Raspberry Pi 2 - Raspbian browser media afspelen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-03-2024
Goedeavond,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goeie oplossing voor onderstaand probleem, heb al van alles geprobeerd, maar wellicht is er hier iemand die een oplossing weet.

Ik wil graag via mijn raspberry pi 2 via een webbrowser livestreams af kunnen spelen. De twee waar het omgaat zijn:
- FoxSport - Eredivisie Live
- NFL Gamepass

Ik heb van beide een inlogcode om online te kunnen kijken, dus geen illegale stream o.i.d. Echter, als ik via raspbian de chromium browser start en online wil gaan kijken, heeft dit ontzettende lag en krijg ik geen goed beeld en dit geldt voor beide sites.

Ik heb al gekeken naar Add-ons, maar deze zijn er niet om daadwerkelijk in te kunnen loggen en de wedstrijden te kunnen zien.

Eigenlijk is mijn vraag dus: Is er een OS voor de raspberry Pi2, die op een fatsoenlijke manier online media via een webbrowser kan afspelen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:28
Ik heb ook een tijd foxsport bekeken in de browser op een intel nuc met celeron en daar was het al niet op te doen. Laat staan een PI.... volgens mij.
Nu op een nuc met i3 draait alles perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Test het eens op je computer en houd het CPU gebruik in de gaten. Als dat al een aardige slok gebruikt, dan is de Pi gewoon niet krachtig genoeg. Welke techniek wordt er gebruikt en welke kwaliteit is de stream? Houd daar ook rekening mee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Ja, ik ben niet heel erg handig met ICT, maar zal eens een analyse loslaten op het taakbeheer. Allebei de sites werken in ieder geval met Flash.

Wellicht is een mini pc dan een alternatief? Alleen ben dan bang dat het enrgieverbruik dramatisch toeneemt, omdat mijn PI 24/7 aanstaat met KODI.

Ik heb ook gekeken naar een browser binnen kodi, maar dit werkt ook niet naar behoren. En het is vreemd omdat je via KODI wel full HD kan streamen vanaf internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als het flash is dan kan je het met een rpi wel vergeten. Dat Kodi full HD kan streamen komt omdat er dan html5 wordt gebruikt en dan is er de mogelijkheid voor hardware versnelling bij het afspelen, oftewel, de gpu doet het zware werk.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

N1tw1t schreef op maandag 19 december 2016 @ 23:23:
Wellicht is een mini pc dan een alternatief? Alleen ben dan bang dat het enrgieverbruik dramatisch toeneemt, omdat mijn PI 24/7 aanstaat met KODI.
24/7 aanstaan? Je bent een binge-kijker en bent ook 24/7 dat ding aan het belasten?

Een Intel Core i3-7100U kan je al configureren om op 7.5W uit te komen onder full load. Ik weet dat Kodi H265 2160p amper 20% van die CPU vraagt dus zeg even dat je 2W voor je CPU moet nemen. Een RPi3 verbruikt rond de 3W als je 'm volledig belast en te zien aan het verhaal tot dusver, voldoet 'ie onder volledige belasting niet aan jouw wensen.

Als je nou 8 uur per dag de Intel gebruikt om Kodi te kijken en 16 uur per dag in standby-modus zet, kost het je grofweg 10 tot 15 Euro per jaar aan stroomkosten voor je machine. Poeh poeh, als je daar over moet struikelen, dan denk ik wel dat je een ander probleem hebt dan maar achter Kodi te moeten hangen.

Je weet dat een moderne flatscreen-TV bij 8 uur per dag TV kijken je ongeveer 100 Euro kost aan stroomkosten? En je versterker misschien wel een veelvoud daarvan?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Nou het gaat me niet zozeer om de stroom kosten, maar heb gewoon geen zin om elke keer dat ding (Intel) aan en uit te zetten als ik thuis kom of even muziekje wil luisteren en daarna weer wegga. En KODI draait gewoon 24/7 zonder stand-by modus tegen ongeveer € 8,-/ jaar.

En ik weet wel dat je KODI op die Intel kan laten draaien, echter dan draait die Intel dus niet in stand-by en gaan de kosten alsnog stevig omhoog.

Wat betreft de TV en versterker heb je een punt, maar dat staat los van mijn vraagstelling. Hoe ik het nu oplos is telkens mijn laptop aan de TV te hangen als ik een sportkanaal wil bekijken. Maar ik dacht wellicht is er een eenvoudigere oplossing om dit ook via de PI te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Yarisken schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:40:
Ik heb ook een tijd foxsport bekeken in de browser op een intel nuc met celeron en daar was het al niet op te doen. Laat staan een PI.... volgens mij.
Nu op een nuc met i3 draait alles perfect.
En staat deze bij jou 24/7 te draaien? Weet jij toevallig zo wat je dan aan stroomverbruik kwijt bent?

Wellicht is dit een optie en dan kan ik alsnog KODI gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
N1tw1t schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 10:05:
[...]

En staat deze bij jou 24/7 te draaien? Weet jij toevallig zo wat je dan aan stroomverbruik kwijt bent?

Wellicht is dit een optie en dan kan ik alsnog KODI gebruiken.
Ik heb 3 nuc's. 2 celeron en 1 i3.
1 celeron nuc gebruik ik als download bak en die staat constant aan. Verbruik zal tussen de 7 - 12W liggen.
De i3 gebruik ik met windows 7 als mediaspeler. Die staat, als we thuis zijn, constant aan. We gebruiken spotify, kodi, netflix, etc... ermee. Verbruik zal soortgelijk zijn.
Ik heb het nog nooit uitgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
En als je kodi draait op de i3, moet windows dan ook draaien of kan KODI op een ander platform draaien?

Want ik neem aan als windows 7 draait dat het stroomverbruik dan zeer hoog ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
N1tw1t schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:11:
En als je kodi draait op de i3, moet windows dan ook draaien of kan KODI op een ander platform draaien?

Want ik neem aan als windows 7 draait dat het stroomverbruik dan zeer hoog ligt.
Ja kan kodi ook draaien via https://libreelec.tv/ of http://openelec.tv/
Met windows 7 zal er meer stroomverbruik zijn maar dat is echt te verwaarlozen op een nuc hoor :-).
Een nuc is net populair omdat het klein is, 86 cpu, en weinig stroomverbruik heeft en toch goede prestaties heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Nog een laatste vraagje, moet er perse een HD of SSD in die NUC of kan je je OS hier ook draaien vanaf een SD kaart?

Want die Barebone versies lijken me redelijk compleet echter zit hier geen HD / SSD in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarisken
N1tw1t schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 13:31:
Nog een laatste vraagje, moet er perse een HD of SSD in die NUC of kan je je OS hier ook draaien vanaf een SD kaart?

Want die Barebone versies lijken me redelijk compleet echter zit hier geen HD / SSD in.
In de "hoge" nuc's ( meestal "H" op het einde ) kan je een M.2 ssd kwijt en nog een gewone ssd of HD ( 2.5 inch ).
De meeste kopen een gewone 2.5 ssd van 120 of 240GB.
In de mijne bv zit een ssd van 120GB. Mijn films staan op stack van transip en via kodi heb ik webdav ingesteld en zo "stream" ik mijn films. Andere hebben een nas en streamen zo via hun nuc dan de content op de TV.
Ik heb er al veel weten beginnen met een PI maar na een tijd loop je toch tegen limieten aan.
Zelfde voor apple tv, smart tv etc.... .
Met een eigen mediaspeler heb je alle vrijheid. Of ik nu content wil zien via kodi, browser, plex, emby, vlc, etc... alles is mogelijk.

Als je kan wachten dan zou ik uitkijken naar de nieuwe nuc's met kaby lake processor. Als je niet kan wachten kijk dan is of je niet 2dehands een nuc op de kop kan tikken.

Edit: Er zit ook geen geheugen in zo'n barebone hé. Meestal heb je wel genoeg met 4GB.
Mocht je iets gaan kopen post dan is je config die je wil hebben.
Je gaat ook een keyboard + muis nodig hebben of een K400 van logitech om je nuc te bedienen.
Goedkoop gaat het allemaal niet zijn :-). Allé toch niet naar "PI" normen.

[ Voor 12% gewijzigd door Yarisken op 20-12-2016 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heb je al gezocht of er alternatieven zijn voor de flashstreams? Een iPad en dergelijke heeft ook liever een ander formaat, dus vaak is het er wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Nou ja, ze hebben wel allebei een app ontwikkeld om live te kunnen kijken voor android.

Misschien is het een idee om een android OS te draaien op Rasp PI. Ga dit eens uitzoeken! Bedankt voor de top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien dat iemand ooit de streams vist uit die Android app en dan een addon voor Kodi maakt.

Android op een Pi is het ook niet vrees ik. Het bestaat wel, maar het werkt niet zo goed. Dan kun je beter zo'n Xiaomi Android TV kastje halen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Streamen vanaf mijn telefoon naar de PI is ook geen succes...

Maar als ik op youtube kijk lijkt het redelijk te werken?

YouTube: #5. Install android 7.0 Nougat on Raspberry Pi 3 || UPDATED + Root +...

Heb alleen andere versie van de Rasp 2, maar heb begrepen dat de 2 en 3 niet zoveel verschillen. En het voordeel is, KODI werkt ook vanaf android.

Alhoewel de reacties redelijk eentonig zijn "useless"....

[ Voor 22% gewijzigd door N1tw1t op 20-12-2016 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1tw1t
Ik weet niet of er iemand nog mee leest, maar ik zat het volgende te denken:

Ik heb een vaste PC en die wil ik eventueel wel gebruiken om voetbal te streamen naar mijn PI. Is er geen mogelijkheid om puur beeld te streamen naar de PI vanaf mijn PC.

Ik heb al iets gelezen over VLC, maar nog niet in de gelegenheid geweest om dit uit te zoeken. Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1