Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Reden van upgrade / nieuwe PC is DOOM. Deze moet ik helaas draaien op 1080p op medium en dan loopt het wel ok. Vanwege vorige upgrade van me monitor is 1440p een must, op ultra is niet nodig maar high zou wel fijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Lastig te schatten, hangt er een beetje vanaf in hoeverre oude onderdelen te her gebruiken zijn. 500-1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Deze zijn afkomstig van [BBG] mini-ITX gamesysteem mei 2014 en zit een Silverstone mini ITX kast.
Uiteraard ben ik ook al voorzien van een voeding van ~450W daarin en SSD en HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij voorkeur alleen andere videokaart + eventueel andere kast ivm formaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet perse, maar altijd Geforce gehad tot nu toe
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk mini ITX omdat het zo lekker compact is
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Of het nuttig is oude onderdelen te vervangen zoals CPU/MOBO. Volgens http://cpu.userbenchmark....l-Core-i5-4440/3513vs1993 is het verschil maar 17%. Verder redelijk wat topics doorgelezen hier, maar nu een 1060 of 1070 of Radeon 480 en later CPU upgraden is zeker een optie. Het hoeft niet perse allemaal tegelijk, maar een bottleneck op CPU zou wel vervelend zijn.
Als referentie heb ik de laatste BBG guide gepakt en wat kleine aanpassingen gedaan naar de onderdelen die (minimaal, of niet??) ik denk nodig te hebben.
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016
Mocht deze info niet volledig zijn of als er vragen zijn hoor ik het graag.
Reden van upgrade / nieuwe PC is DOOM. Deze moet ik helaas draaien op 1080p op medium en dan loopt het wel ok. Vanwege vorige upgrade van me monitor is 1440p een must, op ultra is niet nodig maar high zou wel fijn.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Lastig te schatten, hangt er een beetje vanaf in hoeverre oude onderdelen te her gebruiken zijn. 500-1000
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4440 Boxed | € 184,50 | € 184,50 |
| 1 | ASRock B85M-ITX | € 69,- | € 69,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Gaming ITX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Dell Ultrasharp U2515H Zilver, Zwart | € 315,- | € 315,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 568,50 | |
Deze zijn afkomstig van [BBG] mini-ITX gamesysteem mei 2014 en zit een Silverstone mini ITX kast.
Uiteraard ben ik ook al voorzien van een voeding van ~450W daarin en SSD en HDD.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Bij voorkeur alleen andere videokaart + eventueel andere kast ivm formaat.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet perse, maar altijd Geforce gehad tot nu toe
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Indien mogelijk mini ITX omdat het zo lekker compact is
Ga je overklokken?
Niet van plan
Wat verwacht je van ons?[i]
Of het nuttig is oude onderdelen te vervangen zoals CPU/MOBO. Volgens http://cpu.userbenchmark....l-Core-i5-4440/3513vs1993 is het verschil maar 17%. Verder redelijk wat topics doorgelezen hier, maar nu een 1060 of 1070 of Radeon 480 en later CPU upgraden is zeker een optie. Het hoeft niet perse allemaal tegelijk, maar een bottleneck op CPU zou wel vervelend zijn.
Als referentie heb ik de laatste BBG guide gepakt en wat kleine aanpassingen gedaan naar de onderdelen die (minimaal, of niet??) ik denk nodig te hebben.
reviews: Desktop Best Buy Guide - November 2016
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600 Boxed | € 237,- | € 237,- |
| 1 | Gigabyte GA-H110N | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 Mini ITX OC 6G | € 288,90 | € 288,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 605,85 | |
Mocht deze info niet volledig zijn of als er vragen zijn hoor ik het graag.