Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat is het effect van dual monitoren op GPU/mobo ?

Pagina: 1
Acties:

• verdisweet
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-10-2021
Ik ben van plan deze pc in elkaar te zetten, maar dan met 2 monitoren. Als ik beide monitoren aan de GPU aansluit is er dan verschil te merken als ik meerdere programma's draai in vergelijking met diezelfde programmas draaien op 1 scherm? Of is het handiger 1 aan de GPU aan te sluiten en de andere monitor aan de mobo?

Ik zou op 1 monitor dota2 willen spelen terwijl Acad (3D) op de andere openstaat en dan af en toe switchen en op beide bezig zijn. Zou dat lukken met de onderstaande opstelling?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 358,90€ 358,90
1Asus Z170 PRO GAMING€ 148,95€ 148,95
1Asus ROG STRIX-GTX1060-6G-GAMING€ 340,95€ 340,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 49,99€ 49,99
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 157,51€ 157,51
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 110,50€ 110,50
1XFX TS 650W 80+ Bronze€ 74,50€ 74,50
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 83,-€ 83,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.390,25

• youridv1
  • Laatst online: 21:02
Je moet wel weten dat de interne gpu uitschakelt als je een dedicated videokaart gebruikt. De video poorten op je moederbord leveren dan simpelweg geen enkele vorm van signaal. Acad open hebben staan zal niet zo'n gigantisch probleem zijn. Als je echter verwacht acad actief te gebruiken tijdens het gamen dan zal dat niet zo heel vlot gaan. Het gewoon naast elkaar open hebben staan en heen en weer switchen is niet echt een probleem, als acad maar nergens mee bezig is tijdens de game sessie.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
youridv1 schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:28:
Je moet wel weten dat de interne gpu uitschakelt als je een dedicated videokaart gebruikt.
Niet als er een monitor aan de igp hangt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• youridv1
  • Laatst online: 21:02
haarbal schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:34:
[...]

Niet als er een monitor aan de igp hangt.
Je moet zelf de schakelaar omgooien in de bios. Anders schakelen de poorten uit of er nou een monitor aan hangt of niet.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als steeds maar 1 van de schermen echt wat doet lijkt me dat het goed gaat, ideal gezien wil je beide dingen op de 1060 doen. Elke desktop/scherm er bij kost wel extra vram maar er zit toch genoeg op die 1060

specs

• J Z V
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 10:16
Ik ben hier persoonlijk ook nieuwsgierig naar.
Ben ook bezig met een GamePc en wil een WQHd scherm met daarnaast een scherm met bv een guide om te volgen
Wat websites zoals het nieuws en zo

Voor zover ik al iets gevonden heb zal een lichte taak zoals een website openen niet veel invloed hebben maar ik heb geen idee van de invloed van acad op de vram
Als deze teveel Vram gebruikt zal het snel switchen denk ik wel degelijk invloed hebben
Of het moet zijn dat extra ram op het moederbord dit probleem kan opvangen
Maar hoe het precies zit
Sorry dat weet ik niet
Maar ik hoop samen met jou dat iemand hierop kan antwoorden
Succes

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het maakt vrijwel geen verschil weet ik uit ervaring en testen. Tuurlijk als je meerdere programma's gaat draaien op meerdere schermen is dat zwaarder, maar dat komt niet door de schermen maar door de programma's. Puur een extra scherm aansturen kost zo enorm weinig dat het te verwaarlozen is.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Had je deze vraag niet in je andere topic kunnen stellen waar je nota bene advies vraagt voor een passend systeem voor de gebruikte toepassingen?

Anyway.
Als ik beide monitoren aan de GPU aansluit is er dan verschil te merken als ik meerdere programma's draai in vergelijking met diezelfde programmas draaien op 1 scherm?
Nee, maakt niets uit. De workload blijft exact hetzelfde of dit nou op scherm 1 of 2 wordt weergeven.
Ga jij echter beide schermen "samenvoegen" tot 1 groot scherm en op deze resolutie gamen, ja dan gaat het uiteraard dubbele rekenkracht kosten om de verdubbeling van pixels te renderen.

PS. Over jouw andere topic gesproken lijkt het mij sowieso aan te bevelen daar weer even verder te gaan. Lijstje wat je nu post kan nog wel wat aandacht gebruiken :)

[ Voor 11% gewijzigd door Switchie op 20-12-2016 23:04 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Pagina: 1