Gegeven forest X met subdomains A,B,C,...O: sinds dit weekend ergens is er iets mis met de trust tussen X en C. Van domein C uit kan ik object in forest X nog benaderen, maar niet omgekeerd. Dit veroorzaakt natuurlijk zoveel replicatieproblemen dat ik zwem in events.
Eigenlijk zou ik de trust opnieuw maken, maar... euh... dit is een parent-child situatie. Daar gaat dat zelfs niet out of the box. Ik vind wel zaken zoals dit, maar dat is al heel riskant.
De reden denk ik misschien gevonden te hebben: een week eerder is een storagesysteem hard gecrashed en is de PDC van dat subdomein gerestored. Ik kan mij voorstellen dat dit problemen maakt - al is het raar dat dat een week later gebeurt.
Heeft iemand ideeën? Dankuwel.
Nog wat logging van de subdomain DCs:
Edit:
Mijn trust-object was lange tijd niet zichtbaar, maar nu wel. Onduidelijk of het met dit commando (en veel replicatietijd later) is teruggekomen:
... of eenvoudigweg het uitschakelen van een bepaalde DC.
Edit:
OK, na uren zoeken was de doorslaggevende factor blijkbaar het aanmaken van deze thread zodat alles weer functioneert
Neen: het was tenzij het herstarten van de forest DC in de site van dat subdomein - wat eigenlijk niet erg logisch is - hetzij eerdervermelde commando. Vreemd.
Eigenlijk zou ik de trust opnieuw maken, maar... euh... dit is een parent-child situatie. Daar gaat dat zelfs niet out of the box. Ik vind wel zaken zoals dit, maar dat is al heel riskant.
De reden denk ik misschien gevonden te hebben: een week eerder is een storagesysteem hard gecrashed en is de PDC van dat subdomein gerestored. Ik kan mij voorstellen dat dit problemen maakt - al is het raar dat dat een week later gebeurt.
Heeft iemand ideeën? Dankuwel.
Nog wat logging van de subdomain DCs:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| This directory service will be unable to replicate with the source directory service until this problem is corrected. User Action Verify if the source directory service is accessible or network connectivity is available. Additional Data Error value: 8457 The destination server is currently rejecting replication requests. |
Edit:
Mijn trust-object was lange tijd niet zichtbaar, maar nu wel. Onduidelijk of het met dit commando (en veel replicatietijd later) is teruggekomen:
code:
1
| netdom trust tweakers.com /d:subdomain.tweakers.com /reset /ud:Administrator /pd:hunter7 |
... of eenvoudigweg het uitschakelen van een bepaalde DC.
Edit:
OK, na uren zoeken was de doorslaggevende factor blijkbaar het aanmaken van deze thread zodat alles weer functioneert
Neen: het was tenzij het herstarten van de forest DC in de site van dat subdomein - wat eigenlijk niet erg logisch is - hetzij eerdervermelde commando. Vreemd.
[ Voor 20% gewijzigd door YellowOnline op 19-12-2016 12:20 ]