Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen netwerk met 2e device (ethernet)

Pagina: 1
Acties:

• blesmek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 18:00
Hi,

Thuis heb ik een glasvezel internet aansluiting. Via de router gaat dit door naar een splitter in mijn kamer waar mijn PC aan verbonden zit.
Op mijn vaste PC heb ik eigenlijk altijd prima netwerk.
Mijn PS4 zit ook aan de splitter en werkt ook naar behoren.

Zodra ik mijn laptop aansluit op de splitter heb ik geen internet op mijn laptop. Ik gebruik hiervoor zowel een losstaande ethernet kabel, de kabel die in mijn PS4 zit, en degene die in mijn PC zit. Met allemaal heb ik geen internet.
Hij herkent het netwerk wel en geeft ook wel eens aan 'connected', echter geen enkele website is benaderbaar.

Zodra ik mijn laptop aansluit op de splitter verlies ik echter ook internet op mijn PC en PS4.

Ik dacht wellicht dat dit aan een conflicterend IP adres lag, dus ik heb de router gereset (niet een factory reset), alleen ik blijf hetzelfde probleem houden.

Na een factory reset op de router heeft het een dag gewerkt, alleen hierna weer hetzelfde probleem.

De laptop heeft al een Netwerk Reset gekregen via de W10 options.

Kan iemand dit verklaren?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Definieer "splitter". Is dat een switch, of een of ander ander apparaatje?
Een netwerk kabel kun je niet zonder meer splitten en hopen dat het werkt.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat is in vredesnaam "een splitter"? Ethernet kun je niet zomaar splitsen alsof het stroom is oid. Je moet ofwel met een hub danwel met een switch de verbinding delen als je meerdere bedrade apparaten aan wilt sluiten.

Edit: spuit11 :P

Als het met twee apparaten goed gaat moet je bijna iets dergelijks hebben. Geef exact aan wat voor apparaat jouw "splitter" is (modelnr onderop is goed begin).

Verder mbt die laptop:
Ook daar zijn we niet helderziend. Geef eens aan wat voor IP-adres het heeft, wat de gateway-IP is en welke DNS-servers, oftewel de output van ipconfig /all.

Oslik blyat! Oslik!

• blesmek
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-11 18:00
Bedoel inderdaad een switch :)

TP-Link TL-SG108-10/100/1000 Mbps is het model

In de IP4 config staat alles op automatisch (net als mijn PC), en heb het ook geprobeerd om handmatig in te vullen, dit dan met de google DNS, echter zelfde probleem.

Gateway is 255.255.255.0 & IP 192.168.1.16 (van vaste PC is .15)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kun je andere apparaten op je LAN benaderen? Probeer eens ping 192.168.1.15. Krijg je replies?

Zo ja heb je binnen het netwerk connectivity maar gaat het daarbuiten mis. Ping dan 8.8.8.8.

Kun je niet pingen naar je PC, dan gaat het tussen PC en switch al mis. Trek de kabel uit de PS4 en steek dat in laptop. Goed? Dan was je andere kabel brak. Vervang en gooi de slechte weg.

Ook geen verbinding met known-good kabel - Gaat het om een werklaptop? Controleer of het niet automatisch een vpn probeert op te zetten oid. Start eens op in veilige modus met netwerkondersteuning. En/of start op vanaf liveUSB.

Oslik blyat! Oslik!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Dat de gateway 255.255.255.0 is, klopt in elk geval niet. Dat zou zoiets als 192.168.21.1 moeten zijn.

255.255.255.0 is het subnet mask.

Heb je al andere kabels geprobeerd? Net als dion_b al zei.

[ Voor 7% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 19-12-2016 17:27 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-11 23:09
T.Kreeftmeijer schreef op maandag 19 december 2016 @ 17:14:
Dat de gateway 255.255.255.0 is, klopt in elk geval niet. Dat zou zoiets als 192.168.2.1 moeten zijn.

255.255.255.0 is het subnet mask.

Heb je al andere kabels geprobeerd?
192.168.1.1 dan met een netmasker van 255.255.255.0 ;)
iig het IP adres van de router. Dit zou op alle 3 de apparaten hetzelfde adres moeten zijn.

Welk IP adres en gateway je automatisch krijgt kun je op de laptop en PC zien met:
run > cmd [ENTER] > ipconfig

TheS4ndm4n#1919

Pagina: 1