Laat ik beginnen met de uitgezochte componenten.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel eerlijk gezegd wil ik gaan gamen. Momenteel speel ik BF4 en ik wil nog door naar BF1. De rest van de dingen die ik doe kunnen dan sowieso wel (office en co).
BF1 op 120fps met medium instellingen.
Ik wil snelheidswinst, de gebruikerservaring moet beter/sneller zijn dan dat ik gewend ben.
Naast de aanschaf van deze pc komt er in de loop van de tijd nieuwe randapperatuur.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil nu eigenlijk niet duurder uit zijn dan €1000,-
Dit is meer een upgrade die komt uit hobby dan uit echte noodzaak.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit mijn vorige PC komen verschillende componenten.
Kast
Voeding
Monitor muis en toetsenbord
DVD drives
SSD's en HDD's
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil BF1 medium op 120 fps spelen op 1680x1080. Het tweede scherm zal niet meer aangesloten worden maar er zal over niet al te lange tijd wel een vervangende monitor komen met een hogere resolutie. Uiteraard accepteer ik daarbij dat de fps lager zullen zijn of de instellingen op low moeten.
Qua aansluitingen heb ik een hoop USB poorten nodig. Ik maak vaak gebruik van een externe hardeschijf met twee poorten, de camera, printer, telefoon en een USB van het werk zijn veel/atandaard aangesloten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met GYGABYTE. Daarbij is bij hen de support goed en wil ik graag bij dit merk blijven. De grafische kaart maakt met niet uit of die uit het rode of groene kamp komt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien ga ik het systeem nog uitbereiden met een geluidskaart, een nieuwe muis en een goede koptelefoon. Dit is toekomstmuziek omdat het in eerste instantie niet nodig is en leuk is als extraatje.
Ga je overklokken?
Ik wil overklokken! dit is meer uit hobby dan om ales uit het systeem te halen. Het is gewoon leuk om te doen ondanks dat ik er een leek in ben. Momenteel heb ik mijn i7 920 ook op 3,4gHz staan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of dit een capabele upgrade is. Met name het moederbord en de videokaart vraag ik mij af of dit goedkoper kan of dat er met een paar tientjes meer een hoop winst te halen is.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z170X-Gaming 5 | € 209,- | € 209,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 285,- | € 285,- |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 110,95 | € 110,95 |
| 1 | Samsung 960 EVO 250GB | € 129,95 | € 129,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 983,90 | |
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Heel eerlijk gezegd wil ik gaan gamen. Momenteel speel ik BF4 en ik wil nog door naar BF1. De rest van de dingen die ik doe kunnen dan sowieso wel (office en co).
BF1 op 120fps met medium instellingen.
Ik wil snelheidswinst, de gebruikerservaring moet beter/sneller zijn dan dat ik gewend ben.
Naast de aanschaf van deze pc komt er in de loop van de tijd nieuwe randapperatuur.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil nu eigenlijk niet duurder uit zijn dan €1000,-
Dit is meer een upgrade die komt uit hobby dan uit echte noodzaak.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Uit mijn vorige PC komen verschillende componenten.
Kast
Voeding
Monitor muis en toetsenbord
DVD drives
SSD's en HDD's
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7 920 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-EX58-UD4P | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire R9 280X 3GB GDDR5 OC DUAL-X | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Black SATA 6Gb/s WD5000BPKX, 500GB | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Antec Performance One P182 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus VW222U Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung Syncmaster 940B | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 38,99 | € 38,99 |
| 1 | Logitech G11 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Steelseries Ikari Optical | € 0,- | € 0,- |
| 3 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K3/6G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S223Q | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Real Power M700 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Vertex 2 120GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 120GB | € 78,99 | € 78,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 175,98 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil BF1 medium op 120 fps spelen op 1680x1080. Het tweede scherm zal niet meer aangesloten worden maar er zal over niet al te lange tijd wel een vervangende monitor komen met een hogere resolutie. Uiteraard accepteer ik daarbij dat de fps lager zullen zijn of de instellingen op low moeten.
Qua aansluitingen heb ik een hoop USB poorten nodig. Ik maak vaak gebruik van een externe hardeschijf met twee poorten, de camera, printer, telefoon en een USB van het werk zijn veel/atandaard aangesloten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb goede ervaringen met GYGABYTE. Daarbij is bij hen de support goed en wil ik graag bij dit merk blijven. De grafische kaart maakt met niet uit of die uit het rode of groene kamp komt.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Misschien ga ik het systeem nog uitbereiden met een geluidskaart, een nieuwe muis en een goede koptelefoon. Dit is toekomstmuziek omdat het in eerste instantie niet nodig is en leuk is als extraatje.
Ga je overklokken?
Ik wil overklokken! dit is meer uit hobby dan om ales uit het systeem te halen. Het is gewoon leuk om te doen ondanks dat ik er een leek in ben. Momenteel heb ik mijn i7 920 ook op 3,4gHz staan.
Wat verwacht je van ons?
Ik wil graag weten of dit een capabele upgrade is. Met name het moederbord en de videokaart vraag ik mij af of dit goedkoper kan of dat er met een paar tientjes meer een hoop winst te halen is.
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/