Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrades/Nieuwe game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Trick1871
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-01-2021
Hallo iedereen,

dit is mijn pc op het moment:
- I7-4770k
- GTX 750
- 1x8gb 1x2gb allebei 1333mhz ddr3
- 350Watt Power supply
- 240GB SSD
- 1TB HDD
- Medion H81H3-EM2 moederbord

Ik heb een budget van rond de 500 euro, in ieder geval wil ik een nieuwe videokaart kopen. waardoor ik dus natuurlijk ook een nieuwe power supply zal moeten kopen. Ik dacht zelf aan een GTX 1060 en een 600 watt power supply, ook heb ik gehoord dat ik er goed aan zou doen om een nieuw moederbord te kopen ook al zou dat volgens mij niet heel veel verschil moeten maken voor mijn fps, en ik ben voor nu in ieder geval nog niet van plan mijn processor over te clocken(dus zo ver als ik weet nog geen reden om een moederbord te kopen).

Merken maaken mij op zich niet zo veel uit, ookal vind heb ik tot nu toe alleen nog maar nvidia gehad en bevalt dat me best goed. Ik sta wel open tot amd.

Op het moment heb ik mijn gtx 750 overgeclockt omdat ik deze dan ook niet van plan ben heel lang meer te gebruiken. Voor de rest ben ik niet van plan mijn processor te overclocken.

Ik gebruik deze pc voor zo'n beetje alles, schoolwerk, films kijken, gamen en af en toe wat photoshop 3D moddeling etc.

De case die ik op dit moment gebruik is ook best wel oud en heeft niet zulke hele goede airflow dus graag zou ik willen vragen om advies over een nieuwe videokaart, power supply en of ik eventueel wat een goede case en/of moederbord zou zijn binnen een budget van ongeveer 500 euro. :)

Beste antwoord (via Trick1871 op 19-12-2016 18:59)

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
450 watt psu lijkt me zat voor een 1060. het is eigenlijk al overkill maar een beetje headroom is opzich goed. Ook zijn kwaliteit voedingen niet echt goedkoper te vinden dan 450 watt. een 4770K zou ik op een z97 of z87 moederbord stoppen. geen idee hoe je aan een K processor op een H81 chipset moederbord bent gekomen, maar als je de K processor al hebt, overclocken maar. Ik zou qua kast denken aan iets als een s340 of define s of define c. De scythe fuma is een cpu koeler die overclocking zeker mogelijk maar voor een zacht prijsje.

Suggesties:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: Scythe Fuma
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Fractal Design Define C
pricewatch: Corsair CX450M

Als je de goedkoopste van die drie kasten en de rest van de onderdelen neemt, kom je neer op 540 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 19-12-2016 18:22 ]

Alle reacties

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Waarvoor heb je 600watt nodig ? Met een gtx 1080 en je setup heb je al genoeg aan zo'n 350watt. Dus een goede budget voeding als de corsair cx-450m zal zeker voldoen met een 1060.

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 12:37
Videokaarten worden met elke generatie zuiniger, zo'n dikke voeding zul je dus zeker niet nodig hebben, je huidige voeding, indien van goede kwaliteit zal gewoon voldoen voor een 1060 of RX480

Ik zou je dus aanraden gewoon een 1060 of RX480 te kopen en deze er in te zetten, dikke kans dat je zo gewoon klaar bent.

🇺🇦

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Je hebt nu een Medion moederbord en dat wil nog wel is problemen geven met een nieuwe videokaart. Soms is er een bios update die het mogelijk maakt maar dat is niet altijd het geval. Ook moet er natuurlijk genoeg ruimte zijn in de kast om alles kwijt te kunnen.

En natuurlijk zoals hierboven al vermeld een RX480 of een GTX1060 (Zelfs een RX470 en 1050(ti) zal voldoen.)

Acties:
  • Beste antwoord

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:02
450 watt psu lijkt me zat voor een 1060. het is eigenlijk al overkill maar een beetje headroom is opzich goed. Ook zijn kwaliteit voedingen niet echt goedkoper te vinden dan 450 watt. een 4770K zou ik op een z97 of z87 moederbord stoppen. geen idee hoe je aan een K processor op een H81 chipset moederbord bent gekomen, maar als je de K processor al hebt, overclocken maar. Ik zou qua kast denken aan iets als een s340 of define s of define c. De scythe fuma is een cpu koeler die overclocking zeker mogelijk maar voor een zacht prijsje.

Suggesties:
pricewatch: Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3
pricewatch: MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
pricewatch: Scythe Fuma
pricewatch: NZXT S340 Zwart
pricewatch: Fractal Design Define S
pricewatch: Fractal Design Define C
pricewatch: Corsair CX450M

Als je de goedkoopste van die drie kasten en de rest van de onderdelen neemt, kom je neer op 540 euro.

[ Voor 6% gewijzigd door youridv1 op 19-12-2016 18:22 ]