Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bumper versterker - nieuw of niet nieuw?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
Vorige maand heb ik mijn achterbumper van mijn Prius II laten vervangen na een botsing. De garage zou nog kijken of ook de aluminium versteviging die achter de bumper zit vervangen moest worden. Zij beweren dat ze dit ook gedaan hebben.
Maar ik twijfel enigzins en na een maand ben ik onder de auto gedoken. Mijn vraag is of de aluminium versteviger er wel nieuw genoeg uitziet met een maand rijden (zeg een duizend of 2 a 3 km) of dat hij er uit ziet als eentje die sinds 2008 160.000km heeft gereden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/97JnzbvawvzNMVw1FsvuUZLc/thumb.jpg

Beste antwoord (via celshof op 19-12-2016 21:26)

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Lijkt nu vooral modder te zijn dat erop zit, dus als je een keer over een veldweg gereden hebt in de regen de afgelopen week (of gewoon algemeen kutweer zoals de afgelopen maand) dan kan het best een nieuwe zijn. Ziet hij er nog steeds zo uit als je met een borstel erover gegaan bent dan is hij verweerd en dat gebeurt echt nog niet zo snel in 2 maanden tenzij dat ding totaal niet behandeld is tegen enige elementen.

Alle reacties

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:48
Ziet er niet bepaald nieuw uit.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-11 11:41

TommyGun

Stik er maar in!

Kan een gebruikt onderdeel zijn hoor wat nog gewoon voldoet.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:19

Typhone

Who Dares Wins

Die dingen worden tweedehands zelden gebruikt. Dit ding is absoluut niet nieuw, ook niet na 2 maanden.

Verwijderd

je startpost is nogal verwarrend.
celshof schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:43:
Vorige maand heb ik mijn achterbumper van mijn Prius II laten vervangen na een botsing. De garage zou nog kijken of ook de aluminium versteviging die achter de bumper zit vervangen moest worden. Zij beweren dat ze dit ook gedaan hebben.
Maar ik twijfel enigzins en na een maand ben ik onder de auto gedoken. Mijn vraag is of de aluminium versteviger er wel nieuw genoeg uitziet met een maand rijden (zeg een duizend of 2 a 3 km) of dat hij er uit ziet als eentje die sinds 2008 160.000km heeft gereden.

[afbeelding]
- hebben ze gezegd dat ze zouden kijken of het vervangen moest worden en hebben ze gekeken?
- hebben ze gezegd dat ze zouden kijken of het vervangen moest worden, geconstateerd dat het vervangen moest worden en het onderdeel vervangen?

in het eerste geval is er niets aan de hand lijkt me, wat staat er op je factuur?

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:24:
je startpost is nogal verwarrend.

[...]

- hebben ze gezegd dat ze zouden kijken of het vervangen moest worden en hebben ze gekeken?
- hebben ze gezegd dat ze zouden kijken of het vervangen moest worden, geconstateerd dat het vervangen moest worden en het onderdeel niet vervangen?

in het eerste geval is er niets aan de hand lijkt me, wat staat er op je factuur?

Verwijderd

Wel of niet vervangen is het volgende vraagstuk, eerst maar duidelijk krijgen wat TS bedoelt en wat de garage precies beweert/factureert.

Of zo'n aluminium strip -na een maand in de pekel hangen- er nog als nieuw uitziet dat weet ik niet.

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Verwijderd schreef op maandag 19 december 2016 @ 16:55:
[...]
Of zo'n aluminium strip -na een maand in de pekel hangen- er nog als nieuw uitziet dat weet ik niet.
Ik zie eigenlijk alleen oppervlakkige 'schade', dus alsof 'ie verweerd / aangetast is.

Qua constructie lijkt 'ie gewoon in orde?

http://www.2040-parts.com...bar-52171-47020-i2228800/
https://www.tlsautorecycl.../toyota/prius/211900.html

Acties:
  • Beste antwoord

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 18:01

mark-k

AKA markkNL

Lijkt nu vooral modder te zijn dat erop zit, dus als je een keer over een veldweg gereden hebt in de regen de afgelopen week (of gewoon algemeen kutweer zoals de afgelopen maand) dan kan het best een nieuwe zijn. Ziet hij er nog steeds zo uit als je met een borstel erover gegaan bent dan is hij verweerd en dat gebeurt echt nog niet zo snel in 2 maanden tenzij dat ding totaal niet behandeld is tegen enige elementen.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:40

-tom-562

Oliesjeik

Grote kans dat (als die vervangen is) dat het idd een 2e hands is. En daar is niks mis mee. Nieuw is zo'n ding (en zeker van Toyota :P) denk ik best prijzig

Vaak bu'j te bang!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:50
-tom-562 schreef op maandag 19 december 2016 @ 18:27:
Grote kans dat (als die vervangen is) dat het idd een 2e hands is. En daar is niks mis mee. Nieuw is zo'n ding (en zeker van Toyota :P) denk ik best prijzig
Dat zal best. Alleen dan moet het wel goed gecommuniceerd zijn. En eventueel de prijs daar van(in geval van verzekering is het minder erg). beetje lullig als ze nieuw in rekening brengen en 2de hands aanbrengen.

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat staat er op de factuur / schade overzicht ?
wat voor een omschrijving en prijs staat er ?

wellicht dat jouw verzekering wel "eist" dat men met groene (lees gebruikte maar goede onderdelen) werken dit maakt dat ook absoluut niet uit. Het is zonde om goed gebruikte onderdelen niet te gebruiken en het milieu met nieuwe onderdelen te belasten.

vanwaar ga je onder de auto kijken ?

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:38
In mijn hoofd was het uiteraard heel duidelijk, maar daar hebben jullie niet zoveel aan ;)

OK, tijdlijn is als volgt:

- Aanrijding op snelweg na flinke remactie. Persoon achter mij was niet op tijd
- Auto bij mijn normale garage gebracht voor een schade expertise
- Garage schat schade in op €1800 voor vervangen bumper, uitdeuken, vervangen van de aluminium balk en spuiten/polijsten.
mark-k schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:45:
Goed punt van die borstel. Ik heb wel met de hand gevoeld en het voelde vrij scherp aan, maar het zou harde modder kunnen zijn.
wd200 schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:13:
...
vanwaar ga je onder de auto kijken ?
Omdat het toch wel enigzins aan het vreten was. En als het terecht is, dan wil ik toch wel verhaal gaan halen.

• Azraelus66
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 21-12-2024
Inderdaad even de modder wegvegen en een nieuwe foto.
Nu rest nog steeds de vraag wat er op de rekening staat. Er is een verschil tussen vervangen en vernieuwen, aan de hand van de omschrijving en anders de prijs moet je daar achter komen. Tweedehands mag hij niet meer dan 100 Euro kosten en dat is al erg ruim genomen.
Pagina: 1