Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-09 19:25
Mijn eisen zijn redelijk specifiek en als ik de pricewatch gebruik blijven er niet veel opties over. De reden dat ik dit topic open is ook meer om ervaringen en info te winnen over de TV's die ik gevonden heb daar er op internet geen tot weinig reviews over de tv's te vinden zijn. Mochten er andere TV's zijn die aansluiten bij mijn eisen zou dat ook fijn zijn om te weten :)

Ik zoek een?
TV voor in de slaapkamer die primair wordt gebruikt voor de PS4. Secundair voor films/series (via RPi, dus SmartTv interesseert me niet).

Eisen:
Lage input lag
100Hz
>32"
Full HD

Wat is je budget?
Rond de 300 het liefst, maar wil wel uitschieten tot 350.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
1. PS4
2. Kodi
4. Live Sport

Wat heb je zelf al gevonden?
https://tweakers.net/pricewatch/compare/523027;587789/ (kan hem niet mooi formatten :( )
categorie: Televisies

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik kan geen reviews vinden over de tv's (wel van de LG, zwartwaardes zouden erg goed moeten zijn) dus eventuele vragen die ik hierover heb zijn of de TV's geschikt zijn om er mee te gamen. De inputlags van vergelijkbare modellen in dezelfde series lijken prima, maar de TV's in mijn budget zijn de meest basale en uitgeklede modellen in die series dus in hoeverre ik van die waardes uit kan gaan is twijfelachtig.

Hoop dat jullie me kunnen helpen :9

[ Voor 9% gewijzigd door MisterLBP op 20-12-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:38
Ik zou even doorsparen en uitschieten tot 419,- .

pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart

Groter dan 32 Inch rond de 300 euro met echt een 100Hz paneel is zeer schaars denk ik.
Bovenstaande voldoet er wel aan maar is dus net iets prijziger.

Ik zou hoe dan ook alle LG's op de OLED modellen na overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 18-09 09:28
Misschien is een Salora dan wel wat. Mijn dochter heeft er onlangs ook een gekocht om te gamen en die bevalt prima, altans ik heb ze er nog niet over horen klagen.

pricewatch: Salora 42LED1500 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
GeeMoney schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:14:
Ik zou even doorsparen en uitschieten tot 419,- .

pricewatch: Samsung UE40J6240 Zwart

Groter dan 32 Inch rond de 300 euro met echt een 100Hz paneel is zeer schaars denk ik.
Bovenstaande voldoet er wel aan maar is dus net iets prijziger.

Ik zou hoe dan ook alle LG's op de OLED modellen na overslaan.
Die heb ik ook zien langskomen, probleem bij die is ook de afwezigheid van reviews. Samsung staat voor zover ik weet wel bekend om prima input lag waardes, maar als de beeldkwaliteit beduidend minder is dan die LG ga ik toch twijfelen.

Kan je onderbouwen waarom ik alle LG's buiten OLED om moet negeren?
xinix03 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:26:
Misschien is een Salora dan wel wat. Mijn dochter heeft er onlangs ook een gekocht om te gamen en die bevalt prima, altans ik heb ze er nog niet over horen klagen.

pricewatch: Salora 42LED1500 Zwart
De Salora heeft een 50hz scherm. Iets wat ik liever niet heb (kijk ook best vaak voetbal). Daarnaast probeer ik 'onbekende' merken te mijden :P Maar bedankt voor de suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MisterLBP schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:40:
[...]

Die heb ik ook zien langskomen, probleem bij die is ook de afwezigheid van reviews. Samsung staat voor zover ik weet wel bekend om prima input lag waardes, maar als de beeldkwaliteit beduidend minder is dan die LG ga ik toch twijfelen.

Kan je onderbouwen waarom ik alle LG's buiten OLED om moet negeren?
Ik heb een review gemaakt van de J6200 Series (zelfde als de 6240) .
De meeste LG's hebben brakke software en matige 50Hz panelen. Iets wat je zeker niet wilt hebben voor vloeiend beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
Ik ben ook op zoek naar een nieuwe tv voor gamen (PS4), alleen geen haast i.v.m. de nog te hoge prijs.
Ook maak ik gebruik van Kodi en kijk F1.

Mijn keuze is de 55KS7000 of 8000.
Gezien jouw budget kan ik je niet vertellen welke tv je moet kopen maar kan je wel mijn bevindingen delen.

Ga ten eerste kijken welke tv een lage input lag heeft. Dit is het allerbelangrijkste bij een tv als je games speelt. Denk er ook aan dat vele TV's een game modus hebben en hierbij alle vertragende factoren eruit filteren. Dus bij films deze vertragingen weer aan staan en nog mooier beeld genereren.

Hier beneden een aantal sites waar je de display lag kan bekijken. Aangeraden wordt om een display lag onder de 23ms te hebben

http://www.displaylag.com/display-database/
http://www.rtings.com/tv/tests/inputs/input-lag
http://www.hdtvtest.co.uk/news/input-lag
http://www.pu.nl/artikele...en-4k-hd-tv-buyers-guide/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
GeeMoney schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:49:
[...]

Ik heb een review gemaakt van de J6200 Series (zelfde als de 6240) .
De meeste LG's hebben brakke software en matige 50Hz panelen. Iets wat je zeker niet wilt hebben voor vloeiend beeld.
Ik heb hem gelezen, maar zie geen ervaringen staan wat betreft gamen. Had je dat al geprobeerd op deze tv?

De LG die ik postte heeft wel een 100Hz paneel. Software is wel brak als ik de reviews moet geloven ja, maar daar geef ik niet om aangezien het voor mij gewoon een 'dom' paneel moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
MisterLBP schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:54:
[...]

Ik heb hem gelezen, maar zie geen ervaringen staan wat betreft gamen. Had je dat al geprobeerd op deze tv?

De LG die ik postte heeft wel een 100Hz paneel. Software is wel brak als ik de reviews moet geloven ja, maar daar geef ik niet om aangezien het voor mij gewoon een 'dom' paneel moet zijn.
Ik gevruik hem ook om te gamen en daar scoort deze Samsung ook erg goed in volgens meerdere sites en reviews.
Input lag is acceptabel laag, geen ghosting of blurring of andere gekke zaken.
Zelf heb ik een ps4 eraan hangen en dat gaat uitstekend. (Destiny/uncharted/godofwar etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MisterLBP schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:54:
[...]

LG heeft in 2016 geen 100/120Hz FHD-televisies uitgebracht in Nederland. De LH60xx komt dan ook met een 50/60Hz paneel. Een wijziging voor de specificaties in de Pricewatch is ondertussen doorgegeven aan Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterLBP
Dimens schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:18:
[...]

LG heeft in 2016 geen 100/120Hz FHD-televisies uitgebracht in Nederland. De LH60xx komt dan ook met een 50/60Hz paneel. Een wijziging voor de specificaties in de Pricewatch is ondertussen doorgegeven aan Tweakers.
Ah, dan valt die direct af :) Bedankt!
GeeMoney schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 23:10:
[...]

Ik gevruik hem ook om te gamen en daar scoort deze Samsung ook erg goed in volgens meerdere sites en reviews.
Input lag is acceptabel laag, geen ghosting of blurring of andere gekke zaken.
Zelf heb ik een ps4 eraan hangen en dat gaat uitstekend. (Destiny/uncharted/godofwar etc)
Dat maakt hem wel een serieuze optie in mijn ogen nu. Ik twijfel ook om te wachten tot de BTW-dagen bij de MM en te gaan voor een Sony W7/W8 serie. Dan schuif ik mijn budget wel iets op naar 400euro. Is dat het waard vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:23
Zijn er uberhaupt schermen rond de 350 euro met een 100hz scherm? ik heb de KU6000 gekocht voor 489 die had ook ''maar'' een 50hz scherm, maar mankeert niks mee, moet wel eerlijk zeggen dat ik alleen naar 4k schermen heb gekeken, wellicht kan je wel een full hd tv kopen met 100hz voor dat bedrag. :)

Ik vind die geen BTW dagen bij mediamarkt altijd maar een beetje sketchy is 1 en al marketing, ja je zal wellicht een paar tientjes goedkoper uit zijn, maar verwacht geen wonderen + het is altijd maar de vraag of het ook geldt voor de tv die jij wilt..

[ Voor 29% gewijzigd door Ambition88 op 21-12-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartienH
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 02-07 11:33
Hoi MisterLBP,

heb je inmiddels een scherm gekocht? Ik heb namelijk dezelfde vraag als jij had. Een goedkopere TV, puur bestemd voor PS4 gebruik. Het is voor gebruik in een jongerencentrum, waar alleen PS4 gespeeld wordt, voornamelijk Fifa.
De meeste TV's die ik zie, zelfs die jij al had gevonden hebben een refresh rate van 50Hz. Dus ik kan onder de 500 euro nu niets vinden.

Heb je iets kunnen vinden wat acceptabel is?
Pagina: 1