Ik heb ondertussen mijn ogen laten laseren bij Lasik in Boxtel. Ik ben daar eerst voor een test geweest en door te spreken wat mijn opties waren. Dit was ergens in maart 2017. Ik ben ondertussen alle medische termen kwijt, maar het kwam er op neer dat mijn oog dik genoeg was voor alle behandelingen. Ik ben toen voor de 1 na duurste behandeling gegaan. Hierbij werd het eerste laagje verbrand, dan vond de behandeling plaatst. Je voelt hier niets van al is de behandeling wat onwennig. Je oogleden woorden aan de kant gehouden door een metalen constructie en het process ruikt een beetje naar verbrand haar of een mislukte bbq. Je moet in een lampje kijken en zodra je wegkijkt stop de laser. Ik vond het prima te doen.
Toen begon het herstel. Dit was erg oncomfortabel en de eerste paar dagen kon ik nog geen licht hebben en moest ik regelmatig gedruppeld worden. Dit druppelen is heel belangrijk voor het herstel. Doe dit dan ook volgens het schema en zet timers.
Omdat het eerste laagje van je oog verbrand is heb je een bescherm lens in en moet je 's nachts oogkappen dragen. Dit is volgens mij een week en dan wordt de lens er uit gehaald. Laat de lens alleen verwijderen bij Lasik! Helaas was Lasik gesloten vanwege Pasen en ik dacht dat mensen in een ziekenhuis ook wel wisten waar ze mee bezig waren. Die van mij werd dus door een assistent in het ziekenhuis in Eindhoven verwijderd en dat deed meer schade dan goed. Ze trok 'm er in 1x uit en ik trok wit weg.
Mijn advies is voor de methode met het flapje te gaan, als je deze mogelijkheid hebt. Dit is wel duurder, maar is waarschijnlijk minder irritatie en een proces dan de manier hierboven.
Helaas had de eerste behandeling niet het gewenste resultaat en zag ik nog niet compleet sterk. Ik ben hierop nog een keer gelaserd en dit was wel met succes. Dit was in December 2017 en ging niet eerder omdat ik een minor volgde in het buitenland. Helaas wel weer hetzelfde herstelproces als eerder, alleen toen ben ik wel naar Lasik gegaan om de lens te laten verwijderen. Als je eenmaal voor een manier van laseren kiest, zit je hier ook aan vast voor her behandelingen.
Ik merkte na de eerste keer al dat ik alles zonder bril of lenzen kon. Alleen de kleine lettertjes achter de balie bij een fastfood restaurant waren nog een uitdaging. Nu is het allemaal perfect en dit is heerlijk. Vooral voor motorrijden.
De eerste paar jaar na het laseren voelen je ogen al snel droog aan, en zeker als je veel op schermen kijkt. Druppel dan regelmatig. Deze druppels kun je gratis bij Lasik halen, de dikkere druppels met de witte dop zijn het fijnst (toen in blauwe verpakking)
Nu heb ik geen extra last meer van droge ogen en heb ik geen kwaaltjes overgehouden.
Al met al, hoewel het herstel proces lang en pijnlijk is, raad ik het aan om je ogen te laten behandelen. Zorg wel dat je het advies en het druppel schema volgt. Beter te vaak dan een nog moeizamer herstel. Vraag ook vooral naar een comfortabelere behandeling, zoals de behandeling waarbij ze een flapje maken.
Edit: Ik lees nu over de Relax Smile techniek. Mijn advies voor te gaan met de flap behandeling is alweer achterhaald. Laat je dus vooral adviseren door de experts. Die zijn wel op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.
[
Voor 3% gewijzigd door
Fancyland op 24-09-2020 08:58
]