Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

3 pc's nodig voor een bouwbedrijf die CAD gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views

Vraag

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
Hallo Tweakende Tweakers,

Wij zijn met een project bezig voor de ICT opleiding. De klant (een bouwbedrijf gespeeld door onze leraar) wilt 3 nieuwe pc's die in een Client Server netwerk komen. Het bouwbedrijf gebruikt CAD om zijn bouwtekeningen te maken. Het bedrijf wil 3 nieuwe pc's omdat hun systemen verouderd zijn en er nog Windows XP op staat

Graag zou ik van jullie willen horen waar jullie de PC zouden gaan samenstellen of kopen. Het lijkt mij handig om het bij Dell te doen en dan de optie 5 jaar garantie te pakken want het bedrijf heeft geen ICT'ers.

Ik heb al gekeken op de volgende sites:
-Dell
-HP

Het budget pér PC is 2500 euro dus 7500 euro in totaal. Er van uitgaande dat het bedrijf géén monitoren heeft en dus misschien is een All-in-one desktop ook een optie?

Graag jullie bevindingen hierover. Donderdag heb ik het gesprek met de leraar

Alle reacties

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik denk niet dat het de bedoeling is dat wij de opdracht voor je gaan maken.

Wat het doel is van deze opdracht, is het leren hoe je onderzoekt welk systeem het bedrijf echt nodig heeft en dit te kunnen onderbouwen in een gesprek met je leraar.

Succes

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 30-11 15:54
Nee dat is de bedoeling niet inderdaad.

Maar weet iemand dan een site waar je lang garantie krijgt en zo'n systemen kan kopen? dan ga ik daar kijken

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:43
YouTube: HP Z2 Mini Workstation for CAD

De rest moet je zelf doen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• wutwutwhat
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2022

wutwutwhat

Lomperik.

Garantie is altijd minimaal 2 jaar, meer garantie is afhankelijk van fabrikant. Aapie heeft ongetwijfeld gelijk wat betreft het leerproces.
Het is niet voor niets dat er specifiek word gevraagd om CAD-systemen. Als gegeven is welke CAD applicaties gebruikt worden dan is het makkelijk achterhalen wat de minimale systeemvereisten zijn. Als je niet weet welke specifieke CAD applicaties gebruikt worden zijn er alsnog een aantal minimum eisen. Zoek die eisen uit en ga op basis daarvan systemen zoeken. Wartopia heeft je al een flink eind in de goede richting geduwd.. Alleen nog ff erachter komen welke richting dat is ;)

Edit: typo

Liever in Gulden betalen? Dat kan!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04:42
Een PC voor CAD werk is nogal vaag, er zit namelijk veel verschil tussen programma's als Autocad, Solidwork, Inventor, CATIA v5, enz. Sommige programma's werken het best op een hoge singlecore klokfrequentie en andere weer met multicore. Als tip kijk is op de website van AutoCAD welke specs ze aanbevelen.

Als ik nu een CAD pc voor mij zelf moet samenstellen ga ik voor de i7 6700k gaan, omdat deze de hoogste klokfrequentie heeft. De Xeon processors zijn officieel bedoeld voor CAD werk maarr de i7 zal de meeste taken sneller doen.

[ Voor 29% gewijzigd door mc_maarten op 20-12-2016 14:03 ]

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
laat me de vraag herformuleren zoals ik hem lees: "Ik heb een opdracht. Willen jullie hem voor me maken? Hij moet donderdag klaar zijn"

Eigen initiatief ontbreekt hier een beetje, vind je zelf ook niet?

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:31
Graag zou ik van jullie willen horen waar jullie de PC zouden gaan samenstellen of kopen. Het lijkt mij handig om het bij Dell te doen en dan de optie 5 jaar garantie te pakken want het bedrijf heeft geen ICT'ers.

Het bedrijf heeft geen ict'ers. logisch daarom "huren" ze jullie in. garantie is voor de hardware. wie gaat als de computers kapot gaan de boel weer opnieuw instellen? wellicht kan je daar nog wat anders mee doen in de vorm van een stukje service

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Jeanke117 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:13:
Hallo Tweakende Tweakers,

Wij zijn met een project bezig voor de ICT opleiding. De klant (een bouwbedrijf gespeeld door onze leraar) wilt 3 nieuwe pc's die in een Client Server netwerk komen. Het bouwbedrijf gebruikt CAD om zijn bouwtekeningen te maken. Het bedrijf wil 3 nieuwe pc's omdat hun systemen verouderd zijn en er nog Windows XP op staat

Ik heb al gekeken op de volgende sites:
-Dell
-HP

Het budget pér PC is 2500 euro dus 7500 euro in totaal. Er van uitgaande dat het bedrijf géén monitoren heeft en dus misschien is een All-in-one desktop ook een optie?

De opmerkingen over eigen initiatief zijn inmiddels wel voldoende genoemd en zal ik maar achterwege laten..

* CAD licenties zijn duur. Upgrades zijn een stuk goedkoper. Kun/ mag je de bestaande CAD licenties upgraden?
* Waren er ook wensen met formaat scherm?
* All in one zou een optie kunnen zijn. Nadeel is dat erg veel all in one systemen niet de ruimte hebben om hardware matige versnelling toe te passen (doormiddel van de GPU).

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:47

br00ky

Moderator Harde Waren
Huiswerktopics doen we helaas niet aan, je kunt zelf wel nagaan waarom ;). Dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.