Software updates volgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:06

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Is het mogelijk softwrae updates te volgen ?
Ik zie zo nu en dan nieuwe software versies voorbij komen van pakketten die ik gebruik.
https://tweakers.net/downloads/

Echter is dit iets wat je steeds moet bekijken, het zou mooi zijn als hier een dashboard voor zou zijn of als je een bericht kan krijgen voor de pakketten die je gebruikt.

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Er zijn zogeheten downloadalerts op tweakers:
Femme schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:29:
[...]

Je hebt de mogelijkheid om softwareproducten in een inventaris te stoppen. Om dit te doen ga je in de rechterkolom van een downloadbericht naar het bijbehorende product en klik daar op 'hebben'.

Vervolgens dien je in je inventaris via de knop 'bewerk lijst' bij de lijst waar je zonet het product in hebt gestopt een vinkje te zetten in de kolom 'downloadalerts'. Je zou dan een alert moeten krijgen bij een nieuwe update over het betreffende product.

In je notificatie-instellingen kun je bij 'Software-updates' instellen of je de alert via een notificatie en/of email wil ontvangen.

Het is een beetje omslachtig maar het is dus wel mogelijk om updates te krijgen via email.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
Koel ga er mee aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartenBE
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-10 13:16
Ik gebruik chocolatey, dat is een tool waarmee je vanaf de commandline software kan installeren. Je kan ook via de commandline aangeven om alle software geïnstalleerd met chocolatey eens na te kijken op updates en die dan te installeren. Beetje zoals apt-get, dnf, pacman, ... op linux, maar dan voor windows. https://chocolatey.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Topicstarter
MartenBE schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:44:
Ik gebruik chocolatey, dat is een tool waarmee je vanaf de commandline software kan installeren. Je kan ook via de commandline aangeven om alle software geïnstalleerd met chocolatey eens na te kijken op updates en die dan te installeren. Beetje zoals apt-get, dnf, pacman, ... op linux, maar dan voor windows. https://chocolatey.org/
We gebruiken het meer bedrijfsmatig, niets zozeer om de software te installeren maar meer om bij te houden als we moeten patchen, Bijv Java,Flash,Chrome,Adobe Reader etc.
Het is wel makkelijk als je in een overzicht kan zien dat er een update is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Slavy schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:09:
Er zijn zogeheten downloadalerts op tweakers:

[...]
Maar waar vind ik dit op de mobiele telefoon? Ik zit al eventjes te zoeken maar ik vind niet de weg om bijv. de downloads van de Qnap in de inventaris te stoppen?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

AW_Bos schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:37:
[...]

Maar waar vind ik dit op de mobiele telefoon? Ik zit al eventjes te zoeken maar ik vind niet de weg om bijv. de downloads van de Qnap in de inventaris te stoppen?
Tabje 'Gerelateerd', ipv 'Reacties' openen, dan op de naam tappen en je hebt de PW entry.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1