Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game desktop +- 900 euro

Pagina: 1
Acties:

• Lennyz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11 07:17
Ik ben een game desktop aan het samenstellen. Ik wil er gewoon lekker op kunnen gamen en qua budget zit ik nu aardig op hetgeen ik wil uitgeven. Een belangrijke eis: De pc moet zo stil mogelijk zijn.

Mijn samenstelling:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 188,95€ 188,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 81,95€ 81,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 226,-€ 226,-
1Aerocool DS Cube Black Edition Closed€ 76,50€ 76,50
1Scythe Mugen 4 PCGH Edition€ 44,90€ 44,90
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 89,95€ 89,95
1BitFenix Whisper BWG450M€ 77,50€ 77,50
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 919,70

- Heb ik componenten gekozen die incompatibel zijn of anderszins niet goed samenwerken?
- Is 450w voeding genoeg voor mijn setup?
- Is het moederbord een goede keuze of is er nog iets anders om te overwegen?

* Ik heb na feedback van @lactaxative de voeding vervangen door de Bitfenix in plaats van de:

1Corsair VS450€ 39,95€ 39,95

* Ik heb ook even het moederbord naar de Micro-ATX variant aangepast. Anders past deze natuurlijk niet in mijn kast.

[ Voor 7% gewijzigd door Lennyz op 20-12-2016 14:20 ]

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
De voeding die je hebt gekozen is van belabberde kwaliteit, en mag ook zeker niet stil genoemd worden. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W zijn betere opties.

Verder zou ik wat geld besparen op de videokaart. pricewatch: Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G

Een PCGH koeler heeft overigens eigenlijk geen meerwaarde boven goedkopere opties als pricewatch: Arctic Freezer i32 of pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim. Deze zijn namelijk op non-k Skylakes ook gewoon stil.

• Lennyz
lactaxative schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:43:
De voeding die je hebt gekozen is van belabberde kwaliteit, en mag ook zeker niet stil genoemd worden. pricewatch: BitFenix Whisper BWG450M of pricewatch: be quiet! Straight Power 10 400W zijn betere opties.

Verder zou ik wat geld besparen op de videokaart. pricewatch: Gigabyte Radeon RX 470 G1 Gaming 4G

Een PCGH koeler heeft overigens eigenlijk geen meerwaarde boven goedkopere opties als pricewatch: Arctic Freezer i32 of pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim. Deze zijn namelijk op non-k Skylakes ook gewoon stil.
Die Bitfenix voeding lijkt mij wel iets om te proberen. Een kwalitatief betere voeding kan nooit kwaad. Bedankt voor de tip.

De Gigabyte videokaart heeft als nadeel dat hij maar 1 hdmi port heeft en de MSI heeft er 2. In mijn situatie is 2 hdmi porten handiger dan 1. Wat ook meetelt is dat er van de Gigabyte meer reviews zijn.

De reden dat ik voor de PCGH koeler kies is omdat ik die al in een andere pc heb zitten. Die is echt stiller dan stil. Als ik ook naar de specs kijk is het geproduceerde db een stuk later dan bij die andere twee.

Wat vind je van de keuze van mijn moederbord?

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:49

RvL

Al met al een goede build. Wat ik even mis is op welke resolutie je wil gaan gamen?

Voor 1080p zou ik eerder naar de RX480 of de GTX 1060 neigen, waarbij de RX480 mijn persoonlijke voorkeur heeft. Met een RX470 zal je toch vrij regelmatig concessies moeten doen in je grafische instellingen (afhankelijk van het spel uiteraard). Nadeel is wel de meerprijs.

Verder eens met lactaxative: een goedkopere koel kan net zo goed stil zijn. Vooral als je een beetje met de fancurves gaat spelen.

Moederbord is verder niets mis mee

Let er met de kast wel op dat deze niet voorzien is van stoffilters. Stof kan dus redelijk eenvoudig in je kast komen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11 23:56
Als je voor de PCGH versie gaat, let dan wel op dat je genoeg fan headers hebt: De PCGh wordt met 2 traag draaiende fans geleverd wat dus ook extra aansluiting nodig heeft. Als je meer casefans wilt aansluiten bijvoorbeeld wordt dat mogelijk iets om op te letten:)

Qua verschil tussen de 470 en 480: De 470 is ietswat trager en stuk goedkoper. De bang/buck ligt echt een stuk beter bij de 470 en het verschil is niet zo groot dat je opeens een jaar langer met de 480 gaat doen TOV de 470. Het verschil zal eerder 1 a 2 settings van high naar med zetten zijn.

• Lennyz
RvL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 12:58:
Al met al een goede build. Wat ik even mis is op welke resolutie je wil gaan gamen?

Voor 1080p zou ik eerder naar de RX480 of de GTX 1060 neigen, waarbij de RX480 mijn persoonlijke voorkeur heeft. Met een RX470 zal je toch vrij regelmatig concessies moeten doen in je grafische instellingen (afhankelijk van het spel uiteraard). Nadeel is wel de meerprijs.

Verder eens met lactaxative: een goedkopere koel kan net zo goed stil zijn. Vooral als je een beetje met de fancurves gaat spelen.

Moederbord is verder niets mis mee

Let er met de kast wel op dat deze niet voorzien is van stoffilters. Stof kan dus redelijk eenvoudig in je kast komen.
Ardjee schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:04:
Als je voor de PCGH versie gaat, let dan wel op dat je genoeg fan headers hebt: De PCGh wordt met 2 traag draaiende fans geleverd wat dus ook extra aansluiting nodig heeft. Als je meer casefans wilt aansluiten bijvoorbeeld wordt dat mogelijk iets om op te letten:)

Qua verschil tussen de 470 en 480: De 470 is ietswat trager en stuk goedkoper. De bang/buck ligt echt een stuk beter bij de 470 en het verschil is niet zo groot dat je opeens een jaar langer met de 480 gaat doen TOV de 470. Het verschil zal eerder 1 a 2 settings van high naar med zetten zijn.
Resolutie maakt mij nooit zoveel uit. Ik hecht veel meer waarde aan de gameplay. Ik heb de RX480 even overwogen, maar ik vind het het prijsverschil niet waard. Ook omdat ik anders teveel boven mijn budget uitkom.

Ik ga wel na de feedback van jullie een andere koeler nemen. De be quiet! Pure Rock Slim.

https://tweakers.net/pric...uiet!-pure-rock-slim.html

De kast heb ik al gebruikt voor een andere pc en ik vind de design gewoon te mooi om niet te kiezen.

Bedankt voor de feedback!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Als je voor de rx470 gaat zou ik ook nog de gtx1060 3gb overwegen, deze scoort soms net iets beter dan de rx470.

Wat je ook nog kunt doen is een micro atx mobo nemen (MSI eco), scheelt 30 euro, en voor de voeding een corsair cx450m, scheelt 20 euro. Dan hou je 50 euro over die je bij je videokaart kunt leggen waardoor je een rx480 8gb of een gtx 1060 6gb kunt nemen. Deze kaarten presteren toch net weer wat beter en vind ik wel de moeite waard.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Pagina: 1