Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-09 02:27
Mijn vraag
Hoi allemaal,
Ik heb een zalman z9 neo en die komt met 5 fans (heb alleen de rear exhaust vervangen door een coolermaster seidon 120 v2. De bovenkant heeft 2 120s en de voorkant ook. Alleen heeft de voorkant 2 140mm slots. Is het waard om 2 140s te kopen?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zalman Z9 Neo
MSI Z77a G43
I5 2550k
Gigabyte gtx 680 windforce
Corsair cx450m
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gezocht op Google maar daar zijn geen concrete antwoorden

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie eigenlijk niet in waarom je zo ontzettend veel casefans zou willen hebben. 140mm tegenover 120mm geeft meer airflow, en kan ook nog eens stiller zijn. Maar waarom heb je die allemaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

lijkt me vrij logisch, je moet hiervoor meten. maar er zijn zoveel factoren dat men onmogelijk een simpel antwoord kan geven.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
TERW_DAN schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:23:
Ik zie eigenlijk niet in waarom je zo ontzettend veel casefans zou willen hebben. 140mm tegenover 120mm geeft meer airflow, en kan ook nog eens stiller zijn. Maar waarom heb je die allemaal nodig?
Nou, omdat mn cpu watergekoeld is en de vrms enzo koel wil houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:13
Vergeleken met 80 of 120mm's kunnen 140mm's langzamer draaien voor gelijk luchtverplaatsing.
Ze kunnen dus stiller zijn. Maar voor fronts heb je sowieso al geen hoge druk nodig, tenzij je de HDD bay vol hebt.
Immers, ga je ze toch met een fan controllertje reduceren voor het geluid als je echt voor stilte gaat.

[ Voor 6% gewijzigd door jeroen3 op 20-12-2016 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

VRMs koelen kan met 1 goed gerichte fan lijkt me. Zo achterlijk heet worden die dingen bij normaal gebruik immers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Volgens mij heeft hij duidelijk kenbaar gemaakt wat hij wilt, ga dan niet zitten doordrammen.

Aan de gehele voorkant zit een stoffilter op, dat werkt pas als je voorin meerdere fans laat draaien.
En met meerdere fans kan je ook de RPM verlagen met behoud van dezelfde airflow, ipv 1 fan harder laten draaien.

140mm Fans zijn voor ± 15 - 20 Euro al te krijgen, je dient voor jezelf te bepalen of je dat wilt.
Maar het verschil qua airflow en geluid tussen een 120 en 140 mm is vrij klein te noemen.
Meestal staan de specs (CFM, RPM en dB) erbij, zoek een aantal 120 en 140 mm fans op.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
UltiemePCNerd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:30:
[...]

Nou, omdat mn cpu watergekoeld is en de vrms enzo koel wil houden.
VRM's hou je koel met een directe fan als je dat wil doen. Meer casefans doen vrijwel niets. Die halen de warmte uit de kast maar dat lukt met 2 fans ook wel. 6 casefans of 2 maakt voor de VRM's niets uit. 1 directe fan op de VRM's maakt wel een enorm verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltiemePCNerd
Bedankt allemaal. Maar ik heb zoveel casefans omdat die bij mijn case kwamen (Z9 neo kwam met 5 fans, heb er 2 vervangen door LED fans die ik nog had en de exhaust fan vervangen door de radiator)

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Het is hier geen Spaanse Inquisitie.
Als je heel veel Fans in je PC wilt hebben moet je het gewoon doen.
Je hoeft jezelf niet te gaan verdedigen waarom je dat wilt.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:19
GoT schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:29:
Het is hier geen Spaanse Inquisitie.
Als je heel veel Fans in je PC wilt hebben moet je het gewoon doen.
Je hoeft jezelf niet te gaan verdedigen waarom je dat wilt.
Yep. Ik heb er momenteel 12 in mijn kast... 6 op mijn radiators. En 6 voor verse lucht. Draaien 9/10 keer niet eens. Alleen hartje zomer en/of vol load zitten ze op 10%
Pagina: 1