ervaringen met ooglaseren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-03 21:55
Zijn er hier tweakers die hun ogen hebben laten laseren?

Ik zit er zelf al een tijdje over na te denken. Ik heb altijd al een hekel gehad aan een bril en heb deze dan ook de helft van de tijd niet op, zeker niet als ik achter de computer zit. Nu zijn mijn ogen niet heel slecht (-1.0 aan beiden), maar voor tv kijken of op de weg heb ik mijn bril toch nodig. Lenzen gebruik ik alleen als ik naar de bios ga (ivm de 3d bril) of wanneer ik op de motor stap.

Ik weet echter niet wat de beste manier is of de beste "kliniek" om het te laten doen.
Wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vitamine
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 11:13
Kijk anders even dit topic eens door.

Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
Helaas heb ik geen toegang tot de Tweakers Lounge :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-05 14:14
Ik heb mijn ogen laten laseren bij Visionclinics.
Had hele hoge sterkte met cilinderafwijking. Beide ogen zijn meerdere keren gelaserd om het helemaal goed te krijgen, maar ben blij dat ik het heb laten doen.
Je kan altijd een rest afwijking houden, van + of - 0.5 (was althans toen ik het liet doen en dat is al weer jaar of 7 geleden).
Ik ben wel zeer tevreden over de kliniek.

Je moet vooral de tijd nemen om te herstellen en je goed aan het druppel plan houden.

[ Voor 10% gewijzigd door Arjant2 op 19-12-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tremio
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 15:17
Ik heb het 10 jaar geleden in het buitenland laten doen. Ik was toen €550,- totaal kwijt aan beide ogen. Hotel en vlucht heb ik zelf geregeld. Nu nog steeds geen spijt van! Het was bij mij -4.50 / -4.75.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBW
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-04 13:55
Arjant2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:58:
Ik heb mijn ogen laten laseren bij Visionclinics.
Had hele hoge sterkte met cilinderafwijking. Beide ogen zijn meerdere keren gelaserd om het helemaal goed te krijgen, maar ben blij dat ik het heb laten doen.
Je kan altijd een rest afwijking houden, van + of - 0.5 (was althans toen ik het liet doen en dat is al weer jaar of 7 geleden).
Ik ben wel zeer tevreden over de kliniek.
Wat noem je sterke cilinderafwijking? Bij hoeveel cilinder wordt het lastig? Richting +/- 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02:09

g0tanks

Moderator CSA
Tremio schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:01:
Ik heb het 10 jaar geleden in het buitenland laten doen. Ik was toen €550,- totaal kwijt aan beide ogen. Hotel en vlucht heb ik zelf geregeld. Nu nog steeds geen spijt van! Het was bij mij -4.50 / -4.75.
Hoeveel scheelde dat destijds met de kosten voor een zelfde behandeling in Nederland?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
De cilinderafwijking viel op zich mee, maar ik zat wel op -8 met een cilinder van iets van 1,5 a 2.
Precies weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

g0tanks schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:04:
[...]

Hoeveel scheelde dat destijds met de kosten voor een zelfde behandeling in Nederland?
Tien jaar geleden zou het in NL ongeveer 5.000 euro geweest zijn. Ik overwoog het in 2005 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Enige nadeel van buitenland is wel dat als het niet in 1x goed is je weer terug moet? lijkt mij.

Ik heb bewust gekozen voor een Nederlandse kliniek. Periodieke voor- en na-controles waren decentraal in een vestiging in de buurt en de operatie zelf in Utrecht. Waar het aan de lopende band ging met de allernieuwste apparatuur (toendertijd iig).
Ik heb er overigens geen 5.000 euro voor betaald hoor, volgens mij ben ik in 2006 of 2007 gelaserd, en kostte toen ergens tussen de 3.000 en 3.500 volgens mij.

Edit: ik betaalde overigens maar rond de 1300 euro zelf, de rest betaalde mijn zorgverzekering.

[ Voor 26% gewijzigd door Arjant2 op 19-12-2016 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:56
Ik heb twee jaar geleden beide ogen laten laseren bij visusoogkliniek in Rotterdam.

IntraLASIK methode, afwijking was -4,25/-4,75 met een cilinder van 0,5/1,25, in één oog kleine restafwijking maar niet noemenswaardig.

Verder ook geen problemen met nachtzicht, halo's etc, wel soms last van droge ogen maar alleen in extreme omstandigheden (minder last dan toen ik lenzen droeg).

Prijs was ca. €2k maar ik had een zorgverzekering afgesloten die €1k vergoedde tegen een meerpremie van €300,- Onder de streep kwam het voor mij dus neer op €1,3k voor beide ogen

Kijk dus vooral ook even naar je zorgverzekering. Ik deed het via VGZ met €1k vrij te besteden zorgtegoed.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:22

Kheos

FP ProMod
ik heb het zo'n 15 jaar geleden laten doen (mijn ouders betaalden toen) en nog geen seconde spijt van gehad.

Mijn ma had het trouwens enkele jaren ervoor ook al laten doen, en mijn zus ondertussen ook en ook daar heeft er nog niemand spijt van gehad. De technologie is er trouwens enorm op vooruit gegaan. In mijn tijd duurde het nog een een week of twee voor ik weer normaal zag, en nu lijkt het alsof je met perfect zicht naar buiten wandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-04 16:16
In 2001 later doen in Visionclinics. Had -2,5 met cylinder. Nog altijd tevreden over.

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Arjant2 schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:11:
Enige nadeel van buitenland is wel dat als het niet in 1x goed is je weer terug moet?
Ander land met andere wet- en regelgeving. Gaat er wat serieus fout dan heb je geen idee wat je rechten en plichten zijn. En het blijft een medische ingreep, aan je ogen nog wel, en je moet dus wel over dat soort risico's nadenken.

Niettemin zal het natuurlijk in 99,9% van de gevallen wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Kheos schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:20:
ik heb het zo'n 15 jaar geleden laten doen (mijn ouders betaalden toen) en nog geen seconde spijt van gehad.

Mijn ma had het trouwens enkele jaren ervoor ook al laten doen, en mijn zus ondertussen ook en ook daar heeft er nog niemand spijt van gehad. De technologie is er trouwens enorm op vooruit gegaan. In mijn tijd duurde het nog een een week of twee voor ik weer normaal zag, en nu lijkt het alsof je met perfect zicht naar buiten wandelt.
Het grootste verschil in herstel zit hem in de verschillende behandelmethode (flapje vs schaven) die beide voor en nadelen hebben.

Lees je dus vooral in en laat je door meerdere mensen en instanties adviseren. Bepaalde oogklinieken kunnen een grote voorkeur hebben voor het één of het ander om redenen die er voor jou niet toe doen.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fancyland
assje schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:36:
[...]

Het grootste verschil in herstel zit hem in de verschillende behandelmethode (flapje vs schaven) die beide voor en nadelen hebben.

Lees je dus vooral in en laat je door meerdere mensen en instanties adviseren. Bepaalde oogklinieken kunnen een grote voorkeur hebben voor het één of het ander om redenen die er voor jou niet toe doen.
Bij welke instanties is het handig om informatie in te winnen?
Huisarts en Zorgverzekering in ieder geval lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb het begin 2002 laten doen. Flapje. Verzekering betaalde, anders was het 10.000 gulden + controles druppels en vooronderzoek geweest.

Geen spijt van gehad. Liep met zand in m'n ogen maar perfect zicht weer naar buiten. Poos last gehad van droge ogen dus extra druppels nodig gehad. Droge ogen had ik ook al daarvoor.

Nu moet ik wel weer iets helaas, maar dus wel veel jaar plezier van gehad! Hoe eerder je het laat doen hoe beter volgens mij, niet twijfelen, zoooo fijn geen lenzen/bril meer 's ochtends meteen scherp zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
Fancyland schreef op maandag 19 december 2016 @ 15:43:
[...]

Bij welke instanties is het handig om informatie in te winnen?
Huisarts en Zorgverzekering in ieder geval lijkt me.
Tweakers.net natuurlijk :+ (in het andere topic zijn al 36 pagina's dus misschien toch handig HK toegang te regelen?)

Maar in ieder geval goed inlezen op internet (en dan onafhankelijke sites i.p.v. (in)direct gesponserde sites door betrokken partijen.

Daarna bij minimaal 2 maar liever 3 verschillende partijen metingen laten doen en goed uitvragen wat betreft de motivatie van de keuze van de behandelmethode die de voorkeur heeft.

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Fancyland schreef op maandag 19 december 2016 @ 14:54:
Zijn er hier tweakers die hun ogen hebben laten laseren?

Ik zit er zelf al een tijdje over na te denken. Ik heb altijd al een hekel gehad aan een bril en heb deze dan ook de helft van de tijd niet op, zeker niet als ik achter de computer zit. Nu zijn mijn ogen niet heel slecht (-1.0 aan beiden), maar voor tv kijken of op de weg heb ik mijn bril toch nodig. Lenzen gebruik ik alleen als ik naar de bios ga (ivm de 3d bril) of wanneer ik op de motor stap.

Ik weet echter niet wat de beste manier is of de beste "kliniek" om het te laten doen.
Wat zijn jullie ervaringen?
Heb je ondertussen je ogen laten laseren?

Ik zit momenteel met dezelfde gedachte, ook een -1 aan beide ogen. Zat te denken aan een relex smile behandeling bij FYEO medical.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Doe vooral de eerste check. Dan kunnen je ze ook vertellen of je ogen geschikt zijn om te laseren. (Die van mij waren dat helaas niet.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fancyland
monofear schreef op woensdag 23 september 2020 @ 17:43:
[...]

Heb je ondertussen je ogen laten laseren?

Ik zit momenteel met dezelfde gedachte, ook een -1 aan beide ogen. Zat te denken aan een relex smile behandeling bij FYEO medical.
Ik heb ondertussen mijn ogen laten laseren bij Lasik in Boxtel. Ik ben daar eerst voor een test geweest en door te spreken wat mijn opties waren. Dit was ergens in maart 2017. Ik ben ondertussen alle medische termen kwijt, maar het kwam er op neer dat mijn oog dik genoeg was voor alle behandelingen. Ik ben toen voor de 1 na duurste behandeling gegaan. Hierbij werd het eerste laagje verbrand, dan vond de behandeling plaatst. Je voelt hier niets van al is de behandeling wat onwennig. Je oogleden woorden aan de kant gehouden door een metalen constructie en het process ruikt een beetje naar verbrand haar of een mislukte bbq. Je moet in een lampje kijken en zodra je wegkijkt stop de laser. Ik vond het prima te doen.

Toen begon het herstel. Dit was erg oncomfortabel en de eerste paar dagen kon ik nog geen licht hebben en moest ik regelmatig gedruppeld worden. Dit druppelen is heel belangrijk voor het herstel. Doe dit dan ook volgens het schema en zet timers.
Omdat het eerste laagje van je oog verbrand is heb je een bescherm lens in en moet je 's nachts oogkappen dragen. Dit is volgens mij een week en dan wordt de lens er uit gehaald. Laat de lens alleen verwijderen bij Lasik! Helaas was Lasik gesloten vanwege Pasen en ik dacht dat mensen in een ziekenhuis ook wel wisten waar ze mee bezig waren. Die van mij werd dus door een assistent in het ziekenhuis in Eindhoven verwijderd en dat deed meer schade dan goed. Ze trok 'm er in 1x uit en ik trok wit weg.

Mijn advies is voor de methode met het flapje te gaan, als je deze mogelijkheid hebt. Dit is wel duurder, maar is waarschijnlijk minder irritatie en een proces dan de manier hierboven.

Helaas had de eerste behandeling niet het gewenste resultaat en zag ik nog niet compleet sterk. Ik ben hierop nog een keer gelaserd en dit was wel met succes. Dit was in December 2017 en ging niet eerder omdat ik een minor volgde in het buitenland. Helaas wel weer hetzelfde herstelproces als eerder, alleen toen ben ik wel naar Lasik gegaan om de lens te laten verwijderen. Als je eenmaal voor een manier van laseren kiest, zit je hier ook aan vast voor her behandelingen.

Ik merkte na de eerste keer al dat ik alles zonder bril of lenzen kon. Alleen de kleine lettertjes achter de balie bij een fastfood restaurant waren nog een uitdaging. Nu is het allemaal perfect en dit is heerlijk. Vooral voor motorrijden.

De eerste paar jaar na het laseren voelen je ogen al snel droog aan, en zeker als je veel op schermen kijkt. Druppel dan regelmatig. Deze druppels kun je gratis bij Lasik halen, de dikkere druppels met de witte dop zijn het fijnst (toen in blauwe verpakking) ;)
Nu heb ik geen extra last meer van droge ogen en heb ik geen kwaaltjes overgehouden.

Al met al, hoewel het herstel proces lang en pijnlijk is, raad ik het aan om je ogen te laten behandelen. Zorg wel dat je het advies en het druppel schema volgt. Beter te vaak dan een nog moeizamer herstel. Vraag ook vooral naar een comfortabelere behandeling, zoals de behandeling waarbij ze een flapje maken.

Edit: Ik lees nu over de Relax Smile techniek. Mijn advies voor te gaan met de flap behandeling is alweer achterhaald. Laat je dus vooral adviseren door de experts. Die zijn wel op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Fancyland op 24-09-2020 08:58 ]

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Manke in "Ooggelaserde tweakers"

Voor de mensen met Lounge access is er een wat uitgebreider topic. :)

I have stability. The ability to stab.

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-04 13:52
Fancyland schreef op donderdag 24 september 2020 @ 08:55:
[...]

Ik heb ondertussen mijn ogen laten laseren bij Lasik in Boxtel. Ik ben daar eerst voor een test geweest en door te spreken wat mijn opties waren. Dit was ergens in maart 2017. Ik ben ondertussen alle medische termen kwijt, maar het kwam er op neer dat mijn oog dik genoeg was voor alle behandelingen. Ik ben toen voor de 1 na duurste behandeling gegaan. Hierbij werd het eerste laagje verbrand, dan vond de behandeling plaatst. Je voelt hier niets van al is de behandeling wat onwennig. Je oogleden woorden aan de kant gehouden door een metalen constructie en het process ruikt een beetje naar verbrand haar of een mislukte bbq. Je moet in een lampje kijken en zodra je wegkijkt stop de laser. Ik vond het prima te doen.

Toen begon het herstel. Dit was erg oncomfortabel en de eerste paar dagen kon ik nog geen licht hebben en moest ik regelmatig gedruppeld worden. Dit druppelen is heel belangrijk voor het herstel. Doe dit dan ook volgens het schema en zet timers.
Omdat het eerste laagje van je oog verbrand is heb je een bescherm lens in en moet je 's nachts oogkappen dragen. Dit is volgens mij een week en dan wordt de lens er uit gehaald. Laat de lens alleen verwijderen bij Lasik! Helaas was Lasik gesloten vanwege Pasen en ik dacht dat mensen in een ziekenhuis ook wel wisten waar ze mee bezig waren. Die van mij werd dus door een assistent in het ziekenhuis in Eindhoven verwijderd en dat deed meer schade dan goed. Ze trok 'm er in 1x uit en ik trok wit weg.

Mijn advies is voor de methode met het flapje te gaan, als je deze mogelijkheid hebt. Dit is wel duurder, maar is waarschijnlijk minder irritatie en een proces dan de manier hierboven.

Helaas had de eerste behandeling niet het gewenste resultaat en zag ik nog niet compleet sterk. Ik ben hierop nog een keer gelaserd en dit was wel met succes. Dit was in December 2017 en ging niet eerder omdat ik een minor volgde in het buitenland. Helaas wel weer hetzelfde herstelproces als eerder, alleen toen ben ik wel naar Lasik gegaan om de lens te laten verwijderen. Als je eenmaal voor een manier van laseren kiest, zit je hier ook aan vast voor her behandelingen.

Ik merkte na de eerste keer al dat ik alles zonder bril of lenzen kon. Alleen de kleine lettertjes achter de balie bij een fastfood restaurant waren nog een uitdaging. Nu is het allemaal perfect en dit is heerlijk. Vooral voor motorrijden.

De eerste paar jaar na het laseren voelen je ogen al snel droog aan, en zeker als je veel op schermen kijkt. Druppel dan regelmatig. Deze druppels kun je gratis bij Lasik halen, de dikkere druppels met de witte dop zijn het fijnst (toen in blauwe verpakking) ;)
Nu heb ik geen extra last meer van droge ogen en heb ik geen kwaaltjes overgehouden.

Al met al, hoewel het herstel proces lang en pijnlijk is, raad ik het aan om je ogen te laten behandelen. Zorg wel dat je het advies en het druppel schema volgt. Beter te vaak dan een nog moeizamer herstel. Vraag ook vooral naar een comfortabelere behandeling, zoals de behandeling waarbij ze een flapje maken.

Edit: Ik lees nu over de Relax Smile techniek. Mijn advies voor te gaan met de flap behandeling is alweer achterhaald. Laat je dus vooral adviseren door de experts. Die zijn wel op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen.
toon volledige bericht
Bedankt voor je uitgebreide uitleg! Super om te horen dat het allemaal goed is gekomen. Ik heb 7 dec een vooronderzoek bin Fyeo Medical in Eersel. Ben benieuwd wat ze mij gaan vertellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Laatst online: 05-05 07:15
Heeft iemand toevallig ervaring in Belgie met laseren?
Ik kan ook helaas niet in de lounge... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:25
Graficon schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 16:07:
Heeft iemand toevallig ervaring in Belgie met laseren?
Ik kan ook helaas niet in de lounge... |:(
Ik heb mijn ogen laten laseren in Belgie, wel echt al meer dan 10 jaar geleden, ik heb het toen bij oogcentrum Tongeren laten doen. Ik had rond de -10 aan beide ogen en enige mogelijkheid was Lasek behandeling, maar het is voor mij het beste keus geweest die ik ooit heb gemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
begin 2020 gedaan bij Visus, 3300 euro voor RELEX SMILE techniek (geen flapje of schaven). Daarmee ging herstel sneller en kon na 2 dagen weer (computer-)werken en sporten.

wat ik wel minder vond was dat de nazorg-controle na 6 maanden niet ingepland werd (vanwege corona), maar dat er wel gewoon nieuwe patienten werden aangenomen. Commercie vóór zorg, lijkt het.

[ Voor 51% gewijzigd door indexample op 20-01-2021 10:38 . Reden: verbeterpuntje ivm nazorg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit er ook wel eens aan te denken. Brildrager sinds 3 jaar en vind het flink iritant. Bril snel vies, zit scheef/niet lekker, etc. Maar ook met bril gaat mijn zicht langzaam achteruit. Hoe is de ervaring met laseren hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graficon
  • Laatst online: 05-05 07:15
RELEX SMILE is dat dan krasjes of gewoon van boven een laagje er af branden?
Voor een paar K zie ik het absoluut zitten, was het 3300 voor 2 ogen of 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Gumball schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:23:
Ik zit er ook wel eens aan te denken. Brildrager sinds 3 jaar en vind het flink iritant. Bril snel vies, zit scheef/niet lekker, etc. Maar ook met bril gaat mijn zicht langzaam achteruit. Hoe is de ervaring met laseren hierin?
Over het algemeen kan je pas gelaserd worden als je ogen stabiel zijn. Dus gaan ze nog achteruit dan kan dat nog niet.

I have stability. The ability to stab.

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-04 21:51
Ik ben hier nu ook eens wat stappen in aan het zetten (-4,25, -6,00). Ik sta op de wachtlijst van Visus (Utrecht) voor een vooronderzoek in december. Wat me inmiddels wel opvalt is dat er telefonisch altijd een wachtrij lijkt te zijn, dus even snel bellen/contact zit er niet in, dat vind ik wel jammer (het grote voordeel is dat ik zelf ook in Utrecht woon).

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik ga maandag langs bij Memira (Bergman) in Hilversum voor een vooronderzoek, zeer korte wachtlijst, wel iets duurder dan Visus maar blijkbaar kan de behandeling dan binnen een paar weken volgen.

Sowieso tot nu toe erg tevreden over het contact, vriendelijk en snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruikernaam__
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 05-05 23:13
@Homeland

Hoi, zou je kunnen vertellen over je ervaringen bij Memira in Hilversum? Ik heb daar zojuist ook een vooronderzoek ingepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik ben een paar jaar terug aan 1 oog gelaserd (van -1,75 met een cilinder). De ander zat/zit op -0,75 dus die was niet de moeite.

Heb er zelfs een blog over geschreven toen: https://knutselblog.tweak...893/hey%21-laservision%21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
@sebastius en nog steeds positief over laseren? Heb je ook het idee dat Wavefront wat oplevert?
In je vooronderzoek ook gekeken naar contact/team sport in je afweging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 15:09

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

DialOut schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:50:
@sebastius en nog steeds positief over laseren? Heb je ook het idee dat Wavefront wat oplevert?
In je vooronderzoek ook gekeken naar contact/team sport in je afweging?
Ik doe niet aan contact/teamsporten, dus nee. Wavefront was zo'n typisch ding van 'je wilt toch het beste voor je ogen' dus heb ik dat genomen. Weinig bewust over nagedacht, en ik kan niet een A/B test doen :P

Ik ben nog steeds zeer blij met mijn keuze, maar het is echt een persoonlijke afweging die je moet maken.

Merk ook op dat mijn blog nu zo'n ruime 6.5 jaar oud is. Ik zou zeker niet op basis van mijn review dezelfde kliniek of dezelfde technieken kiezen. Lees je in voor je begint!

[ Voor 21% gewijzigd door sebastius op 28-11-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DialOut
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-04 08:03
Die A/B test is wel lastig :+
In je blog zag ik Visus staan , daar was ik obv reviews online ook op uitgekomen.
Initieel dacht ik de Smile techniek, want ja... mijn ogen... Maar ook de andere technieken nog eens verder uitzoeken.
Bedankt voor je reactie en blog, geeft zelfs na 6 jaar nog inzichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atsiz
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-05 10:37
Lekker in Turkije doen. Veel goedkoper. Bespaard je duizenden euro's.

Mijn zwager...mijn broer...en ik hebben het allemaal gedaan. Ruim 10/20 jaar geleden.
We zijn allemaal nog tevreden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aldjay
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 17:09
"Je hebt geen toegang tot dit forum

Je hebt geen toegang tot de Tweakers Lounge (TL). Toegang tot de Tweakers Lounge krijg je automatisch wanneer je meer dan 100 posts hebt gemaakt op het forum in het afgelopen jaar."

En nu, eerst zorgen dat ik aan die 100 posts kom of zo? Wat een aparte drempel, die ben ik nog nooit ergens tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil graag mijn ogen laten laseren. Ik heb een minsterkte en een cilinder aan beide ogen. Ik ben echter 45 jaar. Op diverse sites lees ik dat 45 een grens lijkt te zijn om te laseren. Dit omdat er op die leeftijd vaak sprake is van leesproblemen. En dat laatste is (nog) niet met een laseroperatie te verhelpen. Na deze leeftijd adviseert men vervangende lenzen dan wel voorzetlenzen. Iemand hier ervaring met laseren op deze leeftijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaris
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08-2024
Wat jammer dat ik geen toegang heb, ik heb nog geen 100 posts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 16:12
In 2008 via Alma Care in Istanbul mijn ogen laten laseren. Kostte 1550 euro, maar kreeg toen nog 1000 euro vergoed van mijn zorgverzekering, dus netto 550 euro. Dat was inclusief vlucht en hotel.
Toen werden er in Turkije technieken gebruikt waarvoor in NL extra kosten berekend werden, want beter. Waarom zou je niet standaard de best beschikbare technieken gebruiken... In NL veel te commercieel ingesteld allemaal. Technieken zoals flapje maken met laser ipv met een kaasschaaf en wavefront (laseren op 100 verschillende punten verdeeld over je ogen, in plaats van 1 gemiddelde sterkte) doen ze daar standaard. Hier wordt het aangeboden als extra luxe optie.
Geen idee hoe het is gesteld met de huidige technieken

Ik zie nog steeds scherp. Ben er nog steeds blij mee.

Al weet ik niet of ik met een sterkte van -1 zou gaan laseren. Met -5 was ik redelijk gehandicapt zonder bril of lenzen.

[ Voor 4% gewijzigd door Blackouts op 11-01-2024 20:54 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-05 14:59
Ik heb ze iets meer dan een jaar geleden laten laseren, ReLEx SMILE behandeling. Die heeft de minste impact en hersteltijd, maar moeten je ogen wel geschikt voor zijn. Tot nu toe heel blij mee en ging ook gelijk heel soepel allemaal, al was de prijs hier inderdaad wel hoog. Maar goed, nieuwe brillen en lenzen over een aantal jaar uitgespreid ook, dus ja..

Vanaf halverwege de 40 jaar adviseren ze inderdaad vervangende lenzen ook daar. Ken eigenlijk maar één iemand die dat heeft laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wurmie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:53
Ik ben twee weken na mijn femtosecond lasik behandeling. Mijn leeftijd is 45 en ik had plus-sterkte en een cilinder. Het laseren stelde niets voor, geen enkele vorm van pijn of iets dergelijks. Direct na de behandeling kon ik lezen zonder bril, ver zien was initieel wat minder, maar ook dat is volledig bijgetrokken.

De enige klachten die ik nu nog heb is verminderd contrast zijn in schemer of donker. Halo's zijn verwaarloosbaar. Het contrast zal mogelijk nog bijtrekkken, daar staat tot 6 maanden voor.

Ben benieuwd wanneer ik toch aan de leesbril mag, maar in ieder geval niet direct na behandeling. Kortom, laseren na 40 kan prima. Zolang je je maar realiseert dat je uiteindelijk toch een leesbril nodig gaat hebben.

Ik ben er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snickers88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:53
Inmiddels zo'n 8jaar geleden in beide ogen geïmplementeerde lenzen. Met mijn sterkte, rond de -10 met een cilinder in beide ogen was laseren niet mogelijk. Vanuit de vision kliniek doorgestuurd naar het oogziekenhuis zelf omdat met mijn hoge sterkte het dan vergoed kon worden.

Al met al: beste beslissing van mijn leven!
Pagina: 1