Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMV1998
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-09 11:32
Hallo allemaal!!

Afgelopen week heb ik een MSI GTX 1060 X6 tweedehands gekocht op tweakers, m'n allereerste aankoop hier :) . toen ik thuis kwam had ik eerst m'n ouder drivers verwijdert met Display driver uninstaller, wat allemaal goed ging.

daarna m'n nieuwe GPU er in en toen opstarten...... :'( maar toen liep ik tegen het probleem aan. de computer start laat het scherm van het moederboord zien en loopt dan vast en reageert nergens op. kan dus ook niet de bios in. en zo'n 20 seconde daarna hoor ik steeds 1 korte piep

Ik 4 jaar gelden ooit een computer bij mediamarkt gekocht en in de loop van de tijd wat dingen vervangen m'n huidige pc bevat :

CPU : i7 3770
GPU : AMD Radeon HD 7770 (oude) / MSI GTX 1060 X6 (nieuwe)
Moederboord : MS-7728
Voeding : Sharkoon WPM700 Bronze
SSD : Samsung 250 GB
Besturings systeem : Windows 10 64-bit

Windows opnieuw installeren wil ik vandaag denk ik gedaan, zelf denk ik ook dat het misschien aan mijn moederboord ligt dat simpelweg de kaart niet ondersteund, maar voordat ik weer wat nieuws ga kopen zonder dat ik weet dat dat zeker te weten het probleem is. hoop ik dat jullie mij dat kunnen bevestigen of een andere oorzaak kunnen aanwijzen.

Groetjes, Felix

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:56

nelizmastr

Goed wies kapot

Het komt inderdaad voor dat het moederbord de beperkende factor is. Veelal is dit op te lossen met een BIOS update. Nu is jouw moederbord van Medion en hebben ze er voor zover ik kan zien niets meer aan gedaan sinds januari 2012, dus acht ik de kans klein dat er nog betere support gaat komen.

Overigens zou ik ook overwegen die B-merk voeding op termijn te vervangen door een exemplaar van betere kwaliteit. Het zou niet voor het eerst zijn dat dat een systeem tegenhoudt.

Test voor de zekerheid of de videokaart wel werkt in een andere PC. Dan weet je iig zeker of het je moederbord is of de videokaart zelf.

[ Voor 12% gewijzigd door nelizmastr op 19-12-2016 13:39 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMV1998
Ja ik wilde vandaag al de videokaart bij iemand anders testen, en is de voeding niet echt te vertrouwen want heb hem nog niet lang dus kan de voeding nog terug sturen. ander vraagje wat voor moederboord zou je
aanbevelen want dit gaat boven mn pet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterTweakers
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 29-12-2024
Voeding: pricewatch: Corsair CX450M

Moederbord: Lastiger om nieuw te krijgen. Socket 1155 is er namelijk wel zo'n beetje uit.

Voorbeeldje Socket 1155 moederbord: pricewatch: ASRock H61M-DGS R2.0

Edit: als je zeker weet dat de videokaart werkt, zou ik eerst voor een nieuw moederbord gaan, en daarna overwegen om eventueel een nieuwe voeding te halen.

[ Voor 18% gewijzigd door misterTweakers op 19-12-2016 23:59 ]

• FMV1998
Gisteren videokaart getest bij iemand anders en werkt goed, Bedankt voor jullie hulp!! nu ff zoeken naar moederboord.