld terug gerantie werd niet geadvereerd bij bol.com

Geregistreerd, success, in de asus-waan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:36:
Inderdaad, die geld terug gerantie werd niet geadvereerd bij bol.com

Geregistreerd, success, in de asus-waan.
Je kan wel door blijven zeiken dat je geregistreerd was, maar feit blijft dat je had kunnen weten dat je niet zou kwalificeren als je aan je informatieplicht had voldaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
op deze pagina: https://asuspromotions.com/nl/nl/100procentzekerheid

staan deze twee links

https://asuspromotions.co.../100procentzekerheid/faqs

https://asuspromotions.co...entzekerheid/how-it-works

Nergens staat Nederland of Belgie vermeld. Ergens diep in de voorwaarden wel, ik zie ze niet meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

En het /nl/nl/ stukje deed geen belletje rinkelen? Lijkt mij dat een promo voor België op dat punt /be/be/ zou hebben staan. Nou ben ik natuurlijk geen Belg, maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelcootjuh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-09 07:16
FooLsKi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:53:
En het /nl/nl/ stukje deed geen belletje rinkelen? Lijkt mij dat een promo voor België op dat punt /be/be/ zou hebben staan. Nou ben ik natuurlijk geen Belg, maar toch ;)
Voor België zou er be/nl staan of be/fr afhankelijk of het Vlaams of Waals is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

eelcootjuh schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:54:
[...]

Voor België zou er be/nl staan of be/fr afhankelijk of het Vlaams of Waals is :)
Mij om het even, in elk geval niet /nl/nl/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gast, je kan wel blijven kronkelen maar je komt gewoon niet in aanmerking. "Registreer uw product op deze website....." daarmee ga je akkoord met de algemene voorwaarden. Dat je niet tot punt 2 bent gekomen waarin staat dat het alleen voor NL opgaat is niet de onkunde van ASUS, maar die van jezelf.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:50:
op deze pagina: https://asuspromotions.com/nl/nl/100procentzekerheid

staan deze twee links

https://asuspromotions.co.../100procentzekerheid/faqs

https://asuspromotions.co...entzekerheid/how-it-works

Nergens staat Nederland of Belgie vermeld. Ergens diep in de voorwaarden wel, ik zie ze niet meteen.
Er staan wel meerdere links waaronder de algemene voorwaarden
Whats in the name? 8)7

Diep verstopt? Staat in de eerste zin van punt 2 en 3.

Dat het niet in de FAQ staat is waarschijnlijk omdat anderen wel lezen en de vraag dus niet hoeven te stellen. Dat het niet op de how-it-works pagina staat lijkt me toch ook logisch? Dit is toch gewoon een verkapt affiche. Alsof de Rabobank bij zijn hypotheekreclames aftitelt met alle contractvoorwaarden...

Zal hem trouwens eens anders schetsen. Je had blijkbaar niet door dat je op een NL-site zat.
Stel dat je niet door zou hebben dat je op de site van Gardena Hogedrukreinigers zou zitten en je kon toch registreren omdat jouw Laptop toevallig dezelfde productcode heeft als het nieuwste model hogedrukreinigers. Zou je dan ook zo trappen? Of zou je dan wel in zien dat je volledig de boot mist

[ Voor 18% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
FooLsKi schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:53:
De gemiddelde gebruiker negeert dit volledig. Dit kan evengoed staan voor nederlandse taal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brecht_vb
Switchie schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:56:
[...]

Er staan wel meerdere links waaronder de algemene voorwaarden
Whats in the name? 8)7

Diep verstopt? Staat in de eerste zin van punt 2 en 3.

Dat het niet in de FAQ staat is waarschijnlijk omdat anderen wel lezen en de vraag dus niet hoeven te stellen. Dat het niet op de how-it-works pagina staat lijkt me toch ook logisch? Dit is toch gewoon een verkapt affiche. Alsof de Rabobank bij zijn hypotheekreclames aftitelt met alle contractvoorwaarden...

Zal hem trouwens eens anders schetsen. Je had blijkbaar niet door dat je op een NL-site zat.
Stel dat je niet door zou hebben dat je op de site van Gardena Hogedrukreinigers zou zitten en je kon toch registreren omdat jouw Laptop toevallig dezelfde productcode heeft als het nieuwste model hogedrukreinigers. Zou je dan ook zo trappen? Of zou je dan wel in zien dat je volledig de boot mist
Goed: het staat dan in de algemene voorwaarden.

Die hebben ze zelf genegeerd door mijn registratie te aanvaarden, bijna 1 jaar geleden.

De klanten communicatie is dus ook meteen nietig verklaard, want er zijn altijd de algemene voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Switchie
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:04:
[...]

De gemiddelde gebruiker negeert dit volledig. Dit kan evengoed staan voor nederlandse taal
Je blijft maar zoeken naar haakjes om recht te praten wat volledig krom is. Geloof me, gaat je niet lukken.
Volgens mij hebben meerdere mensen inmiddels precies geschetst hoe de vork in de steel zit. Dat jij het niet wilt snappen. Prima. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

brecht_vb schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:04:
[...]

De gemiddelde gebruiker is dan ook net intelligent genoeg om zijn broek niet vol te schijten. Het feit dat jij niet aan je informatieplicht hebt voldaan blijft echter staan. Er vanuit gaan dat je kunnen registreren 100% succes geeft is geen deel van jouw informatieplicht. Het lezen van de AV daarentegen wel. Dat het gros dat niet doet is niet de fout van Asus of welk bedrijf dan ook. Moeten ze anders in enorme koeienletters op elke pagina zetten dat het enkel voor land X van toepassing is? Ik kan je nu al garanderen dat er dan nog steeds figuren zijn die dat over het hoofd zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik zet het topic op slot. Je bent meermaals op de algemene voorwaarden gewezen door meerdere tweakers, maar daar wil je niets van weten. En daar komt het onderwerp ook steeds op terug, waardoor er geen discussie/oplossing ontstaat.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.