Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe maak ik mijn L/L warmtepompsysteem 'slim'?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Goedendag,
ik heb een redelijk uitgebreid warmtepompsysteem van LG. Deze zou mijn gasaansluiting moeten vervangen, Maar door lastige bediening werkt dat nog niet helemaal en zijn de Radiatoren nog steeds aangesloten.

Ik will graag mijn warmtepompsysteem Slim maken, dwz: bedienen op afstand, aan/uit zetten van het koelen of verwarmen van elke kamer op afstand.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het systeem is als volgt opgebouwd:
1 buitenunit FDX van LG met via een verdeler daarop de volgende Units aangesloten:
1 3,5 kw wandunit
1 7 Kw kanaalunit met 3 uitgangen naar woonkamer, hal en speelkamer
1 7 KW kanaalunit met 3 uitgangen naar de slaapkamers (een 4e uitgang naar de badkamer wordt nog gemonteerd)
Elke van de 6 uitgangen heeft een kleppenmotor welke door een honeywel thermostaat wordt aangestuurd.
De 2 kanaalunits hebben verder ieder een centrale bediening waarmee ik Maar 1 ruimte kann ansturen en de centrale functies kann bedienen.

Mijn gasgestookte cv ketel wordt via een Nest bedient. Hoe kann ik mijn warmtepomp dezelfde Internet functies geven als de gasketel?
...

Alle reacties

• Bob-B190
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:51
Volgens mij werkt het honeywell evo home systeem https://www.kijkvoelbelee...cten/Product?name=evohome

Ik vermoed dat je gewoon aan/uit modulatie nodig hebt voor de 6 uitlaten.

Edit: http://getconnected.honey...rmostats/evohome?src=home

COMBIKETEL ONDERSTEUNING
Ja, voor zowel aan/uit als Modulerend

[ Voor 28% gewijzigd door Bob-B190 op 20-12-2016 11:57 ]

Memento mori

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
De Honeywell Thermostaten zijn niet met een aan/uit schakeling aangesloten. Hier zitten 3 draden aangesloten, een gele draad vanuit de airco is niet aangesloten.

Ik heb de nest eens geprobeerd aan te sluiten, amaar daar reageert de airco niet goed op (schakelt niet en blaast op vol vermogen)
Het zijn dus wel aansluitingen voor een warmtepomp.
Ik zou een US-Nest kunnen zoieken, Maar gebruik liever iets wat hier geleverd is.