Toon posts:

[Plinq] IPv6

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Bij meerdere providers (Trined, Plinq, Canaldigitaal) nagevraagd over de ondersteuning van IPv6.

Wordt hier een beetje hopeloos van dat dit zo gebeurt, anderen die het hier mee eens zijn of juist niet?

Mvg,

Plukkies

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2018 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 17:16
Ze tunnelen het voor je, of kan je geen ipv6 sites bereiken?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mell33 in "Plinq IPv6"
Ik kan ook geen IPv6 websites bereiken, dat is exact het probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je pas overstapt op het moment dat je IPv4 adressen op zijn ben je wel een beetje laat B)

Ik zou gewoon je euro's laten spreken en ze even laat weten dat je in dat geval de keuze maakt voor een concurrent die wel IPv6 biedt aangezien er meerdere ISP's in Nederland zijn die dit al jaren bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bigs in "Plinq IPv6"
Dat gaat ook niet, zit op een regionaal netwerk waar alleen Plinq, Trined en Canaldigitaal beschikbaar is.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2016 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ze stellen het graag uit tot dat ze hun apparatuur afgeschreven hebben, of als ze zelf geen infra hebben wachten ze tot de upstream provider het voor ze doet.

Je enige optie is zelf een dual-stack netwerkje thuis hebben met een HE.net ipv6 tunnel. Als je de hardware al hebt kost het niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-10 07:49

reiker

dan jij!

Je kunt ook moeilijk gaan doen en ze wijzen op de Europese wetgeving met betrekking tot netneutraliteit, zoals ook wordt weergegeven in een bericht van tunnelprovider SixXS:
Recently the European Commission has vetted new Net Neutrality laws that prohibit ISPs from blocking access to network prefixes, be that IPv4 or IPv6.

As many ISPs still do not provide native IPv6 to their paying customers, this provides an extra reason for them to finally start deploying IPv6: their customers cannot fully reach www.europa.eu (2a01:7080::/32) where their rights are shown.

[...]

And as a bonus when you are in the European Union, do clarify them that it is now the law to provide unfiltered Internet Access, and without IPv6 you are missing out on a large chunk of that Internet they are supposed to provide access to.

[...]
Of je er vrienden mee maakt betwijfel ik :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
reiker schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:03:
Je kunt ook moeilijk gaan doen en ze wijzen op de Europese wetgeving met betrekking tot netneutraliteit, zoals ook wordt weergegeven in een bericht van tunnelprovider SixXS:

[...]

Of je er vrienden mee maakt betwijfel ik :)
Sterker nog, of je er ook maar iets mee bereikt, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 12:46
Recentelijk een vergelijkbaar antwoord van Tele2 gekregen. Ik heb ze gemeld dat ik daarom mijn abonnement op zou zeggen. Daarop kwam de reactie "Dat vinden we jammer maar het is uw goed recht." Sinds dat antwoord heb ik een XS4All verbinding.

Nu begrijk ik ook wel dat het de gemiddelde consument geen ruk uitmaakt welke IP versie een provider gebruikt en dat dat ervoor zorgt dat veel providers geen stappen ondernemen. Ik ben echter wel van mening dat de providers die blijven ontkennen dat IPv6 noodzakelijk is, de providers zullen zijn die op een gegeven moment bepaalde diensten gewoonweg niet kunnen aanbieden. Of dit diensten zijn waar de gemiddelde consument op zit te wachten is dan een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:44
tinzarian schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 21:13:
Sterker nog, of je er ook maar iets mee bereikt, betwijfel ik.
Volgens mij slaan ze ook nog eens de plank geheel mis. Er wordt niets 'geblokkeerd', er wordt gewoon bepaalde functionaliteit niet geleverd omdat de infrastructuur niet compatible is.

Ze bedoelen het vast goed, maar maken enkel zichzelf belachelijk.

Ik denk dat niemand het met TS oneens is, en verder is het goede advies al gegeven (geef je geld aan een partij die er wel wat om geeft).

Kan dat niet, dan zou ik een tunneltje nemen, al realiserende dat het nu eenmaal commercieel totaal niet interessant is tov. andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vreemde is dat de infrastructuur helemaal niet oud is (3 jaar geleden glasvezel aangelegd). Maar het komt er dus op neer dat ik 2 jaar moet wachten todat een provider overstapt naar IPv6 (Trined of Plinq of Canaldigitaal). Want ADSL met 3mbit/s in het buitengebied is ook geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luxan
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11-10 12:46
In dit geval word er met 'infrastructuur' niet verwezen naar de glasvezel kabel maar naar de routers/switches/servers die de provider gebruikt. Die infrastructuur kan, in het geval van plinq, zomaar meer dan 10 jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:05
Toevallig heb ik afgelopen week dezelfde vraag aan Trined en Plinq gesteld, dit omdat dit bij mij (naast Canal Digital) ook de enigste opties zijn voor glasvezel.

Het antwoord van Plinq was inderdaad gelijk, hier zijn we nog niet mee bezig omdat wij nog voldoende IPv4-adressen beschikbaar hebben.

Trined kwam bij mij met een positiever antwoord, namelijk:
IPv6 komt waarschijnlijk begin van 2017 beschikbaar, we zijn op dit moment alle diensten aan het testen.
Hopelijk is bij Trined naar verwachting niet gelijk aan verwachtingen bij Ziggo 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bundit in "Plinq IPv6"

Ik neem dat maar met een korreltje zout aan, maar blijf toch hopen :).
Pagina: 1