Kpn doet me nu, op de valreep van het oude jaar, allemaal aanbiedingen om mijn mobiele abonnement te verlengen. Nu wil ik mijn oude s4 wel eens vervangen voor bijv. een s7, maar ik vraag me af of ik beter kan wachten tot het nieuwe jaar of toch nu al verlengen. Mijn achterdocht begint een beetje bij de mogelijkheid van kpn om een abonnement te nemen waarbij je in heel de eu onbeperkt gebruik kunt maken van de1 gb zonder roaming, of een goedkopere maar dan alleen in NL zonder extra kosten. Terwijl volgend jaar roamingkosten min of meer worden afgeschaft in de EU. Wie weet raad: als ik nu wacht, zijn dan bij kpn waarschijnlijk abonnementskosten en toestelkosten lager of hoger, of zal dat niets uitmaken?
De afschaffing van de roamingkosten geldt voor iedereen met terugwerkende kracht vanaf 1 juli. De voorwaarde zijn nog niet helemaal duidelijk, maar er gaat een limiet zitten op het aantal dagen / verkeer in de wet.Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:31:
Mijn achterdocht begint een beetje bij de mogelijkheid van kpn om een abonnement te nemen waarbij je in heel de eu onbeperkt gebruik kunt maken van de1 gb zonder roaming, of een goedkopere maar dan alleen in NL zonder extra kosten. Terwijl volgend jaar roamingkosten min of meer worden afgeschaft in de EU.
Met het abonnement wat je nu dus kan afsluiten zit die beperking er niet op.
Met terugwerkende krachtrens-br schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 09:42:
[...]
De afschaffing van de roamingkosten geldt voor iedereen met terugwerkende kracht vanaf 1 juli.
Dus de kosten die je nu maakt voor roamen krijg je dan terug ofzo?
Nee, zo bedoel ik het niet. Maar geldt voor alle abonnementen die op dat moment gelden, dus niet alleen voor de abonnementen afgesloten na 1 juli.ASW1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:10:
[...]
Met terugwerkende kracht![]()
Dus de kosten die je nu maakt voor roamen krijg je dan terug ofzo?