Help deze arme gamer

Pagina: 1
Acties:

• Berrie8900t
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-02 17:24
Beste allemaal,

Ik wil graag een nieuwe video kaart aanschaffen(tussen de 200 en 300 euro), maar heb zelf te weinig verstand om door de bomen het bos te zien en een goede kaart uit te kiezen.
Ik gebruik deze pc voornamelijk om te gamen.

Ik heb:
asrock b85m pro4 moederbord
AMD radeon 7800 hd serie video kaart
i5-4670 3.40 ghz processor
8 gig geheugen
windows 7 64 bit versie

en zoals gezegd graag wil ik een nieuwe video kaart van tussen de 200 en 300 euro.
Hebben jullie enig idee wat een goede is?
kan die nieuwe video kaart overweg met mijn (lage) 520 watt voeding?
en wat raden jullie mij nog meer aan om asap te upgraden?...meer geheugen?..een ssd?
het liefst alles natuurlijk, maar is mijn video kaart de beperkende factor of raden jullie aan iets naders eerst te upgraden?

alvast bedankt mannen en vrouwen!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

https://tweakers.net/pricewatch/zoeken/?keyword=Amd+480

Alstublieft....
Gaat prima draaien op jouw zelfs ruimbemeten 520w voeding.
Rest van het systeem is prima om nog een tijd vooruit te kunnen qua gaming.

SSD gaat je geen FPS opleveren maar zeker bijdragen bij een wat meer snappie systeem.
De amd 480 heeft overigens baat bij Direct X 12 om volledig tot zijn recht te komen. Hiervoor dien je wel even je systeem van een Windows 10 installatie te voorzien

Succes!

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

welke voeding heb je? beter een 450Watt van een goed merk dan een 520 Watt van een dubieus merk. ERG BELANGRIJK

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-02 22:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Tussen de €200 en €300 is de RX480 inderdaad erg voor de hand liggend.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Berrie8900t
Bedankt voor het advies

mijn voeding is van corsair (hx 520w modulair systeem)

ow en nog een stomme vraag:
waar hebben jullie goede ervaringen deze online te bestellen?
alternate?

en maakt het nog uit of het merk AMD is?, of is een ander (goedkoper) merk zoals bv gigaybte net zo goed?

[ Voor 57% gewijzigd door Berrie8900t op 20-12-2016 15:23 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Berrie8900t schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:13:
Bedankt voor het advies

mijn voeding is van corsair (hx 520w modulair systeem)

ow en nog een stomme vraag:
waar hebben jullie goede ervaringen deze online te bestellen?
alternate?

en maakt het nog uit of het merk AMD is?, of is een ander (goedkoper) merk zoals bv gigaybte net zo goed?
Dit zijn natuurlijk zaken die je prima zelf kan uitzoeken aan de hand van review.
Dat de kennis ontbreekt om een geschikte kaart uit te zoeken is begrijpelijk en geen probleem. Helpen we je graag bij. Maar even een shopreview googlen is iets wat met een beetje inzet prima zelf kan.
Hoe denk je dat wij anders aan de deze kennis komen? Lezen lezen lezen :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:05
AMD maakt de chip en ontwerpt het reference design van de kaart, Gigabyte/MSI/Asus/etc fabriceren uiteindelijk de kaart en maken vaak nog een variant met bv betere koeling en/of hogere kloksnelheid.

Wat je wilt is een kaart met verbeterde koeling, die zijn in de regel veel stiller en presteren stabieler.
Doorgaans zijn dit soort kaarten ter herkennen aan 2 of 3 fans in plaats van de standaard (reference) enkele blower fan.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zijn
V&A aangeboden: Sapphire Radeon NITRO R9 390 8G with back plate
en
V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1

wellicht wat bruikbare alternatieven (wel via Vraag & Aanbod), maar lijken me wel meer bang for the buck...

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 21-12-2016 01:56 ]

• Niels van Wooni
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:00
Shops:
Shops waar ik zelf de beste ervaringen mee heb zijn:
Alternate, Azerty, Afuture, 4Launch.

Max ICT en dat soort zaken zou ik mn vingers niet aan branden ;).

Merk/type Chip:
- 1060 nVidia
- RX480 AMD

Merk koeler:
MSI, ASUS, Gigabyte, Sapphire, EVGA zijn wel zo'n beetje de goede merken.

Groeten Niels

• Niels van Wooni
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:00
Voorbeelden:
- MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G
- MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G

Deze 2 kaarten hebben beiden een goede prijs/kwaliteits verhouding,
wat ook belangrijk is, is dat ze beiden 5sterren krijgen van meerdere gebruikers!
De ene heeft 8 gebruikersreviews en de ander 11, beiden komen gemiddeld uit op 5 sterren.

Maar natuurlijk is ook belangrijk wat je mooi vind, daar kan alleen jij een oordeel aan geven.
Hoop dat je iets hebt aan de adviezen van de mensen hier.
Als je nog vragen hebt, stel ze gerust ;-)

• Berrie8900t
bedankt allemaal voor de goede tips!!!!!

voor wie het interessant vind:
ik heb de 8 gig versie van gigabyte gekocht bij alternate. 290 euro geloof ik
zou hem nu in huis hebben ware het niet dat er kerstdrukte is...morgen dan maar.

laatste vraag..is mijn 8 gig geheugen (op mijn MB) niet wat aan de zuinige kant?
of is dat voldoende gezien mijn systeem?

• geenwindows
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
ligt eraan hoeveel je nu verbruikt. zit je continue boven de 70/80% aan geheugen gebruik dan kan een upgrade een beetje helpen om de pieken op te vangen. zit je nauwelijks boven de 80% upgrade niet nodig...

Fan van: Unraid, ProxMox, Pi-hole, PlexMediaServer, OPNsense. Meer een gluurder dan een reaguurder.

• Berrie8900t
ik zit (als ik in mijn taskmanager kijk) wel aan de max van mijn geheugen als ik bf4 speel.
zal eens kijken hoe dat is met die nieuwe kaart

• jlankheet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-12-2025
Je kan je PC ook een boost geven door een SSD ipv HDD erin te zetten. Als je dit al niet hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door jlankheet op 23-12-2016 08:52 ]

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-01 10:20

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

jlankheet schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 08:50:
Je kan je PC ook een boost geven door een SSD ipv HDD erin te zetten. Als je dit al niet hebt.
Haalt niks uit op FPS basis maar TS vroeg of 8 Gb Ram niet te weinig was....... kom jij aan met een SSD 8)7

anyhow 8 Gb bij prikken is geen overbodige luxe. We komen nu in de tijd dat 8Gb niet meer meer dan genoeg is. Het zal geen bottleneck zijn maar ram kost niet veel dus waarom krap zitten.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

• jlankheet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-12-2025
PaRaDoX4 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:11:
[...]

Haalt niks uit op FPS basis maar TS vroeg of 8 Gb Ram niet te weinig was....... kom jij aan met een SSD 8)7

anyhow 8 Gb bij prikken is geen overbodige luxe. We komen nu in de tijd dat 8Gb niet meer meer dan genoeg is. Het zal geen bottleneck zijn maar ram kost niet veel dus waarom krap zitten.
Ik zie ook niks over FPS staan in de de topic, maar ik ben het wel met je eens dat sowieso goedkoop het RAM kan upgraden. Maar mijn punt met de SSD is meer dat je alles lekker snel opgestart krijgt wat ook zeker een lekker gevoel geeft. En dat een SSD meer kost klopt, maar als je geld overhoud zou ik zeker een SSD niet weglaten.

• VAULT-TEC
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09-2025

VAULT-TEC

VAULT-TEC is calling!

Mijn persoonlijke mening is: als je gaat bestellen, ga bestellen bij azerty, afuture. Ik heb mijn huidige PC onderdelen toendertijd besteld bij Max ICT. En ik kan je zeggen... wat een drama! vaak een DOA, en de service is ook niet echt bepaald vriendelijk. ;)
Pagina: 1