Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop nodig, Please Help Mij

Pagina: 1
Acties:

• N3ass
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-02-2021
Net mijn Macbook Pro late 2013 (2,6 ghz i5 en 16GB RAM en 13 inch) laten vallen (aankoopprijs +/- 1800 zuurverdiende euros)
Retina scherm zit vol strepen, en is dus aan vervanging toe.
Op zo een baaldag is er maar 1 plek die ik waardig acht mij te helpen. Namelijk de tweakers !

-1 Ik veronderstel dat verkopen aan (bv switch) en een nieuwe kopen de beste optie is.
Ik ben echter niet capabel om zelf te repareren. Simulatie gemaakt op site en ik zou er nog 500 euro voor krijgen. Na wat zoekwerk denk ik dat scherm vervangen 700 euro kost (de inruilwaarde van de laptop met gloednieuw scherm schat ik rond de 900 euro). Beter nu doorheen de zure appel bijten en nieuwe kopen of zijn jullie het hier niet mee eens ?

Ik weet echter helemaal niet zo goed wat voor een nieuwe laptop ik wil.
Ik hou wel echt van OSX maar ben niet echt superfan van de nieuwe line up. (is vrij duur vind ik).
Ik overweeg dus ook om voor windows te gaan, als dit goedkoper is. (Op mijn werk gebruiken we windows en dat is niet altijd de meest aangename ervaring).

Qua specs hou ik wel van snelheid en draagbaarheid. Ik neem de laptop frequent mee en wil niet echt een zware (of grote). Batery life is ook belangrijk. Ik draai wel niet zo heel zware programma's, wel veel multitasken. Browsen, streamen etc. Beetje casual gamen (Civ 5 bijvoorbeeld). En occasioneel eens een foto bewerken maar zeker niet professioneel.
De nieuwe laptop moet zeker ook een hoge resolutie hebben zoals mijn huidige retina.

Budget is 1500-2000 euro, ik weet dat er zeker goedkopere mogelijkheden bestaan om aan mijn behoeften te voldoen. Maar gebruiksgemak is voor mij ook zeer belangrijk, het moet niet volstaan, het moet leuk zijn om mee te werken.

Gelieve jullie ongezouten en steeds interessante mening te geven !!

Bedankt !

Andreas

Verwijderd

Dell xps 13?

• N3ass
Heb net eens gekeken, ziet er inderdaad niet slecht uit.
Heb je er zelf een ?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je schat de reparatiekosten in op 700 euro en dan ga je 2000 uitgeven voor een nieuwe? Als je reparatiekosten zo weinig zijn in verhouding dan in repareren zeker een optie. Vraag anders offertes op voor reparatie.

Een niet-Apple laptop is vrijwel altijd goedkoper dan een vergelijkbare Apple laptop. Zit niet zozeer in het feit dat er Windows op draait, maar eerder de premium prijzen die Apple rekent.

Als je de XPS 13 iets vindt, maar liever geen Windows versie hebt dan is er ook een versie met Ubuntu erop: http://www.dell.com/nl/p/...del_id=xps-13-9360-laptop

Civilization 5 is ook beschikbaar voor Linux. Je zal enkel moeten kijken of andere software die je gebruikt beschikbaar is op Linux. Zelfde geldt ook voor Windows, je licentie voor een bepaald product op OS X geeft niet meteen recht op hetzelfde product op een ander OS.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 20:36
N3ass schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:44:
Net mijn Macbook Pro late 2013 (2,6 ghz i5 en 16GB RAM en 13 inch) laten vallen (aankoopprijs +/- 1800 zuurverdiende euros)
Retina scherm zit vol strepen, en is dus aan vervanging toe.
Op zo een baaldag is er maar 1 plek die ik waardig acht mij te helpen. Namelijk de tweakers !

-1 Ik veronderstel dat verkopen aan (bv switch) en een nieuwe kopen de beste optie is.
Ik ben echter niet capabel om zelf te repareren. Simulatie gemaakt op site en ik zou er nog 500 euro voor krijgen. Na wat zoekwerk denk ik dat scherm vervangen 700 euro kost (de inruilwaarde van de laptop met gloednieuw scherm schat ik rond de 900 euro). Beter nu doorheen de zure appel bijten en nieuwe kopen of zijn jullie het hier niet mee eens ?

Ik weet echter helemaal niet zo goed wat voor een nieuwe laptop ik wil.
Ik hou wel echt van OSX maar ben niet echt superfan van de nieuwe line up. (is vrij duur vind ik).
Ik overweeg dus ook om voor windows te gaan, als dit goedkoper is. (Op mijn werk gebruiken we windows en dat is niet altijd de meest aangename ervaring).

Qua specs hou ik wel van snelheid en draagbaarheid. Ik neem de laptop frequent mee en wil niet echt een zware (of grote). Batery life is ook belangrijk. Ik draai wel niet zo heel zware programma's, wel veel multitasken. Browsen, streamen etc. Beetje casual gamen (Civ 5 bijvoorbeeld). En occasioneel eens een foto bewerken maar zeker niet professioneel.
De nieuwe laptop moet zeker ook een hoge resolutie hebben zoals mijn huidige retina.

Budget is 1500-2000 euro, ik weet dat er zeker goedkopere mogelijkheden bestaan om aan mijn behoeften te voldoen. Maar gebruiksgemak is voor mij ook zeer belangrijk, het moet niet volstaan, het moet leuk zijn om mee te werken.

Gelieve jullie ongezouten en steeds interessante mening te geven !!

Bedankt !

Andreas
Ik zou naar de Apple Store gaan, je mag er toch wel vanuit gaan dat zo'n laptop 3 jaar meegaat? Misschien kunnen ze iets doen met coulance.

Lukt dit niet, dan zou ik denk ik voor een Dell XPS 13 of 15 gaan. Jammer dat je niet kan wachten de Intel i7 7700HQ met een nVidia GeForce GTX1050 zit er aan te komen (waarschijnlijk eind januari, begin februari) in de Dell XPS, is de verachting.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:04

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Jumpman schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 00:16:
[...]

Ik zou naar de Apple Store gaan, je mag er toch wel vanuit gaan dat zo'n laptop 3 jaar meegaat? Misschien kunnen ze iets doen met coulance.
Hij geeft aan de laptop zelf te hebben laten vallen. Dit valt niet onder garantie of coulance

[ Voor 25% gewijzigd door WishmasterNL op 20-12-2016 00:19 ]

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Je zou kunnen kijken welke partij het meest voor je Macbook geven. Anders hier op V&A een veiling starten en kijken hoeveel mensen er voor over hebben. Dat bedrag kan je aan je budget toevoegen om een nieuwe Mac te halen. Als je niet fan bent van de nieuwe generatie, kan je op V&A kijken voor de 2015 variant. Op V&A zie ik echt mooie 2014/2015 voorbij komen voor een interessante prijs.

hi!

Verwijderd

N3ass schreef op maandag 19 december 2016 @ 21:30:
Heb net eens gekeken, ziet er inderdaad niet slecht uit.
Heb je er zelf een ?
Inderdaad, nu ongeveer 1.5 jaar. Heel tevreden van, heel draagbaar toestel maar toch voldoende power om wat uit te rekenen als het moet. Schermranden zijn trouwens geweldig ;)

• N3ass
Inderdaad, vandaag met veel interesse de nieuwe voorstelling van de nieuwe xps 15 gevolgd.
Heel wat betere specs dan de 15 inch MBP voor een (waarschijnlijk) lagere prijs.
Overschakelen naar Windows/linux brengt inderdaad kosten met zich mee. Office en antivirus (of is gratis genoeg ? ).

Nu gebruik ik ook time-machine, werkt dit ook op een ander os of zit ik hier met een probleem ?
Wil wel overschakelen als ik zo een nieuwe xps 15 zie, maar hou ook wel van de integratie/gemak van Iphone + mac (kalender en dergelijke. Of werkt dit ook tussen windos en IOS ?

Bedankt allemaal al om te reageren !

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
N3ass schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:19:
Inderdaad, vandaag met veel interesse de nieuwe voorstelling van de nieuwe xps 15 gevolgd.
Heel wat betere specs dan de 15 inch MBP voor een (waarschijnlijk) lagere prijs.
Overschakelen naar Windows/linux brengt inderdaad kosten met zich mee. Office en antivirus (of is gratis genoeg ? ).

Nu gebruik ik ook time-machine, werkt dit ook op een ander os of zit ik hier met een probleem ?
Wil wel overschakelen als ik zo een nieuwe xps 15 zie, maar hou ook wel van de integratie/gemak van Iphone + mac (kalender en dergelijke. Of werkt dit ook tussen windos en IOS ?

Als specs zwaarder wegen dan de software (als Mac gebruiker werk ik liever op macOS dan op Windows) dan is de XPS 15 een goede keus. Natuurlijk betaal je bij Apple meer, maar behalve voor de hardware betaal je ook voor de software die je erbij krijgt (vb: macOS).

Time machine zal niet op Windows werken. Dat is puur en alleen gericht op de Mac.

Als je bijvoorbeeld zou overstappen naar Windows, welke integratie gemak zou je dan verliezen? Voor je afspraken in je kalender zou je makkelijk kunnen overstappen naar een gmail-account. Al je afspraken die je op je iPhone maakt, krijg je dan ook te zien als je inlogt op je laptop met je gmail-account via de browser.

hi!

Verwijderd

4k betekent niet dat het een beter scherm is, want dat is absoluut niet. Beeldkwaliteit is echt stukken beter op de Mac. De Kaby Lake cpu is wat beter, maar meer in de richting van het batterij verbruik.
SSD interface is een stuk slomer dan die van de Mac. Batterijduur zal wel waardeloos zijn met 63w accu en een 1050Ti. Dus de specs zijn op de CPU na niet beter.
Maar goed voor het geld heb je een prima laptop. Probeer het eerst ergens eens uit of je het wat vindt.
En Windows en IOS nee daar is geen integratie :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 00:49 ]

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:25
kun je niet ergens nog een 2015 model macbook pro kopen? Dan ben je niet gebonden aan de nieuwe lijn.

...

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 00:47:
[...]

4k betekent niet dat het een beter scherm is, want dat is absoluut niet. Beeldkwaliteit is echt stukken beter op de Mac. De Kaby Lake cpu is wat beter, maar meer in de richting van het batterij verbruik.
SSD interface is een stuk slomer dan die van de Mac. Batterijduur zal wel waardeloos zijn met 63w accu en een 1050Ti. Dus de specs zijn op de CPU na niet beter.
Maar goed voor het geld heb je een prima laptop. Probeer het eerst ergens eens uit of je het wat vindt.
En Windows en IOS nee daar is geen integratie :)
Hoezo heft de appel een snellere SSD Interface. Volgens mij heeft de XPS lijn een M2 SSD erin zitten die minimal zo snel is als de appel.

Verwijderd

Als je de laptop aan een extern scherm hangt, is hij dan wel helemaal goed? M.a.w., is alleen het scherm kapot? Er zijn genoeg bedrijfjes die een scherm kunnen vervangen. Zo maar een eerste link die ik vond via Google: http://www.dijkmanict.nl/...computer-laptop-reparatie

Als je Windows toch niet fijn vindt werken. Een nieuwe laptop is ook weer 500 euro plus, dus...

• Nirrilith
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:54
Waarom hoor ik niemand reppen over de mogelijkheid om bij de verzekering eens te informeren? ik weet niet waar het gebeurt is maar zeker als het thuis is gebeurt zou ik toch eens kijken wat de verzekering voor je zou kunnen betekenen.

Battle.net ID: Nirrilith#2845

Verwijderd

Okee, maar wat voor een verzekering zou dat dan moeten zijn, die dat zal dekken, bij eigen schuld laten vallen?

Een inboedelverzekering dekt het niet, als je hem zelf laat vallen. Zie o.a. https://www.generali.nl/i...erzekerd/laptop-gevallen/ . Dat geldt dus meer voor diefstal uit huis en minder als het je eigen schuld is. Ze hebben het wel over 'als je partner die van tafel stoot', maar dat is volgens mij een ander verhaal, want dan zal het verhaald worden via de aansprakelijkheidsverzekering van de ander. Dus dan is het niet je eigen schuld.

Een aansprakelijkheidsverzekering dekt niet je eigen fouten. Dat is alleen voor schade die jij toebrengt aan anderen, of andersom, anderen aan jou.

Dus voor je bij je verzekering informeert, bedenk dan alvast goed van tevoren wat er precies gebeurd is...

• Nuccie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Repareren kost hier 499 euro: https://www.laptopworld.nl/macbook-reparatie

• CMD-Snake
Gratis antivirus scanners scoren doorgaans erg slecht. Vaak worden in gratis versies functionaliteiten uitgeschakeld of beperkt waardoor het pakket niet optimaal zijn werk kan doen. Toch zou het merkwaardig zijn als je wel een laptop van 2000 euro kan bekostigen, maar niet 3-4 tientjes per jaar om de boel veilig te houden.

Office is een ander verhaal. Als je Office 365 hebt dan heb je recht op zowel de OS X als de Windows versies. In dat geval zal er niets veranderen voor je. Retail licenties geven dat recht niet, dus je zal dan moeten betalen indien je Microsoft Office wil hebben op een ander platform.

Je kan ook gratis Office overwegen van Libre Office of Open Office, alhoewel ik die lang niet op het niveau vindt als Microsoft Office.

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-11 09:09
CMD-Snake schreef op woensdag 21 december 2016 @ 14:09:
Gratis antivirus scanners scoren doorgaans erg slecht.
Heb je hier een bron voor of is het onderbuikgevoel? Gratis antivirus/antimalware-scanners kunnen prima functioneren. MSE, gratis AVG en gratis Avast zijn gewoon goed.
Je kan ook gratis Office overwegen van Libre Office of Open Office, alhoewel ik die lang niet op het niveau vindt als Microsoft Office.
Ik vind LibreOffice heel goed werken. Wat bedoel je met "niveau"? Grafisch zit het heel anders in elkaar. Maar alles wat ik in Word doe, kan ik ook in Writer. En Calc maakt gebruik van dezelfde formules als Excel.

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Je moet echt kiezen voor MacOS of windows, zowel de Macbook als de Dell XPS 13 of 15 zijn goede laptops.
Als je kijkt naar de reviews zegt de ene dat de Macbook het beste is en de andere de Dell.

Uit mijn persoonlijke ervaring zou ik zeggen, ben je video editor of developer dan is de Macbook een betere keuze, anders zou ik gewoon een windows laptop kiezen.

Techradar had laatst een lijstje gemaakt met hun voorkeur:
http://www.techradar.com/...tops/best-laptops-1304361

Als je naar de Dell kijkt helpt het vaak om naar kortingsbonnen te kijken en dan via de Dell site te bestellen, die is vaak goedkoper dan de webshops.

Verwijderd

Gratis antivirus scanners scoren doorgaans erg slecht.
...
Gratis antivirus scoort bij mij juist beter dan die betaalde zooi. Zware betaalde zooi als Norton en McAffe gooi ik er altijd meteen af. Dan is je systeem ook meteen weer snel. Daarna MSE/Defender erop, gewoon gratis en van Microsoft. Aanvullen met de gratis versie van Malware Bytes en die af en toe draaien als je wat domme dingen hebt gedaan, of gewoon bijvoorbeeld eens per maand. En dan ook juist niet de betaalde variant nemen, want die draait op de achtergrond en is zwaarder en kost geld, terwijl de gratis versie ook voldoet.

Met Office wel eens. Ik heb ze allemaal geprobeerd, die gratis varianten, van OpenOffice tot LibreOffice, en ik vond het allemaal troep. Het ziet er niet uit en het werkt gewoon niet lekker. Geef mij maar de echte Microsoft Office.
REDSD schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:17:Uit mijn persoonlijke ervaring zou ik zeggen, ben je video editor of developer dan is de Macbook een betere keuze, anders zou ik gewoon een windows laptop kiezen.
Ben ik het ook niet zo mee eens. Als je Adobe Creative Cloud gebruikt voor je video editting dan maakt het niets uit, en voor een developer vind ik ook niet. Ik zie om me heen best veel bedrijven weer teruggaan van Mac naar PC. Dus het ligt echt aan de TS wat hij wilt, en hij zal inderdaad beter eerst de keuze maken: Mac of PC. :)
Op zijn werk is PC, voor antivirus/spyware hoef je het niet te doen, dat is gratis en geen probleem op de PC. Office loopt altijd wat voor op de PC, Adobe CC ook geen enkel probleem, dus tsja...

Anywayz,

De stappen die ik zelf zou doen:
Stap 1: Bedenken of je sowieso een nieuwe PC laptop wilt of toch nog liever die Mac wilt blijven gebruiken.
In geval van PC -> Nieuwe PC laptop uitzoeken en kopen
In geval van Mac ->
Stap 2: Contact opnemen met verzekering, met een van tevoren bedacht goed verhaal. Als het vergoed wordt, mooi! :) Als het niet vergoed wordt ->
Stap 3: Kijken welk bedrijf het schem kan vervangen, en voor hoeveel. Een fixed bedrag van tevoren afspreken en als ze het niet kunnen of opeens duurder wordt, dan maar niet doen. Hij is toch al ruim 3 jaar oud. Jij kwam zelf op 700 euro, iemand anders met een link voor 500 euro, en ik schat bij dat bedrijfje dat ik vond misschien nog wel goedkoper, 350 euro? Je kan altijd even informeren natuurlijk. Nou, als dit allemaal ook niets wordt -> Nieuwe PC laptop uitzoeken en kopen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2016 16:07 ]

• REDSD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:40
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:48:
[...]

Stap 3: Kijken welk bedrijf het schem kan vervangen, en voor hoeveel. Een fixed bedrag van tevoren afspreken en als ze het niet kunnen of opeens duurder wordt, dan maar niet doen. Hij is toch al ruim 3 jaar oud. Jij kwam zelf op 700 euro, iemand anders met een link voor 500 euro, en ik schat bij dat bedrijfje dat ik vond misschien nog wel goedkoper, 350 euro? Je kan altijd even informeren natuurlijk. Nou, als dit allemaal ook niets wordt -> Nieuwe PC laptop uitzoeken en kopen :)
Ik zal wel voorzichting zijn met wie je laptop repareert, als ze er een goedkoper paneel in zetten kan dat een slechte gebruikers ervaring opleveren, ik zou wel voor de orginele onderdelen gaan.

• N3ass
Bedankt allen !

Ben inderdaad de verzekeringsoptie aan het uitzoeken, ben vorige week van adres veranderd wat het extra complex maakt...

Repareren is misschien zo gek nog niet, ik woon echter in België. De link is voor nederland maar in principe moet dit ook wel lukken. Sta wel een beetje huiverig tegenover de kwaliteit en garantie op de herstelling. Heb diagnose gedaan en is inderdaad enkel scherm dat defect is.

Hebben jullie ervaring met bepaalde reparateurs ? Vaak moet je hier bestekkosten betalen als je toch niet op
Offerte voor de herstelling ingaat.

Vraag ivm antivirus was meer gericht op gebruiksgemak dan het financiele. Doch als ik mac en pc wil vergelijken moet ik zo een dingen wel in de vergelijking opnemen.

Ik gebruik de computer enkel recreatief,
Die nieuwe mac line up eens onder de loep genomen. Als ik opnieuw 13 inch neem met touch bar en 16 gb ram zoals nu dan kost dit 2150 euro, kan je mijns inziens beter de instap 15 inch nemen wegens meer waardevast moet je natuurlijk nog eens 500 euro extra opleggen 2699 euro voor een laptop is bijna exuberant

Verwijderd

Nou, gewoon wat offertes aanvragen, ook al is het in NL, je kan het toch heen en weer sturen? Nee heb je, ja kan je kirjgen. :) In die klantbeoordelingen van mijn linkje lees ik dit "Ik heb bij 2 bedrijven prijzen opgevraagd voor het vervangen van mijn laptop scherm. Dijkman ICT kon het scherm voor de laagste prijs vervangen en daarbij heb ik ook (gratis) een vervangende leen laptop gekregen. Binnen 2 dagen had ik mijn oude laptop weer terug. Als service hebben ze mijn laptop ook helemaal hardwarematig schoongemaakt. Ik kan ze alleen maar aanbevelen!!". Haha, het lijkt wel reclame maar ik heb hier niets mee te maken en geen geen zin verder te zoeken en ik wordt steeds benieuwder wat het hier zou kosten, haha.

En als het alleen voor recreatief gebruik is zal ik lekker een laptop nemen die 600-800 euro is. Een UX310 op Coolblue is EUR 659,- of een mooie 15" Core i5 laptop heb je al voor 600 euro. Zelf heb ik 17" IPS 8GB en 256 SSD, deze https://www.paradigit.nl/...fg002wnx/20804480/product maar dan moet je nog 8GB erbij zetten en een SSD maar die kost dus ook geen drol meer. :)

Verwijderd

"Vraag ivm antivirus was meer gericht op gebruiksgemak"
=> Ach, je hoeft hier niets voor te doen. Eens in de paar dagen krijg je vanzelf in Windows een berichtje dat er tijdens een periodieke scan geen virussen zijn gevonden. Je hoeft er niets voor te doen dus, althans, als je de standaard Windows Defender uit Windows 10 zijn werk laat doen.

• CMD-Snake
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2016 @ 15:48:
Gratis antivirus scoort bij mij juist beter dan die betaalde zooi. Zware betaalde zooi als Norton en McAffe gooi ik er altijd meteen af.
Dan vergelijk je natuurlijk meteen met de slechtst scorende pakketten op de markt. Ga Windows Defender/MSE maar eens vergelijken met AV suites van F-Secure of Kaspersky. Daar blijven ze in tests ver bij achter.

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 17:51
sinasappel schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:49:
[...]

Hoezo heft de appel een snellere SSD Interface. Volgens mij heeft de XPS lijn een M2 SSD erin zitten die minimal zo snel is als de appel.
Nee, de Mac (Apple, niet appel) heeft een PCIe Flash geheugen wat echt veel sneller leest en schrijft dan een simpele M2 SSD.

• sinasappel
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:07
Volkan1984 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:41:
[...]

Nee, de Mac (Apple, niet appel) heeft een PCIe Flash geheugen wat echt veel sneller leest en schrijft dan een simpele M2 SSD.
Echt veel sneller.... Niet dus. Mijn Dell XPS13 heeft ook ren PCIe Flash met 3000MB/s. Is m.2 niet hetzelfde als PCIe Flash. Ofwel apple is niet sneller. Einde discussie.

Je hebt helemaal gelijk, dat was inderdaad kinderachtig. Ik heb maar gewoon de feiten proberen te zoeken. Ik zie dat je Mac ongeveer 3000MB/s doet, dat doet de XPS ook. Graag zou ik een onderbouwing van je zien waarin de Mac echt veel sneller is.... Misschien 10MB/s sneller maar veel sneller is deze echt niet. Mijn reactive was puur omdat er altijd zoveel Mac lovers zijn en alles wat met Apple te maken heft superieur vinden wat hedendaags niet meer het geval is. Zij het goede en mooie machines... Ja. Zijn het de beste/snelste... Nee.

[ Voor 39% gewijzigd door sinasappel op 23-12-2016 07:59 ]

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-11 17:51
sinasappel schreef op donderdag 22 december 2016 @ 22:56:
[...]

Echt veel sneller.... Niet dus. Mijn Dell XPS13 heeft ook ren PCIe Flash met 3000MB/s. Is m.2 niet hetzelfde als PCIe Flash. Ofwel apple is niet sneller. Einde discussie.
Goed zo. Einde discussie inderdaad. Want op zo'n manier ga ik niet met je in discussie.

• Wodanford
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-11 09:09
CMD-Snake schreef op donderdag 22 december 2016 @ 10:31:
Dan vergelijk je natuurlijk meteen met de slechtst scorende pakketten op de markt. Ga Windows Defender/MSE maar eens vergelijken met AV suites van F-Secure of Kaspersky. Daar blijven ze in tests ver bij achter.
Dit bericht spreekt dat anders tegen. Zowel dat MSE ver achter zou blijven als dat Norton een van de slechtst scorende pakketten op de markt zou zijn. In dit bericht eindigt MSE niet bovenaan, maar er is geen sprake van "ver achter" op de rest blijven. En dit bericht mag dan slecht spreken over MSE; het prijst de gratis versie van Avast juist.

Ik zie nog steeds met spanning jouw bronnen tegemoet die laten zien dat gratis antivirus/antimalware-scanners zo verschrikkelijk slecht zijn. En overigens ook de bronnen die de slechtst scorende pakketten laten zien, want volgens mij zit je ook daar er een beetje naast.
Volkan1984 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:41:
Als je andermans toon in een discussie niet goed vindt, ga dan zelf ook niet flauw lopen doen met je "simpele M2 SSD".

[ Voor 6% gewijzigd door Wodanford op 23-12-2016 08:57 ]

Firefox · Kubuntu · LibreOffice

• RobertVDN
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 31-10 18:40
Mijn broertje heeft een tijd geleden zijn laptop ook laten vallen (nieuwprijs 750 euro, ongeveer 1,5 jaar oud) en kreeg nog 500 euro terug van de verzekering. Wij zitten bij interpolis. Volgens mij gewoon de inboedelverzekering. Zou ook reisverzekering kunnen zijn dat weet ik niet 100% zeker.

Huawei P30

• N3ass
Ik wil zo een XPS eens in het echt zien. Ik woon in Antwerpen maar slaag er niet in een winkel te vinden waar ik deze eens kan bekijken. Jullie een idee ?
Pagina: 1