Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:57
Er komt al een tijdje een hoge pieptoon uit de laptop van m'n werk. Op het werk (waar overal laptopts etc aanstaan) ondervind ik er weinig hinder van maar vandaag thuis heb ik hem de hele dag aan staan en ervaar ik het als behoorlijk hinderlijk en vermoed dat mijn hoofdpijn er door veroorzaakt wordt.

Ik vraag me af wat het zou kunnen zijn, of ik het zelf kan verhelpen en of het de moeite waard is om te melden voor reparatie.

Het betreft een Lenovo Thinkpad T550 met SSD. Had al gelezen dat het vaak de voeding is, maar de AC aansluiting zit links, het geluid komt meer van rechts. Weet niet of dat relevant is.

Het geluid is ook aanwezig als de laptop niet aan de voeding zit.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 13:49
De google term waar je naar zoekt is "Coil whine".

En succes ermee want meestal is er weinig aan te doen...

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Aan welke zijde zit de ventilator ?
Toevallig een cd in de cd-rom speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
Rechts, maar ook als die niet draait is de piep aanwezig. Heb geen optische drive..
Die info over coil whine is inderdaad niet hoopgevend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dit model is nog geen twee jaar oud, dus ik neem aan dat je nog garantie hebt. Dan zou ik daar ook gebruik van maken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 53645714n
Hij is nog niet oud, nee. Dat is ook deel van de vraag, kan ik er mee naar de technische dienst omdat het een storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 08-05 15:18
Hoogstwaarschijnlijk coil whine en daar kom je niet zomaar vanaf. Sommige bedrijven doen er niks aan en sommige zijn zo aardig om het exemplaar om te ruilen. Zou gewoon Lenovo een emailtje sturen erover of opbellen en zien vanuit daar. Het is in principe geen defect of iets schadelijks alleen kei en kei irritant als je het eenmaal hoort (had mijn XPS 15 ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1073609

BSOD baby schreef op woensdag 21 december 2016 @ 18:06:
Hoogstwaarschijnlijk coil whine en daar kom je niet zomaar vanaf. Sommige bedrijven doen er niks aan en sommige zijn zo aardig om het exemplaar om te ruilen. Zou gewoon Lenovo een emailtje sturen erover of opbellen en zien vanuit daar. Het is in principe geen defect of iets schadelijks alleen kei en kei irritant als je het eenmaal hoort (had mijn XPS 15 ook).
Wat heb jij ermee gedaan? Ik heb namelijk ook een XPS 15 die dat heeft. Heb je het gewoon gelaten of heb je contact opgezocht met de klantenservice?
Pagina: 1