• Misterbont
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-02-2022
Hallo allemaal!

Ik heb sinds kort een LG Oled B6..volgens vele het neusje van de zalm qua tvs.
Nu ervaar ik echter een paar dingen die ik daarvoor nooit gezien heb.

Bij fijne lijnen (bijv golfplaten of bouwhekken) wil de tv nog al eens raar gaan doen. het lijkt alsof het gaat bibberen. Het is overigens niet over heel het scherm alleen bij het object wat veel details moet laten zien.
Het lijkt te gaan om het moire effect.

Ik heb mijn sharpness al op 0 gezet (cinema mode), maar het lijkt nog steeds niet weg te gaan.

Kan ik hier verder iets aan doen of is er iets mis met het scherm?

• maussert
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:54
Ik ben ook zeker geen pro op dit gebied, maar heb je alle softwarematige beeldverbeteringen al eens uitgezet? Klinkt een beetje als artifacts welke optreden als gevolg van beelden die softwarematig verzonnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door maussert op 20-12-2016 14:56 ]

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:43

DarkSide

theres no place like ::1

zou je vraag eens posten in het OLED topic.

Daar zitten alle mensen met een OLED tv.
En vele hebben een B6 en weten je vast wel te helpen.
Wie weet is je vraag al beantwoord

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Ik had hier ook last van, na deze settings ingesteld te hebben niet meer. Echter heb ik isf expert donkere kamer, en warmte op 1. Verder alles het zelfde.
(Zie filmpje)

YouTube: LG 55B6V B6 UHD TV settings after calibration

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:31

Major_ton

Shoot!

Ik durf niet te beweren dat dit je 'probleem' op zal lossen, maar alleen met de sharpness op 10 vindt er geen (de)sharpening plaats. Zet verder Super Resolution uit en 1 op 1 pixelmapping is erg belangrijk voor goede scaling.

Some infinities are bigger than others.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic na een half jaartje uit de sloot trekken, voegt niets meer toe. Op slot dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.