Bluetooth koptelefoon met grote cups, budget tot 150

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-05-2021
Op m'n werk gebruik ik een Sennheiser HD 558. Toen ik die aanschafte, maakte de geluidskwaliteit me niet zo veel uit, het ging me om de grote oorschelpen. Ik heb gevoelige oren, en de Sennheiser valt geheel over m'n oren heen (inclusief de oorlelletjes).

Voor thuis zoek ik een Bluetooth koptelefoon met net zulke grote over-ear oorschelpen. Draadloos vind ik thuis handig omdat je dan gemakkelijk kunt koken, schoonmaken of kunt rondbewegen zonder direct te moeten loskoppelen. Als ik kon kiezen, dan gesloten oorschelpen, niet open.

Ik zoek iets in het segment 75-150. Ik heb al de volgende geprobeerd:
pricewatch: Razer Adaro Wireless (Zwart)
pricewatch: JBL E55BT (Zwart)
pricewatch: Sony MDR-ZX770BN (Zwart)

Die hebben alledrie te kleine oorschelpen. Wie kan me advies geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

* knip *

Onzinnige reacties als deze horen in de Tweakers Huiskamer thuis.

[ Voor 76% gewijzigd door S1NN3D op 06-01-2017 08:46 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik heb het (kleinere? ) broertje van de E55BT de E50BT, die headphone is goed, maar doet naar verloop van tijd wel pijn aan je hoofd. (klemmen) Ik heb een groot hoofd en grote oren, dus als dat je maatstaf is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
HvdBent schreef op maandag 19 december 2016 @ 11:28:
Ik heb het (kleinere? ) broertje van de E55BT de E50BT
Die heeft ronde cups, en dat is precies wat ik probeer te vermijden want die vallen vrijwel per definitie over een deel van je oren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic krijgt een verhuizing naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:46
ik heb em in de leegverkoop van de scheer en foppen als opwelling meegenomen, en voor 35 euro mag ik niet piepen (was 100+ geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Ik heb gisteren m'n budget maar eens verhoogd, en deze geprobeerd:
pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Zwart)
pricewatch: Sennheiser PXC 550 Wireless (Zwart)

Allebei toch weer vrij kleine oorschelpen. En van de PXC-550 had ik meer verwacht van de noise cancellation. Mensen die bellen in mijn kantoor, die blijf je gewoon horen -- de Sennheiser noise cancellation doet daar feitelijk niks aan. Hij dempt wel heel goed, de oorschelpen dempen heel goed. Maar de electronica doet weinig daarmee.

Ik blijf openstaan voor tips voor gesloten, grote over-ear oorschelpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:00

J27

Ik heb ook al jaren een bedrade comfortabele Sennheiser en ik zoek nu ook een comfortabele draadloze koptelefoon voor thuis (voor gebruik met HTC Vive voornamelijk). Ik had vorige week de Sennheiser PXC 550 gekocht, maar deze zit bij mij te strak, de grote van de oorschelpen ging wel bij mij, maar de beugel klemt teveel op/om mijn hoofd.

Daarnaast waren stemmen in games heel blikkerig, zou dit door bluetooth komen misschien en hebben alle draadloze headsets dat dan, of lag het toch aan dit exemplaar of model ?

Deze gaat dus nu weer terug, maar ik ben nu dus ook op zoek naar een alternatief. Zou de pricewatch: Sennheiser Momentum Wireless (Zwart) een oplossing zijn, of toch een pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Zwart) ? De pricewatch: Sony MDR-1000X (Zwart) zou ook kunnen, maar ook die ziet er erg strak uit qua beugel...

(Noice cancellation heb ik overigens helemaal niet nodig, maar iig Sennheiser biedt geen draadloze koptelefoons zonder NC aan)

Edit: Ik heb nu de sennheiser omgeruild met de Bose quietcomfort 35, vooralsnog zit die een stuk fijner.
In eerste instantie had ik weer blikkerig geluid in windows, maar het bleek dat ik het verkeerde device had geselecteerd (windows ziet meerdere bluetooth devices per headset) Dus ik neem aan dat dat bij de Sennheiser ook op te lossen was.

[ Voor 12% gewijzigd door J27 op 27-12-2016 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-06 20:16

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Qua pure geluidskwaliteit kun je beter b.v. een pricewatch: Bowers & Wilkins P7 Wireless (Aluminium, Zwart) nemen (ik heb de wired versie). De Noice cancellation modellen zijn qua audio kwaliteit tegenwoordig best goed, maar niet €400 goed als je ze vergelijk met b.v. een P7 of vergelijkbare modellen.

Het valt me wel op dat veel "highend" merken helemaal geen BT headphone maken. Kijk je naar modellen zonder noice cancellation heb je alleen de B&W P5 en P7 en wat B&O modellen wat ik zo 123 zie.

Heb ooit o.a. in een Apple winkel een hele collectie opgehad, de B&W's klonken imo veel beter dan de rest, geluid blijft echter een persoonlijk ding....

[ Voor 21% gewijzigd door Tortelli op 27-12-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Tortelli schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:36:
Qua pure geluidskwaliteit kun je beter b.v. een pricewatch: Bowers & Wilkins P7 Wireless (Aluminium, Zwart) nemen (ik heb de wired versie). De Noice cancellation modellen zijn qua audio kwaliteit tegenwoordig best goed, maar niet €400 goed als je ze vergelijk met b.v. een P7 of vergelijkbare modellen.
Aha, je hebt hem al? Dat is nuttige info... Ik heb de binnenmaat van de cups gemeten van m'n Sennheiser 558, en dat is 7 cm. Weet je toevallig wat het is voor jouw B&W? (Ik kan 'm ook gewoon bestellen en evt. terugsturen natuurlijk.)
Het valt me wel op dat veel "highend" merken helemaal geen BT headphone maken. Kijk je naar modellen zonder noice cancellation heb je alleen de B&W P5 en P7 en wat B&O modellen wat ik zo 123 zie.
Nee, en op zich snap ik het ook wel. Men is al jarenlang bezig met geluidskwaliteit en met Bluetooth is dat nou eenmaal niet hetzelfde als analoog. Maar het gaat mijzelf om comfort en gemak.

• Tortelli

Tortelli

cerberusss schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 18:37:
[...]

Aha, je hebt hem al? Dat is nuttige info... Ik heb de binnenmaat van de cups gemeten van m'n Sennheiser 558, en dat is 7 cm. Weet je toevallig wat het is voor jouw B&W? (Ik kan 'm ook gewoon bestellen en evt. terugsturen natuurlijk.)

[...]

Nee, en op zich snap ik het ook wel. Men is al jarenlang bezig met geluidskwaliteit en met Bluetooth is dat nou eenmaal niet hetzelfde als analoog. Maar het gaat mijzelf om comfort en gemak.
Wat bedoel je precies met binnenmaat?. Je moet dit soort koptelefoons eigenlijk gewoon proberen irl.
Heb de bedrade P7 al zo'n 2 jaar, gekocht in de VS.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 29-12-2016 18:17 ]

• cerberusss
Tortelli schreef op donderdag 29 december 2016 @ 18:16:
[...]

Wat bedoel je precies met binnenmaat?. Je moet dit soort koptelefoons eigenlijk gewoon proberen irl.
Ja, dat is waar. Maar om enigszins een kans te maken, moet mijn oor er eigenlijk wel in passen :)

Met binnenmaat bedoel ik deze maat:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/39hqq7S.jpg

• Tortelli

Tortelli

5 - 5,5 cm

• cerberusss
Super, dank je.

Dat is een normale maat, maar mijn Sennheiser is iets van 7 cm. Echt ietsje groter dus. Ik blijf het merkwaardig vinden dat er op die maat niks te krijgen is. Ik zit nu half te overdenken om zelf iets in elkaar te flansen met een kleine Bluetooth module.

• Valar
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 10:24
Een bluetooth module is geen gek idee, omdat je daarbij je eigen (bedrade) hoofdtelefoon op kunt aansluiten en dan toch je bewegingsvrijheid hebt. Daar zijn overigens apparaten voor op de markt. Paar voorbeelden:

pricewatch: Sony SBH54 - Zwart
pricewatch: Yamaha EPH-WS01 (Beige, Blauw)

Ikzelf heb de Sony en sluit daar mijn eigen in-ears op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

cerberusss schreef op donderdag 29 december 2016 @ 19:06:
[...]

Super, dank je.

Dat is een normale maat, maar mijn Sennheiser is iets van 7 cm. Echt ietsje groter dus. Ik blijf het merkwaardig vinden dat er op die maat niks te krijgen is. Ik zit nu half te overdenken om zelf iets in elkaar te flansen met een kleine Bluetooth module.
Is wel een Deense fabrikant waar je zelf je hoofdtelefoon samen kunt stellen, al weet ik niet 1-2-3 of zij ook een Bleutooth exemplaar in hun assortiment hebben: https://aiaiai.dk/configurator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Anoniem: 343906 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 00:34:
[...]

Is wel een Deense fabrikant waar je zelf je hoofdtelefoon samen kunt stellen, al weet ik niet 1-2-3 of zij ook een Bleutooth exemplaar in hun assortiment hebben: https://aiaiai.dk/configurator
Mooie tip, maar die hebben allemaal van die ronde (en ik vermoed dus kleine) oorschelpen die niet helemaal om je oren heen vallen.

Eigenlijk zoek ik gewoon de Sennheiser HD 558 maar dan draadloos :|

[ Voor 11% gewijzigd door cerberusss op 05-01-2017 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

cerberusss schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 12:31:
[...]

Mooie tip, maar die hebben allemaal van die ronde (en ik vermoed dus kleine) oorschelpen die niet helemaal om je oren heen vallen.

Eigenlijk zoek ik gewoon de Sennheiser HD 558 maar dan draadloos :|
Zag zojuist je budget van ca. 150 euro. Vallen wellicht de op het internet geroemde exemplaren van Sony en Bose af. Maar wellicht is de Teufel Mute BT iets voor je? Voordeel bij Teufel is dat je hem rustig 8 weken uit kunt proberen: https://www.teufelaudio.n...e-headphones.p_mutebt_exp

Mocht het budget echt te hoog zijn maar heb je hem niet subiet nodig dan kun je wachten op een actie van Teufel, die ze om de maand(?) hebben en waarbij hun prijzen beduidend minder zijn.

Op internet zijn reviews te vinden van die koptelefoon en die zijn over het algemeen positief. Bestaan bij mijn weten niet zo veel koptelefoons met verwisselbare batterijen bijvoorbeeld, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Anoniem: 343906 schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 18:12:
[...]

Zag zojuist je budget van ca. 150 euro. Vallen wellicht de op het internet geroemde exemplaren van Sony en Bose af.
Nou ja, ik heb eens gek gedaan en de Bose QuietComfort 35 besteld:
pricewatch: Bose QuietComfort 35 (Wit, Zilver)
Maar die hebben ook weer relatief kleine, ronde oorkussens, ook al ziet dat er niet zo uit op de plaatjes.

Die Teufel is wel een aardige tip. De specs zijn in ieder geval ronduit optimaal te noemen, gewoon netjes Bluetooth 4.0 met Apt-X codec. Even over nadenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:05
Op reddit (subreddit headphones) wordt de Mee Matrix 2 sterk aangeraden. In NL moeilijk verkrijgbaar, maar wel op Amazon.de net binnen je budget: https://www.amazon.de/gp/...ywords=Mee+audio+matrix+2
Alleen jammer dat ie in de VS een stuk goedkoper is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lordsauron
  • Laatst online: 29-05 20:21
Zojuist op de CES aangekondigd is deze misschien iets? Sennheiser HD 4.50 BTNC of Sennheiser HD 4.40 BT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Pepper92 schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:35:
Op reddit (subreddit headphones) wordt de Mee Matrix 2 sterk aangeraden.
Op Amazon heb ik in de Questions/Answers de binnenmaat gevonden: 6,4 cm. Dat begint al in de buurt te komen van de Sennheiser's 7 cm. Het zijn de grootste die ik tot nu toe heb gezien! Zeer interessant.
Lordsauron schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 23:41:
Zojuist op de CES aangekondigd is deze misschien iets?
Ja, dat is zeker iets! Eens even nakijken wanneer die verwacht worden op de markt...

Edit: HD 4.50 BTNC Wireless vanaf februari, HD 4.40 BT beschikbaar na CES volgens deze bron.

[ Voor 13% gewijzigd door cerberusss op 07-01-2017 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
OK even een update. De HD 4.50 is nu her en der te koop en ik heb hem geprobeerd. Maar de oorschelpen zijn beslist een stuk kleiner dan mijn HD 558. Bovendien zit hij echt behoorlijk strak -- waarschijnlijk de bedoeling voor een noise cancelling koptelefoon, maar voor mij niet prettig.

Dus vandaag weer m'n lekkere 558 op, heerlijk :D

Ik heb de Mee Matrix besteld, maar tips altijd welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door cerberusss op 31-03-2017 08:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:33
cerberusss schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:22:
OK even een update. De HD 4.50 is nu her en der te koop en ik heb hem geprobeerd. Maar de oorschelpen zijn beslist een stuk kleiner dan mijn HD 558. Bovendien zit hij echt behoorlijk strak -- waarschijnlijk de bedoeling voor een noise cancelling koptelefoon, maar voor mij niet prettig.

Dus vandaag weer m'n lekkere 558 op, heerlijk :D

Tips altijd welkom.
Zelf ben ik sinds enige jaren fan van het merk Ausdom, ik heb hier zelf de M07 en S09 (In-ear voor tijdens het sporten),

Deze voldoen beide niet aan je vraag maar nu hebben ze ook een aantal modellen met grotere oorschelpen, zoals de M05.

Voor mij is de geluidskwaliteit van de M07 voor Spotify (of mp3), Youtube en het kijken van series prima. Verder kan ik met de M07 ongeveer 10 uur luisteren voordat de batterij moet worden opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
JdJtA schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:40:
[...]

maar nu hebben ze ook een aantal modellen met grotere oorschelpen, zoals de M05
Besteld bij Amazon.de! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:33
cerberusss schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 08:43:
[...]

Besteld bij Amazon.de! Ben benieuwd.
_/-\o_
Hoop dat ik niet teveel heb beloofd, hoor graag wat je bevindingen zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Kleine update voor de mensen die via Google binnenkomen.

Ik heb de Ausdom en de MEE audio Matrix2 geprobeerd. Dit lijkt van de buitenkant dezelfde koptelefoon; de MEE audio is vele malen duurder, en zou een betere batterij hebben als je de specs moet geloven. Ook heeft deze een stevige bewaardoos.

Dat gezegd hebbende, ze hebben niet grotere oorschelpen dan normaal: 5,5 cm binnenmaat (in tegenstelling tot de Sennheiser HD 558, die een binnenmaat van 7 cm heeft).

Nog geen alternatief gevonden dus.

[ Voor 3% gewijzigd door cerberusss op 25-04-2017 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 23:49
Is de Teufel Mute BT niks voor jou?
https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/mute-bt-p16262.html

Zelf heb ik de Airy en deze ga ik terugstureren omdat et knelt, ben van plan om de Mute BT te proberen ( en ik hou jou topic in de gaten :-)) overigens is er nu 15% korting dus hij valt net buiten je budget maar wellicht het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
layzzzz schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 20:44:
Is de Teufel Mute BT niks voor jou?
https://www.teufelaudio.nl/koptelefoons/mute-bt-p16262.html

Zelf heb ik de Airy en deze ga ik terugstureren omdat et knelt, ben van plan om de Mute BT te proberen ( en ik hou jou topic in de gaten :-)) overigens is er nu 15% korting dus hij valt net buiten je budget maar wellicht het overwegen waard.
Dat is even behoorlijke korting. Ik heb hem besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cerberusss
Binnengekregen, maar ik heb 'm alweer voor retour aangemeld.

Het is een mooi ding, kwalitatief steekt hij goed in elkaar. Maar die oorschelpen zijn gewoon ruim een centimeter kleiner dan die van de Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-05 23:49
cerberusss schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 15:20:
Binnengekregen, maar ik heb 'm alweer voor retour aangemeld.

Het is een mooi ding, kwalitatief steekt hij goed in elkaar. Maar die oorschelpen zijn gewoon ruim een centimeter kleiner dan die van de Sennheiser.
Bedankt voor het reageren dat betekend dus dat ik ook op zoek moet naar een andere :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bossah
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben benieuwd of je uiteindelijk geslaagd bent in je zoektocht naar een BT- koptelefoon met grote cups. Ik zit met dezelfde vraag namelijk... ;)
Pagina: 1