Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadi65
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Hallo allemaal.

Na de firmware update 1471 zou mijn Samsung UE55JU7500 geschikt (compatible) moeten zijn voor HDR signalen. Nu beschikt dit toestel voor zover ik weet echter over een 8-bit panel. Zou dus niet ("echt") HDR weer kunnen geven. Hiervoor had het moeten beschikken over een 10-bit panel. Omdat ik overweeg om binnenkort een nieuwe gameconsole (nu xbox 360) aan te schaffen wil ik graag weten of de XBOX ONE S of de Playstation 4 PRO HDR-compatible zijn met mijn deze Samsung televisie (Januari 2015 gekocht).
Het gaat mij dus niet zozeer om 4K gamen maar of de televisie het signaal van de console juist kan lezen en weergeven. Dat ik kwaliteitsverlies heb om dat ik geen 10-bit panel is erg jammer maar niets meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadi65
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb inmiddels een XBOX ONE S gekocht en het blijkt dat de TV en gameconsole compatible zijn. Alles werkt naar behoren, dus ook met een 8-bit panel. uiteraard niet de kwalitatieve weergave van een 10-bit panel maar voor mij meer dan goed. Zeer tevreden met beide aankopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-05 23:51
Jammer dat je zo weinig reacties heb gehad maar goed om te horen dat het naar tevredenheid werkt. Ik had ook niet anders verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonekill
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-02 17:11
Hallo,
Ik heb nu een PS5 met deze tv ik heb HDR aangezet voor de HDMI (DVI) poort. Nu is het beeld bijvoorbeeld bij Astros playroom een beetje flets en zie ik in de lucht en op sommige muren zo een gelaagde pixel waas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb de tv ingesteld op game modus.
Voordat ik dit alles instelde was het beeld echt beter dan nu. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik instellen dat HDR op deze tv met PS5 goed werkt?

[ Voor 78% gewijzigd door Zonekill op 07-03-2021 12:20 ]