Tweakers logo in mobile weergave

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
In de mobiele weergave wordt momenteel het tweakers logo niet getoond. Op mijn telefoon (OPO) is hier nog meer dan voldoende ruimte voor, zoals ook te zien is:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9eZFOGIYeVvvTUXDzuWgQaHS/medium.png

Is er een reden voor om het logo niet te tonen? En mocht deze er eigenlijk niet zijn, zou het dan niet mooi zijn om het logo weer te geven in de mobiele weergave?

Informatie:
Weergave: Smartphones (D)
Mozilla/5.0 (Linux; Android 7.1.1; A0001 Build/NMF26Q) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/55.0.2883.91 Mobile Safari/537.36

Je wordt herkend als:

Browser-id: chrome,55:android,7.1
Browser: Google Chrome 55
Platform: Android 7.1
Mobile device: JA
Javascript: JA

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 20-12-2016 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Normaal in responsive design heb je een aantal cutoff points. Kom je onder een bepaalde viewportbreedte, dan wordt een andere view getriggerd. De mobile view is daarbij vaak hetzelfde voor mensen met een breed scherm met hoge resultie en voor mensen met een kleiner scherm op 640x480, bij wijze van spreken. Om op deze telefoons het logo wel weer te geven en op kleinere schermen niet is er een extra cutoff point nodig, wat weer een stukje complexiteit met zich meebrengt. Lijkt me persoonlijk de moeite niet waard. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
NMe schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:27:
Normaal in responsive design heb je een aantal cutoff points. Kom je onder een bepaalde viewportbreedte, dan wordt een andere view getriggerd. De mobile view is daarbij vaak hetzelfde voor mensen met een breed scherm met hoge resultie en voor mensen met een kleiner scherm op 640x480, bij wijze van spreken.
Ik begrijp waar grade D voor bedoeld is. Ik heb net even mijn desktop gezet op grade D en ben daarna mijn venster gaan verkleinen tot op het punt dat er context wegvalt. Hiermee kan je dus concluderen dat dat de smalste instelling is, toch?

Als je dan gaat kijken zie je dat er ook dan nog ruimte is voor een logo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dfh3Bq0Iqllh8ufLWOvzlIPl/medium.png

Overigens gwordt op Grade C en B ook geen logo getoond, terwijl daar zeker ruimte voor is.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-12-2016 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

crisp

Devver

Pixelated

rens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:34:
[...]

Ik begrijp waar grade D voor bedoel is, ik heb net even mijn desktop gezet op grade D en ben daarna mijn venster gaan verkleinen tot op het punt dat er context wegvalt. Hiermee kan je dus concluderen dat dat de smalste instelling is, toch?

Als je dan gaat kijken zie je dat er ook dan nog ruimte is voor een logo:
[afbeelding]
Ja, daar is ruimte, maar dan wordt het wel erg vol. Ook voor de 'grote tablets' instelling is er een punt waarop het krap zou worden. De huidige oplossing is technisch de meest simpele en consistente en daarmee ook het makkelijkst onderhoudbaar.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
crisp schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:37:
[...]
Ja, daar is ruimte, maar dan wordt het wel erg vol. Ook voor de 'grote tablets' instelling is er een punt waarop het krap zou worden. De huidige oplossing is technisch de meest simpele en consistente en daarmee ook het makkelijkst onderhoudbaar.
Ok duidelijk antwoord. Vond het zelf gewoon zonde dat 'ons' logo voor veel bezoekers niet te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik zie met Grade B op m'n OPO anders prima een logo, die ik met custom css zelfs vervang voor Henk:
Graden B logo
Wat is het probleem dan eigenlijk? Het is bij mij alleen even balen dat m'n user icoon over de knop 'Meer' valt, maar dat is mijn eigen schuld door op css niveau geen min width resolutie te gebruiken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:22:
Ik zie met Grade B op m'n OPO anders prima een logo,
Dit is op mijn desktop Grade B: Grote tablets en netbooks (10" tot en met 15"):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MIfqPZrqDHJZMigNgYLKQgLp/medium.png

Ook geen logo te zien dus.

Overigens zie ik nu dat er 5 standen zijn ipv. 4 waar ze mee begonnen zijn.
A was eerst: Desktop schermen (16" en groter) en is nu TV's (4K of Ultra HD monitors).
Wat is het probleem dan eigenlijk? Het is bij mij alleen even balen dat m'n user icoon over de knop 'Meer' valt, maar dat is mijn eigen schuld door op css niveau geen min width resolutie te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-12-2016 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:39:
[...]

Dit is op mijn desktop Grade B: Grote tablets en netbooks (10" tot en met 15"):

[afbeelding]
[afbeelding]

Ook geen logo te zien dus.

Overigens zie ik nu dat er 5 standen zijn ipv. 4 waar ze mee begonnen zijn.
A was eerst: Desktop schermen (16" en groter) en is nu TV's (4K of Ultra HD monitors).
Je quote is nogal stuk. Hoe krijg je dat voor elkaar als je niet eens met een mobiel bezig bent? :P

Maar ik laat je eigenlijk voornamelijk zien dat je het logo zelf kan terug halen met wat CSS werk. Als ik m'n OPO kantel krijg ik een hogere grade voorgeschoteld en daar kan prima een logo op gezet worden. Punt is alleen, hoe hoog is 't logo en ziet het er nog wel degelijk uit op een lage resolutie?

Als je 't logo wilt, of liever wat ik heb met Henk, dan kan je dit doen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/* Henk it! */
#logo a {
    height: 45px !important;
    width: 150px !important;
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/5zAVOaOnkptw91F4uzckWMPh/full.png) no-repeat 20px -1px !important;
}
/* Peek-a-boo Henk */
#logo a:hover {
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/5zAVOaOnkptw91F4uzckWMPh/full.png) no-repeat 20px -20px !important;
}

Alleen het logo is uiteraard alleen '#logo a' gebruiken en de achtergrond naar de juiste afbeelding verwijzen. Daar zal voor de huidige CSS wel een ander plaatje of tekst voor gebruikt worden dan het logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:52:
Je quote is nogal stuk. Hoe krijg je dat voor elkaar als je niet eens met een mobiel bezig bent? :P
offtopic:
Haast en 10.000 tabs open hebben staan.
Maar ik laat je eigenlijk voornamelijk zien dat je het logo zelf kan terug halen met wat CSS werk. Als ik m'n OPO kantel krijg ik een hogere grade voorgeschoteld en daar kan prima een logo op gezet worden.
Ah ok. Was dat het idee. Dat kan ik natuurlijk ook nog oplossen. Alleen kost CSS karma, of is dit gratis voor crew?

Mijn voorstel was alleen om het voor iedereen in te schakelen, zodat het logo aan iedereen getoond wordt.
Punt is alleen, hoe hoog is 't logo en ziet het er nog wel degelijk uit op een lage resolutie?

Als je 't logo wilt, of liever wat ik heb met Henk, dan kan je dit doen:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/* Henk it! */
#logo a {
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/5zAVOaOnkptw91F4uzckWMPh/full.png) no-repeat 20px -1px !important;
}
/* Peek-a-boo Henk */
#logo a:hover {
    background: url(https://tweakers.net/ext/f/5zAVOaOnkptw91F4uzckWMPh/full.png) no-repeat 20px -20px !important;
}

Alleen het logo is uiteraard alleen '#logo a' gebruiken en de achtergrond naar de juiste afbeelding verwijzen. Daar zal voor de huidige CSS wel een ander plaatje of tekst voor gebruikt worden dan het logo.
Ga daar strakjes eens mee spelen. Bedankt voor de code!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:02:
[...]

offtopic:
Haast en 10.000 tabs open hebben staan.
Nee, zoveel kan je niet open hebben:
Tel de tabs, zie het geheugen :)
[...]

Ah ok. Was dat het idee. Dat kan ik natuurlijk ook nog oplossen. Alleen kost CSS karma, of is dit gratis voor crew?
Dat je dit moet vragen is toch wel erg eigenlijk, of niet? ;)
Ja, het kost oorspronkelijk karma, maar waarom zou je daar bang voor moeten zijn? Je hebt het, gebruik het dan ook. Maar bepaalde abbo's krijgen het er gratisch bij.
[...]

Ga daar strakjes eens mee spelen. Bedankt voor de code!
Blader eens door mijn fotoalbum, Forum map, dan zie je wat ik o.a. heb verbouwd qua kleuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
_/-\o_ Wat is de max? :P
Dat je dit moet vragen is toch wel erg eigenlijk, of niet? ;)
Het staat al maanden aan hoor. ;) Ik vroeg het me gewoon af. Dacht dat al die functies allemaal aangingen als je crew werd, maar paar dagen geleden werkte CSS ineens niet meer, dus toen maar weer voor een half jaar afgesloten.
Blader eens door mijn fotoalbum, Forum map, dan zie je wat ik o.a. heb verbouwd qua kleuren. :P
Gaaf! Lekker rustig zo al dat Zwart en Rood! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is niet dat plaatje, maar ik heb er meer dan 500 open gehad op dat systeem. :P Was wat traagjes met wisselen en browsen, maar verders ging het prima. Alleen het herstarten van de browser wilde je liever niet doen. :+ Ik blijf het leuk vinden om te laten zien, want met Chrome en Firefox kan je dat never nooit niet halen. Die crashen al als je nog geeneens halverwege bent met je tabs. :P
[...]

Het staat al maanden aan hoor. ;) Ik vroeg het me gewoon af. Dacht dat al die functies allemaal aangingen als je crew werd, maar paar dagen geleden werkte CSS ineens niet meer, dus toen maar weer voor een half jaar afgesloten.
Dan moet je even je abbo volgorde laten checken, want rond 1 april had ik een Plus abbo dankzij de Tweakers Express en dat zat m'n crew abbo in de weg. Jouw donateur abboschap zit bij jou in de weg voor je crew features.
Dat is ook te zien op je profielpagina: Abonnement : Donatie 15. Terwijl bij mij daar 'Crew' staat.
[...]

Gaaf! Lekker rustig zo al dat Zwart en Rood! _/-\o_
Precies mijn reden om 't te veranderen. ;) Het is iets minder zwart nu en meer bugs gefixt, maar heb nog wel wat andere zaken op te lossen (o.a. de code blokken moeten nog donker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:29:
Dan moet je even je abbo volgorde laten checken, want rond 1 april had ik een Plus abbo dankzij de Tweakers Express en dat zat m'n crew abbo in de weg. Jouw donateur abboschap zit bij jou in de weg voor je crew features.
Goed plan! Ga RoD maar even een DM sturen.
Precies mijn reden om 't te veranderen. ;) Het is iets minder zwart nu en meer bugs gefixt, maar heb nog wel wat andere zaken op te lossen (o.a. de code blokken moeten nog donker).
Het ziet er netjes uit in ieder geval! Ben zelf ook altijd wel fan van donkere thema's. Office, Windows, Foxit, Edge, mijn telefoon, staan bij mij allemaal op donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

rens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:35:
[...]
Goed plan! Ga RoD maar even een DM sturen.
Destijds had Zeef het voor mij gefixt door m'n abbo er maar gewoon helemaal af te halen (of op non-actief te zetten, zoiets).
[...]
Het ziet er netjes uit in ieder geval! Ben zelf ook altijd wel fan van donkere thema's. Office, Windows, Foxit, Edge, mijn telefoon, staan bij mij allemaal op donker.
Ik kan je mijn CSS voor heel Tweakers wel geven via DM ofzo als je wilt. ;)

We gaan nogal erg off-topic hier. Het punt is iig dat het logo wel moet passen (qua afmetingen) bij de andere weergaven. Dat is het grootste punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 15:39:
Ik kan je mijn CSS voor heel Tweakers wel geven via DM ofzo als je wilt. ;)
Graag! Goed idee! :)
We gaan nogal erg off-topic hier. Het punt is iig dat het logo wel moet passen (qua afmetingen) bij de andere weergaven. Dat is het grootste punt.
Dat was/is inderdaad de vraag. Maar er is uit design kwestie dus besloten om het logo niet toe te voegen bij C, D en E, omdat het bij sommige breedtes dus te druk wordt.
Pagina: 1