Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-04-2020
Ha Tweakers, ik heb een probleem. Mijn S5 Neo laat erg traag op. Daarmee bedoel ik dat hij na een nacht (8 uur gemiddeld) niet vol is opgeladen. Ook is hij extreem snel leeg, 6 uur redden met deze telefoon is een groot probleem. Een factory reset, of een nieuwe batterij gebruiken heeft niet geholpen.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Galaxy S5 Neo

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Een nieuwe batterij kopen
Een factory reset doen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
heb je na de factory reset gelijk weer alle apps terug gezet? het lijkt erop dat er iets blijft hangen... Hoe zien je accu statistieken eruit? wat verbruikt het meest? een app, scherm, android system, google services?

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Voor beter batterij statistieken kun je even Google Play: GSam Battery Monitor of Google Play: BetterBatteryStats installeren. Het lijkt er namelijk op dat er één of meerdere apps heel veel energie vragen, waardoor je oplader het niet bij kan houden, hierdoor laad de telefoon nauwelijks op en is deze binnen no-time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
Dank voor de reacties! Als ik naar het batterijverbruik kijk van Android zelf zie ik dat scherm 27% gebruikt en google services 15%. Dat is dan ook het meeste. Als ik de app GSam Battery Monitor gebruik, zegt hij dat GSam zelf 25.7%, Android-systeem 12,2% en Kernel (Android OS) 8,7%. De rest zit onder de 2.5%. Dat ziet er toch vrij normaal uit? Corrigeer me gerust als ik ongelijk heb.

Edit:

Ik heb geen back-up teruggezet.

[ Voor 5% gewijzigd door LucaDeTweaker op 20-12-2016 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
als je scherm bovenaan staat is dat meestal "normaal" gebruik. Als je vervolgens op "Scherm" tikt kan je zien hoelang je scherm daadwerkelijk heeft aangestaan. Bij een gemiddeld toestel is dit (afhankelijk van wat je met je toestel doet en de helderheid) maximaal 2-6 uur (SoT/Screen On Time).

In dit geval is het een toestel met een 5.1 FHD amoled scherm, dus bij volledig zwart zuinig en bij wit niet zuinig (browsen bv). Er zit een samsung exynos Soc in en een 2800 mAh accu in. Dus ik zou verwachten dat je 3-5 uur screen on time zou moeten kunnen halen (van 100 naar 0% dus)..

belangrijktste vraag is dus hoeveel je je toestel gebruikt in die 6 uur dat ie van 100 naar 0 gaat. Als je scherm de helft van de tijd aanstaat, dan is dat je antwoord, als ie nog steeds van 100 naar 0 in 6 uur gaat, zonder dat je het toestel daadwerkelijk gebruikt, dan zou je ook scherm niet in de stats moeten zien, maar dan is er in ieder geval wel iets goed mis

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
Ehm, als ik tik op scherm geeft hij aan dat hij 1 uur en 40 minuten aanstaat. In combinatie met 130 mAh aan energieverbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
bij hoeveel procent accu? (beetje volledig zijn in de informatie scheelt een hoop ;))

als je nu bv op 50% accu zit met 1:40 scherm tijd, dan zou je totaal op 3:20 schermtijd komen. wat niet veel is, maar ook niet weinig

[ Voor 44% gewijzigd door Prulleman op 20-12-2016 16:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
Op 53% met laagste brightness.

[ Voor 62% gewijzigd door LucaDeTweaker op 20-12-2016 16:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:07

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik mis de belangrijkste vraag/info: wat voor lader gebruik je? Is dat nog een oud beestje van een oudere Samsung die maar 700mAh kan leveren? Of pak je de 1,5Ah of 2Ah die erbij hoort?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
Als ik heel eerlijk ben, gebruik ik geen orginele oplader. Maakt dit uit over hoelang hij meegaat? Overigens merk ik het laatste uur dat hij gewoon meegaat als eerst, dus nu hopen dat dat zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-09 17:04

Barrycade

Through the...

Idd Welke lader en heb je al een andere geprobeerd?

Ik heb ook een NEO (zakelijk) en die staat nu op 31% met 1 hr scherm tijd en 2 dagen en 16 uur op batterij. Mijn grootste verbruik is Google Play door een aantal updates die geinstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
Ik heb wel verschillende laders gebruikt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Nu online
op zich is verschillende laders gebruiken niet erg, maar sommige zijn gewoon niet goed, en sommige kabels ook niet. dus problemen met laden kunnen zeker verholpen worden door een andere lader te testen (ook als de andere het eerst goed deed, alles kan immers stuk).

Verder kom je op 3 en een half uur screen on time, wat afhankelijk van je helderheid en ander gebruik niet slecht hoeft te zijn.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

LucaDeTweaker schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 16:54:
Ik heb wel verschillende laders gebruikt ja.
Gebruik dan eens een paar dagen de originele lader. Ik heb het vermoeden dat je een veel te lichte lader gebruikt, waardoor je telefoon 's nachts niet volledig kan opladen.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe snel laad de telefoon als deze uitstaat? Nog steeds binnen 3 uur niet vol, dan zou ik toch een nieuwe batterij overwegen.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Jeroenneman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 17:00:
Hoe snel laad de telefoon als deze uitstaat? Nog steeds binnen 3 uur niet vol, dan zou ik toch een nieuwe batterij overwegen.
Tenzij je een 700mAh gebruikt, dat levert gewoon niet genoeg 'oomph'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
koop even bij de action zo`n cheap ass usb power metertje.. en hang die tussen je lader en telefoon :-)

ik heb hier een usb kabel liggen waar mijn S5 ( en ook een S7) slechts met 150mA willen laden..
terwijl een andere kabel mn S5 met 1.80A loopt vol te stampen.. met de zelfde lader..
de S7 kan ik op die kabel niet testen (usb 3.0 kabel..en die past niet in de S7 :') )

en als ik die 1.80A kabel nou gebruik op een genuine 2A lader van Samsung, de Koppla van de Ikea, of zelfs een goedkoop brol van de Action die 2.xA kan leveren.. want ik vind de variabele tussen 1.78 en 1.82 die optreed te verwaarlozen :P

wel trekt mn S5+ minder stroom uit de lader op het moment dat het scherm aan is.. dan hangt het meer rond de 1.2A

[ Voor 36% gewijzigd door SMSfreakie op 20-12-2016 17:27 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucaDeTweaker
Bedankt voor alle reacties! Voor Jeroen, ik gaf al aan dat ik een dag oude batterij heb. Ik ga gewoon een nieuwe oplader kopen, als dat niet werkt kom ik hier weer terug. Bedankt voor alle hulp!
Pagina: 1