Gezocht: betaalbare kwaliteit 2.0 voor op't bureau

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Ik ben op zoek naar een net setje bureauspeakers. Betaalbaar (~ €100-€150 (tenzij hoger écht meerwaarde heeft) en uiteraard kwalitatief. Ik heb een zeer gevarieerd muziekgenre, maar denk dat de warme tonen van John Mayer en Eric Clapton wel de meeste voorrang hebben. Echter komt er vaak genoeg ook metal of dance/Dutch pop uit m'n headset. Naast betaalbaar en kwaliteit vind ik design absoluut een meespelende factor. Logitech speakers gaan het dus niet worden. Tevens heb ik behoefte aan de mogelijkheid om draadloos muziek te streamen, tezamen met een AUX functie. Draadloos vanaf m'n Macbook, tenzij verbonden ben met external display met Audio-out; dan dus bekabeld.

Specifiek ben ik op zoek naar 2 bureauspeakers inclusief bass. Zelf vind ik zulke speakers (AudioEngine A2) ontzettend mooi eruit zien (en geloof ik dat ze altijd van dermate kwaliteit zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DwHDOe4Xh23gOk0ycrqFYzhJ/thumb.jpg

Op dit moment gebruik ik een 1.1 speaker, de JBL Voyager. Dat geeft redelijk geluid, maar behalve stereo valt er denk ik nog wel wat in kwaliteit te verbeteren.. Daarnaast gebruik ik zelf een B&W P5 Wireless 2 headset met zéér heldere tonen en warm geluid. :)

Opgesomd:
  • 2.0 bureauspeakers
  • Warm geluid met heldere tonen en zachte, duidelijke bass
  • Mooi design
  • Zowel draadloos als te verbinden (met bron) via een AUX poort
  • Budget: €100-€150, tenzij meerprijs flinke meerwaarde/noodzaak is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wellicht deze? pricewatch: Edifier R1700BT Of deze? pricewatch: Hercules XPS 2.0 80 DJ Monitor Stop er een Chromecast audio in en het is draadloos.

[ Voor 46% gewijzigd door Tsurany op 19-12-2016 13:22 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-10 14:54
pricewatch: M-Audio AV32 Actieve studio monitor (Set van 2) (Zwart)

Deze doen het meestal goed bij reviews.
Maar die edifier's eigenlijk ook.

Beide hebben wel aardig wat ruimte nodig op een bureau.
Maar dan heb je wel serieuzer geluid dan een pc speaker setje.
Tip ga vooral eens luisteren.
In de Media markt staat meestal wel een edifier aangesloten.

http://www.digitaldjtips....av42-multimedia-speakers/

http://www.avhub.com.au/p...th-speakers-review-420121

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-10 09:05
Als ik kijk wat voor ruimte zo'n Edifier in beslag neemt is dat absoluut geen probleem. Ik wil ook geen 2" satelliet speakers, maar gewoon degelijke boekenplank speakers, zoals dat dus heet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:35
Het zal niet meevallen om goede lage tonen uit kleine speakers te halen (audioengine a2). Bouwkwaliteit en plaatsing is dan erg belangrijk. Persoonlijk denk ik dat de audioengine tekort gaat schieten.

Verder is €150,- een lastig budget om iets degelijks te vinden. De eerder genoemde edifiers zullen best aardig klinken, maar ook hier twijfel ik (zonder ze gehoord te hebben) over de geluidskwaliteit. Als ik zie wat je al in je bezit hebt, ben ik bang dat je wat dieper in de buidel mag tasten.

Je doet er goed aan de speakers te beluisteren. Of in de winkel, of bestellen en eventueel retourneren. Op die manier weet je snel of het "goed genoeg" is.

Zelf heb ik een ruark audio mr1 bij de pc staan. Deze zit ver boven het gestelde budget, maar ik kan em iedereen die van muziek houdt van harte aanbevelen (hoewel ook ik €499,- teveel vind, ik heb er destijds €399,- voor betaald en dat is ie waard). Ik moet het eerste liedje nog horen wat er niet goed op klinkt.

Naar mijn idee geven deze speakers de klank die je zoekt. Ze komen vooral tot hun recht bij akoestische liedjes, maar zeker ook bij de diepere elektronische muziek.

Enige grote nadeel van deze speakers; je gaat ze nooit tweedehands vinden.