Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:23
Recent een eigen bedrijfje gestart, en nog geen (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering afgesloten (begin pas echt in 2017).

Uiteraard gegoogled, maar iedere aanbieder meldt dat hij een perfect pakket heeft voor een mooie prijs. Tuurlijk, zou ik ook zeggen, maar doordoor kom ik niet tot de juiste keuze. Keuze is giga, maar daardoor alleen maar minder overzichtelijk...

Daarom ben ik op zoek naar ervaringen, het liefst van diegenen die ervaring hebben met gevallen dat er uitgekeerd moest gaan worden en waarom er wel (of niet) uitgekeerd is.
En, waar op te letten, kleine lettertjes zijn er altijd, maar zijn er partijen met vreemde uitsluitingen waardoor uitkeren bij voorbaat al minimaal is?

Misschien nog ter info: doe het naast mijn full time baan, maar ga wel op pad met kostbare apparatuur van opdrachtgever.

(edit: vraagstelling iets aangepast na antwoord dat gegeven is)

[ Voor 12% gewijzigd door ybos op 19-12-2016 22:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
Je hebt een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering; deze dekt ongelukjes en dat soort aansprakelijkheidszaken en kost je weinig en je hebt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, deze dekt schade door het uitvoeren van je werk. Die laatste is meestal duurder.

Qua aansprakelijkheidsverzekering is het niet zo spannend. Kop koffie over laptop van de klant, je gooit per abuis iets om, daar is de dekking meestal niet zo anders van.

Ik zie veel bedrijven in het AV alles qua aansprakelijkheid uitsluiten, maar aansprakelijkheid wordt juridische geregeld en het is dus niet zo dat als je zelf claimt nergens voor aansprakelijk gehouden te kunnen worden dat de wet het daarmee eens is. Begin met een goede AV, een aansprakelijkheidsverzekering en bekijk of een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor jouw bedrijf nuttig is.

Tenslotte: d:)b succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
NiGeLaToR schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:19:
Je hebt een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering; deze dekt ongelukjes en dat soort aansprakelijkheidszaken en kost je weinig en je hebt een beroepsaansprakelijkheidsverzekering, deze dekt schade door het uitvoeren van je werk. Die laatste is meestal duurder.

Qua aansprakelijkheidsverzekering is het niet zo spannend. Kop koffie over laptop van de klant, je gooit per abuis iets om, daar is de dekking meestal niet zo anders van.

Ik zie veel bedrijven in het AV alles qua aansprakelijkheid uitsluiten, maar aansprakelijkheid wordt juridische geregeld en het is dus niet zo dat als je zelf claimt nergens voor aansprakelijk gehouden te kunnen worden dat de wet het daarmee eens is. Begin met een goede AV, een aansprakelijkheidsverzekering en bekijk of een beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor jouw bedrijf nuttig is.

Tenslotte: d:)b succes!
Je helpt me goed op weg! Morgen eens induiken wat de verschillen zijn. Aangezien aansprakelijkheidsverzekering vaak al dekt tot 1 miljoen euro schade per gebeurtenis eens goed kijken wat nou daadwerkelijke veschillen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:38

orf

De verschillen zijn groot:

Aansprakelijkheidsverzekering: Ongelukjes die niets met de uitvoering van je werk te maken hebben: omstoten van een vaas, koffie over een laptop, etc.

Beroepsaansprakelijkheid: Verkeerd advies aan een klant die daardoor schade oploopt. Je maakt een bouwtekening met een fout erin waardoor je klant schade heeft. Of je bouwt software die een lek blijkt te bevatten. Deze verzekering dekt schade die je veroorzaakt bij de uitoefening van je beroep. De schade heeft rechtstreeks te maken met wat jij doet, wat jouw vak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
orf schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:19:
De verschillen zijn groot:

Aansprakelijkheidsverzekering: Ongelukjes die niets met de uitvoering van je werk te maken hebben: omstoten van een vaas, koffie over een laptop, etc.

Beroepsaansprakelijkheid: Verkeerd advies aan een klant die daardoor schade oploopt. Je maakt een bouwtekening met een fout erin waardoor je klant schade heeft. Of je bouwt software die een lek blijkt te bevatten. Deze verzekering dekt schade die je veroorzaakt bij de uitoefening van je beroep. De schade heeft rechtstreeks te maken met wat jij doet, wat jouw vak is.
Aan de hand van jouw antwoord blijkt dat mijn TS niet duidelijk genoeg is geweest.
Vraag is dus eigenlijk: Welke beroepsaansprakelijkheidsverzekering :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:20
ybos schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:33:
[...]

Aan de hand van jouw antwoord blijkt dat mijn TS niet duidelijk genoeg is geweest.
Vraag is dus eigenlijk: Welke beroepsaansprakelijkheidsverzekering :X
Das lastiger, dat wordt offertes aanvragen. Mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering wilde mijn CV, orders, diensten en omzet weten. Uiteindelijk viel de prijs ons mee en zijn we nu zo'n 80€ per maand kwijt voor een redelijk uitgebreide dekking. Sommige verzekeringen hebben vreemde uitsluitingen waardoor je je kunt afvragen wat je dan nog verzekert.

We hebben onze dekking in de AV opgenomen; in principe aanvraarden we alleen aansprakelijkheid voor door de verzekering gedekte schade. Voor zover je dit kunt uitsluiten met een AV.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
NiGeLaToR schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:38:
[...]

Das lastiger, dat wordt offertes aanvragen. Mijn beroepsaansprakelijkheidsverzekering wilde mijn CV, orders, diensten en omzet weten. Uiteindelijk viel de prijs ons mee en zijn we nu zo'n 80€ per maand kwijt voor een redelijk uitgebreide dekking. Sommige verzekeringen hebben vreemde uitsluitingen waardoor je je kunt afvragen wat je dan nog verzekert.

We hebben onze dekking in de AV opgenomen; in principe aanvraarden we alleen aansprakelijkheid voor door de verzekering gedekte schade. Voor zover je dit kunt uitsluiten met een AV.
Hiervoor samen met een vriend ook een (hobby)bedrijfje gehad. Via rabo bij de interpolis toen verzekerd. Premie werd bepaald door onze (geschatte) omzet, dat was het... Daar heb ik nu, nu er met serieuze spullen gereden gaat worden naar de klus toen (dus ook invloeden van buitenaf waar niet altijd grip op is) niet zo'n goed gevoel bij :N
Pagina: 1