Webshop stelt levering uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Op 2 december 2016 heb ik een product besteld bij een webshop. Deze zou de volgende week geleverd worden, vrijdags besteld. Aan het einde van die week helaas niet gezien of gehoord. Later krijg ik een email dat de levering uitgesteld is naar de volgende week. Maar ook dan wordt er niet geleverd en telkens met een email een leveringssmoes verzonnen.

In zijn voorwaarden staat dat er pre-order niet geannuleerd kan worden. Voor het bestellen stond er geen pre-order bij het product, maar gewoon op voorraad. Hiervan heb ik een screenshot gemaakt.
Ik zou graag mijn geld terugwillen, maar dat doet de webshop niet.

Welke rechten heb ik als koper? Alleen dat de webshop binnen 30 dagen moet leveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Om wat voor product gat het? Om het gelijk over smoesjes te gaan hebben is niet netjes.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Een fietstrainer.
Ik heb contact gehad met de producent van het product en zij leveren gewoon de trainers uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
ncornelisse schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:57:
In zijn voorwaarden staat dat er pre-order niet geannuleerd kan worden.
Dat lijkt me aardig onwettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat pre-order lijkt me totaal irrelevant en een beetje zoeken naar redenen. Neem gewoon eens contact op en vraag om uitleg, ipv gelijk overal het slechtste te zien.

Geef aan dat je straks WKOA kunt doen, maar dat dit voor beide partijen niet fijn is, en je dat probeert te voorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 19-12-2016 11:09 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Als de webshop zowel levering als terugbetaling weigert is de kans aanwezig dat de webshop op het randje van faillissement staat.

Als ik dit lees moet annuleren ook mogelijk zijn. https://ictrecht.nl/webwi...-annuleren-voor-levering/
Geef bij de webshop aan dat je het product anders alsnog retour gaat sturen, wellicht schrikt ze dat af aangezien dat, vooral voor hun, veel administratieve rompslomp teweeg brengt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AgeOfPanic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:29
Volgens mij heb je altijd het recht om een order te annuleren danwel te retourneren. Helemaal als hij al tweemaal de levering heeft uitgesteld en dus niet voldoet aan de afspraak. Je moet voor jezelf beslissen of je toch wil wachten, maar weigeren kan een winkel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Ik heb meerdere malen aagegeven dat ik mijn geld terug wil, daarop wordt niet gereageerd, danwel gezegd dat een annulering van een pre order niet mogelijk is.

Vanmiddag zal ik opnieuw een mail sturen ( telefoon wordt niet beantwoord ) met de vraag of ik de bestelling wil annuleren en mijn geld terug wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xinix03
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:57
Wanneer de webshop jou niet duidelijk heeft gemaakt dat het een pre-order betreft dan moeten zijn gewoon de order annuleren. Bij een pre-order dien je immers vooraf te weten dat de levering wel eens langer dan verwacht kan duren, en daarom moet dat duidelijk voor aankoop kenbaar gemaakt worden.

Je hebt een screenshot gemaakt, sluit die bij de email bij en geef duidelijk aan dat bij aankoop niet duidelijk is gemaakt dat het een pre-order zou zijn. Kijk ook even op de site of ze een keurmerk hebben en neem met hen contact op.

Mochten ze het niet willen oplossen dan ben ik wel heel erg benieuwd welke webshop dat is. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 26-10 22:46
Annulering voor verzending weigeren is alleen toegestaan als het een op maat gemaakt product betreft.
En in de Algemene voorwaarden kunnen ze wel van alles zetten. Maar als dat in strijd is met de wet, dan telt de wet.

Ik denk dat Tsurany het bij het juiste eind heeft en dat de webshop in de financiële problemen zit. Of ze zijn gewoon fraudeurs die nooit van plan waren om te leveren. In dat geval kun je waarschijnlijk fluiten naar je geld.

Optie 2 is dat je een hele beperkte klantenservice medewerker hebt getroffen die je mailtjes beantwoordt en die alleen uit een paar standaard reacties kan/mag copy/pasten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Te hopen dat er met creditcard of PayPal betaald is, dan kan je die aan het werk zetten voor een refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Betaling is gedaan met Ideal.
Rechtsbijstand is op de hoogte en een mail naar Thuiswinkel keurmerk is de deur uit.

Vanmiddag meer info.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
In samenspraak met de rechtsbijstand een email opgesteld en verzonden met daarin een ultimatum om het aankoopbedrag terug te storten. Mocht dat niet gebeuren nemen zij het heftt in handen.

Volgens de rechtsbijstand mag hij niet zo stellen dat een pre-order niet te annuleren is. Zeker niet omdat de fietstrainer volgens zijn webshop op voorraad zou zijn en hij steeds de levering uitstelt.
Er is wel degelijk sprake van een overeenkomst.

Mocht er nieuws zijn zal ik het hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:46
Leermomentje voor de volgende keer ==> Betaald als het even kan online met je creditcard. Vaak wordt deze pas gedebiteerd als het product verzonden wordt (niet altijd, vaak ;) ). Daarnaast kan je eenvoudig een refund aanvragen in dit soort situaties.

Een iDeal betaling is GELIJK EEN VRIJWILLIGE OVERBOEKING en dus compleet rechteloos an sich!

Helaas hoor ik te vaak om mij heen mensen met dit soort issues na het doen van een iDeal betaling. Ja, het is makkelijk. Ja, het is snel. Etc. Maar als je in een conflict komt met de leverancier dan sta je met een iDeal betaling het zwakste.

Succes met je actie! Wel tof dat je rechtsbijstandsverzekeraar er al zo actief in mee gaat :)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Even een kleine update.

Tot op heden heeft de webshop niet geleverd en hij weigert om het aankoopbedrag terug te storten.
In de tussentijd contact gehad met Consuwijzer en stellen mij in het gelijk.

Voor online aankopen geldt een leveringstermijn van 30 dagen. Daar zijn we al aan voorbij.
En annuleren kan te allen tijde. Hiervoor geldt geen termijn.

Maar mijn rechtsbestand is er nu mee bezig.

De webshop is trouwens *knip*

[ Voor 3% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
Ah die webshop ken ik wel, *knip*oort daar ook bij. Is gewoon een eenmanszaak van iemand die het vanuit zijn woonhuis doet. Aangezien het adres gewoon op de website vermeld staat lijkt het me een kleine moeite om je geld te gaan halen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:00

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:De webshop naam ik heb ik even geknipt. Reacties zoals hierboven mogen ook achterwege blijven. Laten we vooral niet gelijk allemaal onze steelvorken willen pakken om even langs te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Laatst online: 26-10 22:46
Panzer_V schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:52:
Leermomentje voor de volgende keer ==> Betaald als het even kan online met je creditcard. Vaak wordt deze pas gedebiteerd als het product verzonden wordt (niet altijd, vaak ;) ). Daarnaast kan je eenvoudig een refund aanvragen in dit soort situaties.

Een iDeal betaling is GELIJK EEN VRIJWILLIGE OVERBOEKING en dus compleet rechteloos an sich!

Helaas hoor ik te vaak om mij heen mensen met dit soort issues na het doen van een iDeal betaling. Ja, het is makkelijk. Ja, het is snel. Etc. Maar als je in een conflict komt met de leverancier dan sta je met een iDeal betaling het zwakste.

Succes met je actie! Wel tof dat je rechtsbijstandsverzekeraar er al zo actief in mee gaat :)
Je bent echt niet rechteloos hoor. Als iemand geld naar je overmaakt dan mag jij dat niet zomaar houden.

Het zwakke punt is om dat geld ook daadwerkelijk terug te krijgen. Als de ontvanger niet meewerkt met terugbetaling moet je naar de kantonrechter. En zelfs dan kan het geld al "weg" zijn. Bijvoorbeeld omdat het bedrijf failliet is of de ontvanger het heeft uitgegeven.
Bij een creditcard betaling, automatische incasso of PayPal kun je het geld terug laten storten. Dan is het ineens aan de ontvanger om dat geld bij jou te halen als hij daar recht op heeft.

De consumentengids van december had ook nog een onderzoek gedaan bij het terugsturen van gekochte artikelen bij webshops.
Ongeveer 1/3 betaalde binnen de termijn van 14 dagen terug. 1/3 betaalde wel terug, maar te laat. En 1/3 had op het moment van publicatie (na 68 dagen) nog steeds niets betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door RocketKoen op 05-01-2017 14:38 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-10 14:17
*knip*, reageren op een moderatie doen we nog steeds niet. Dat mag gewoon via een DM naar de betreffende mod.

[ Voor 82% gewijzigd door Perkouw op 05-01-2017 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 21:32

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zoals in de post hierboven ook vermeld staat, is het niet de bedoeling om hier te reageren op mod-acties. Je kan het beste een DM sturen naar Perkouw.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 09-01-2017 14:50 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-10 21:32

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Dat klopt, ben ik ook helemaal met je eens maar je begrijpt m'n punt toch wel?

Ongelofelijk, laat maar.

[ Voor 18% gewijzigd door Huigie op 09-01-2017 15:29 . Reden: zucht... ]

Specs

Pagina: 1