Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Interceptor101
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11 15:13
Beste mensen,

Alvast mijn excuses mocht dit draadje verkeerd staan, maar ik kan niet goed indelen waar het nu echt zou moeten.

Dan over batterijen.....duurzaam; oplaadbare! ;)

Mooier en beter voor het milieu zijn oplaadbare batterijen denk ik dan.
De bedoeling is dat die batterijen zo lang mogelijk meegaan en dat het wel kwaliteit is.
Ik kijk voornamelijk naar mAh in dit geval en zie Duracell maar tot 2100 gaan terwijl Varta 2600 levert.
Okinoki merken die bijna 3000 aandragen neem ik niet serieus in dit geval.
Ergens op deze site zag ik wel het merk "Eneloop" maar die werd vooral geadviseerd omdat deze langdurig in een fotocamera kan verblijven zonder veel leeg te lopen; hier niet aan de orde.

Mijn vraag is dan ook; als geld geen rol speelt (nouja.....voor dit dan ;) ) wat zijn dan extreem goede oplaadbare batterijen?
Heeft iemand misschien nog andere tips in deze kwestie? Misschien qua lader ook?
Alle hulp is welkom, bedankt voor het lezen.

[ Voor 21% gewijzigd door Interceptor101 op 16-02-2017 00:29 ]

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:03

Compizfox

Bait for wenchmarks

Over het algemeen zijn Li-ion-accus veel beter dan NiMh-accus.

Li-ion is het type accu wat je vindt in apparaten die een hoge energiedichtheid nodig hebben en vaak opgeladen moeten worden, zoals telefoons, laptops, elektrische auto's, duurdere zaklampen, enz.

Helaas kun je dat niet zomaar gebruiken in plaats van een NiMh AA-batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 20-12-2016 11:41 ]

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Iets om rekening mee te houden is dat een onoplaadbare AA batterij 1,5V levert, en een NiMH het grootste deel van zijn ontlaadcyclus maar 1,2V, wellicht is de pomp het niet eens met deze 20% lagere spanning.
Verder ben ik niet heel goed op de hoogte van modernere technieken op gebied van oplaadbare AA batterijen, wel zijn er oplaadbare alkaline batterijen, welke dus 1,5V leveren, maar met een beperkt aantal laadcycli. Welke spanning lithium AA batterijen of eneloops leveren weet ik niet.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Ik kan me voorstellen dat op diabetus fora dit soort dingen redelijk uitgedokterd zijn, ook lagere spanning etc.

Het is goed je huiswerk te doen, maar doe dit vooral niet ten koste van je gezin. die hebben je nu juist hard nodig. want na de eerste tijd ben je op jezelf aangewezen. Ik zou het lastig vinden om mijn kind hiermee om te zien gaan. Maar ik denk dat juist bespreken wat haar ervaringen zijn en vooral normale ritme proberen te krijgen al lastig genoeg is .. als kind wil je niet 24x7 aandacht hebben.. maar ook niet los gelaten worden..
juist die balans is lastig. houd het bespreekbaar tussen het dagelijks leven door.

Met een pompje ben je wellicht zo erg aan de insuline dat ik het iets breder zou trekken, 24/7 locatie bepaling en remote suiker bepaling ;) ik heb wat gelezen over onderhuids implantaat met draadloos lader(s) maar dit weet ik niet zeker. tegenwoordig is er al veel mogelijk gelukkig.

Er was ook iets over laders van "normale batterij-en" en ik vond NiZn rechargeable = 1,6v

[ Voor 19% gewijzigd door vso op 20-12-2016 12:15 ]

Tja vanalles