Aankoop welke iMac voor video bewerken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 857789

Topicstarter
Mijnvraag

Ik ben opzoek naar een iMac voor het editen van video's maar de specificaties die ik door krijg die goed zijn zijn ook bijna niet te vinden of erg duur 2 e hands markt mijn vraag is heb ik genoeg aan een -

Intel I5 processor of moet ik quad i7 hebben is begrijp dit niet goed qwa dual en quad bestaan er ook i5 quad of dual i7 ?

8 gb ram
1tb hdd

Ik maak geen Hollywood producties ofzo maar max filmpjes van 25 min met af en toe wat filters/bewerkingen ik hoef niet de topline te hebben maar gewoon een pc die redelijk snelwerkt en niet vastloopt op edit programma's

Alvast bedankt !

Gr bas

...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Behalve het goedkoopste 21.5" model hebben alle iMacs quad core processors. Een quad i5 is op zich voldoende, maar een i7 zal fors sneller exporteren. Dat kan heel fors schelen op een 25min export.

Op welke resolutie wil je bewerken? FullHD? 4K? In het geval van die laatste ga je veel geduld nodig hebben of de 4GHz iMac 5K. FullHD gaat prima op elke i5 quad.

Overigens geen HDD nemen. Sluit een USB3 HDD aan voor extra opslag en ga intern voor een SSD. Heb je veel meer plezier van. Ook zou ik gaan voor 16GB RAM. Afhankelijk van welk model en jaar je neemt, kan je het nog achteraf upgraden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ga niet op 4k editen we full HD als de render tijd wat langer is vind ik geen probleem maat de meeste iMac s hebben geen ssd alleen de 27 inch model maar die vallen buiten me budget ik wil vanaf 2012 het platte mode 21,5 inch kan je ssd ook laten inbouwen ? Gr bas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-05 00:05

mr.paaJ

generatie cmd+z

Macmini met een los beeldscherm een idee? Met zoiets en een goede monitor kun je best prima uit de voeten.

Oh da's dualcore.

[ Voor 12% gewijzigd door mr.paaJ op 19-12-2016 17:58 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:51
Ik heb je titel aangepast naar "Aankoop welke iMac voor video bewerken?". De hoofdletters zijn niet nodig ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoedje op 19-12-2016 18:31 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim-405
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 25-04 06:50
Een ssd kan je zelf plaatsen en is tevens ook als optie beschikbaar als je een mac koopt of besteld. Voor wat je met je mac doet zou een i5 quad core met 8gb ram en een ssd en evt een externe hdd genoeg zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

tim-405 schreef op maandag 19 december 2016 @ 22:50:
Een ssd kan je zelf plaatsen en is tevens ook als optie beschikbaar als je een mac koopt of besteld. Voor wat je met je mac doet zou een i5 quad core met 8gb ram en een ssd en evt een externe hdd genoeg zijn denk ik.
Het gaat hier om een 2e hands model. Bij de 2012 en later kan je het alleen zelf doen als je ook de plakstrip vervangt en er handig mee bent. Niet iets wat je in je eentje wil doen als je het nog nooit hebt gedaan. Zuignappen, glasplaat, kabeltjes die kunnen scheuren etc.

[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 20-12-2016 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu een mooi model op het oog met een 1 Tb Fusion drive ipv Hdd alleen heeft dit model een 1,6 GHz Intel i5 processor en dit is dual neem ik aan zeggen jullie de fusion drive compenseert het te kort of niet doen en voor de 1tb hdd gaan en quad core i 5 graag jullie mening ik zie door de bomen het bos niet meer 😭 Gr bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343919

Videobewerken is best een behoorlijk zware taak voor een computer. Iets kan al heel snel de bottleneck zijn. Nu weet ik niet in hoeverre je gaat videobewerken maar let op het volgende.

-Genoeg opslag. Zowel intern als extern. Intern voor al je applicaties en eventueel als scratchdisk.(zelf heb ik dit extern staan)
-Genoeg RAM. Video-edit vraagt veel RAM. Zeker als je met meerdere lagen/complexe filters/bewerkingen werkt.
-Goede GPU. Zeker voor effecten en ook eventueel voor encoden/exporten kan dit best wel de taak versnellen.(correct me if I'm wrong, maar een GPU is echt van belang)
-Snelle externe opslag. Ik bewerk alles op externe disks. En als je het je kunt permitteren is een snelle externe schijf echt hemels. Want ik heb wel eens films bewerkt op USB 2.0, of 5400/7200 toeren disks. Dan mag je wel een hele snelle computer hebben maar dit gaat echt de hele boel vertragen.
-Veel schermruimte/een extra monitor. Dit heb je nodig voor de tijdlijn en al je tools.

Ik hoop dat deze tips je helpen bij je iMac.

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04 23:37

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Anoniem: 857789 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:26:
Ik heb nu een mooi model op het oog met een 1 Tb Fusion drive ipv Hdd alleen heeft dit model een 1,6 GHz Intel i5 processor en dit is dual neem ik aan zeggen jullie de fusion drive compenseert het te kort of niet doen en voor de 1tb hdd gaan en quad core i 5 graag jullie mening ik zie door de bomen het bos niet meer 😭 Gr bas
De Intel 1,6Ghz Dual Core i5 is absoluut een afrader als je gaat video editen.
Zou je overigens ook niet aanraden om een normale 1TB HDD te nemen maar even verder te zoeken naar een model met minimaal een Fusion Drive.

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 857789 schreef op woensdag 21 december 2016 @ 20:26:
Dat model is een MacBook Air met langzame opslag in een iMac behuizing. Niet doen. Neem dan een ouder model met i5 quad.

• MarkL
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-04 18:54
Wat is je budget? Aan de hand daarvan kan ik je wel voorzien van een advies welke iMac bij je wensen en budget past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0sTRa
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:15
oude Mac Pro zoeken, als dit een optie is. Met een Cinema of Thunderbolt display mooi stijlvol en dikke eight core zal wel vonken geven :)
Pagina: 1