Windows reageert niet op muisklik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:59
Ik heb de laatste tijd regelmatig vreemd gedrag van mijn muis in Windows 10. Het treed met name op als de PC al een tijd aanstaat.

Het begint er meestal mee dat alle componenten die bij Windows zelf horen (Explorer, configuratiescherm, taakbalk, e.d.) niet meer reageren op muiskliks. Andere software (bijv. Chrome) reageert dan nog wel op de muis. Na een tijdje reageert helemaal niks meer op klikken. Via het toetsenbord werkt alles nog normaal.
Soms zit er nog een periode tussen dat Chrome een linkermuisklik als middenmuisklik interpreteert, waardoor een tabblad juist sluit ipv opent als je er op klikt.

Soms gaat het na een paar minuten vanzelf weer over.

Ik heb overwogen dat het gewoon aan de muis ligt (Logitech M500), slecht contactje of zo. Maar het feit dat er vaak een periode is dat Chrome nog wel op klikken reageert maar Windows-componenten niet, maakt dat onwaarschijnlijk. Bovendien is het na een herstart altijd verholpen.

Herkent iemand dit probleem?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Om uit te sluiten... wat doet een andere muis?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:59
Ja, goede vraag, maar heb ik nog niet geprobeerd. Meestal ben ik als het optreedt zo gefrustreerd dat ik meteen herstart en dan is het over. Volgende keer ga ik wel even proberen om een andere muis erin te steken. Wat ik wel gedaan heb is de muis eruit trekken en opnieuw inpluggen. Dat helpt niet.

Net had ik het overigens weer en in de RDP sessie die ik toevallig open had naar een andere machine, was het gedrag net zo: Outlook reageert wel op de muis, Windows taakbalk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-10 22:18
Lapa schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:41:
Ja, goede vraag, maar heb ik nog niet geprobeerd. Meestal ben ik als het optreedt zo gefrustreerd dat ik meteen herstart en dan is het over. Volgende keer ga ik wel even proberen om een andere muis erin te steken. Wat ik wel gedaan heb is de muis eruit trekken en opnieuw inpluggen. Dat helpt niet.

Net had ik het overigens weer en in de RDP sessie die ik toevallig open had naar een andere machine, was het gedrag net zo: Outlook reageert wel op de muis, Windows taakbalk niet.
Ja wachten we even af wat de ander muis doet, wat je nog kan proberen is dit
*plak
Follow these steps to uninstall the Mice and other pointing device .
Open Search and type Device Manager.
Search for Mice and other pointing device and expand it.
Right click on the Mice and other pointing device and select Uninstall.
Restart your computer, it will install the generic Microsoft Drivers

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd