Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc193
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04-2024
Hallo,

Ik heb een half jaar geleden mijn PC gebouwd. En eigenlijk vanaf het begin al het volgende probleem, maar door drukte geen tijd gehad hier serieus op in te gaan omdat ik het uiteindelijk opgelost krijg door de beeldschermen uit te zetten en dan weer aan.

Ik heb twee gelijke monitoren aangesloten op een videokaart. Echter na verloop van tijd (een uur) bestaat de kans (zeer groot) dat één van de twee monitoren zwart beeld geven en dan weer terug komt. Eerst met tussenposes van 45 sec en dan steeds sneller. Ik moet de monitor dan uitzetten en weer aan. Iemand bekend met dit probleem?

Moederbord: MSI B150 PC MATE
Videokaart: MSI GTX 960 2GD5
Monitoren: Dell Ultra Sharp U2515H

Alvast bedankt,
Luc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Weet niet of je er iets aan hebt maar wellicht de overweging waard.

Heb ongeveer hetzelfde euvel gehad met een medion schermpje. Uiteindelijk was het een goedkope HDMI kabel die de problemen gaf. Overgestapt naar displayport en daarna nooit meer problemen gehad.

Hoe zitten de schermen verbonden bij jou?

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc193
Hallo PaRaDoX4,

Met twee MINI DP,s naar ieder scherm één dus.

Wat ik ook merk (ik wou dit er niet bij zetten, omdat dit niet mijn grootste prob is) is dat mijn videoplay (filmpjes op fb) niet vloeiend afspelen altijd.

Groet,.
Luc

[ Voor 50% gewijzigd door Luc193 op 20-12-2016 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaRaDoX4
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 04-08 14:32

PaRaDoX4

Beverage Dissemination Officer

Kan me niet voorstellen dat haperende filmpjes te maken hebben met dit probleem. Denk eerder dat dat met de browser te maken heeft waar je de filmpjes in afspeelt.

Om terug te komen op het probleem aan hand,
Is het op 1 specifiek scherm of gaat dan de ene uit en later de ander? Probeer eens de kabels te verwisselen en kijk of het probleem verschuift van scherm.--> foutieve kabel, of de gebruikte video uit poort defect.

Stap eens over naar VGA DVI HDMI of iets dergelijks. Meeste mensen hebben dergelijke kabels nog wel ergens rond slingeren.

Kortom even systematisch dingen gaan uitsluiten.
Met deze hoeveelheid info kunnen we niet echt verder.

Your mission is not to accept the mission. Do you accept? | Steam: -SlipperyPickle- | Stadia: SlipperyPickle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:48

Compizfox

Bait for wenchmarks

Zover ik weet kent de aansluiting tussen een videokaart en een monitor (DP/DVI/HDMI) niet echt iets als een handshake.

Ik heb ook iets dergelijks gehad met een slechte HDMI-kabel. Heb je dus al een andere kabel geprobeerd?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:44
Heb je toevallig de DP kabels gebruikt die bij de monitor zijn geleverd? Want die zijn (gek genoeg) doorgaans niet zo best bij Dell blijkbaar... wij gebruiken hier op het werk de 27 inch versies van die monitoren en hadden ook problemen met wegvallend beeldsignaal, kabeltjes vervangen en de problemen waren opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier hebben we dezelfde schermen op het werk met dezelfde problemen. In het menu kun je Display Port 1.2 op "Enable" zetten waardoor het probleem zich lijkt op te lossen.

Bij een andere collega die een nieuwe kabel heeft is het probleem toch weer terug. Kabel van Dell of ander merk lijkt niet uit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc193
Ah fijn deze reacties.

Het zijn inderdaad de standaard meegeleverde kabels.
Het probleem doet zich willekeurig voor op ieder beeldscherm dus.

ViNyL: ik ga eerst jouw optie proberen.
Daarna eens met andere bekabeling.

Hartstikke bedankt alvast.
Pagina: 1